Skocz do zawartości

Jak najlepiej zacząć przygodę z grafiką 3D?


Mortal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nadzieje, że umieściłem swój post w odpowiednim dziale :) Moje pytanie brzmi, jak najlepiej się zabrać do tworzenia grafiki w 3DS MAXie. "Na poważnie" zacząłem się zajmować jakieś 2-3 tygodnie temu. Przeglądam różne tutoriale, począwszy od max3d.pl ;) A kończąc na angielskich tutorialach z innych stron. Wiele tutków jest użytecznych, ale większość jest tak naprawdę nie na mój poziom. Większość moich prac (tzn 3/3 :P) nie zachwycają urokiem, zwłaszcza gdy spojrzę do złotej galerii :) Linki do nich podaje poniżej, żebyście mogli mi powiedzieć jak bardzo jestem do tyłu na aż 2-3 tygodnie nauki :P

 

http://img76.imageshack.us/my.php?image=domekperspektywafq4.png

http://img404.imageshack.us/my.php?image=quackno5og9.png

http://img61.imageshack.us/my.php?image=wiezowiecem8.png

 

Chciałbym również prosić, o jakieś tutki dla bardzo początkujących. Przejrzałem już kilka stron, korzystając z linków zamieszczonych na tym forum, ale w większości są to tutoriale, których autorzy zawyżyli poziom początkujących grafików ;) Jeżeli macie również inne źródła, albo cokolwiek przydatnego początkującym grafikom, prosiłbym wsparcie mnie tym. Nie odsyłajcie mnie do googli, czy jakiejś innej wyszukiwarki, bo cały czas szukam materiałów edukacyjnych :)

 

Źródła z których korzystam:

Tutoriale w internecie

książka: 3DS MAX 8 Biblia

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak na 3 prace, to nawet coś to jest.

Tak jak powyzej pisali, temat byl juz wiele razy. W dodatku bardzo trudno ci cos konkretnie powiedziec na pytanie "jak zacząć". Poprostu przerabiaj tutki z Maxa i ze stron, i pisz z czym masz problemy. Jak masz Biblie Max'a to w zasadzie masz wszystko co ci trzeba, dalej to juz tylko pot i łzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mortal według mnie grafika 3d to przede wszystkim modelowanie bez tego trudno cokolwiek zdziałać więc myślę że powinieneś zastanowić się co najbardziej lubisz robić(postacie, samochody, wizualizacje wnętrz czy architektury itp.) i zacząć to robić a doświadczenie przyjdzie z czasem. Jak zobaczysz że Twoje modele są niezłe i będziesz chciał je ukazać w bardziej realistycznym oświetleniu to zaczniesz zgłębiać tajniki renderingu cały czas ucząc się przy tym obsługi coraz to nowszych funkcji programu ale to wszystko wymaga czasu. Wiadomo że tutoriale na początku są bardzo przydatne bo samą metodą prób i błędów czasami trudno do czegoś dojść dlatego powinieneś uczyć się od lepszych podpatrywać ich sposoby na rozwiązanie różnych problemów analizować siatki itp. to dużo daje. A i nie rzucaj się od razu na zbrusha tylko zacznij od tradycyjnych technik modelowania i tak jak pisała Ania dużo tutoriali znajdziesz w pomocy maxa zaglądaj tam często a jak by co to na moje gg możesz śmiało pisać (chociaż ostatnio rzadko je włączam) jakby co ja też się uczę ale trochę będę Ci w stanie pomóc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może by jednak pójśc śladami pdaclubu i zrobic takie podforum dla zielonych, a tak pytania na które odpowiadali by tylko całkowicie znudzeni userzy...

 

i tak odpowiadają głównie znudzeni userzy... np tacy którzy czekają na koszmarnie dlugie rendery na swoich przestazalych kompach... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności