Skocz do zawartości

Animacje 3D : Machine contest


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy temacik się przyjmie ale sądzę ze nie tylko ja na forum lubie takie rzeczy robić.

 

Chodzi o konstruowanie maszyn których podzespoły będą działać dzięki, reactorowi/wire parameters/linkowaniu i innych takich technikach, generalnie chodzi o to by przesuwaniem/obracaniem jednego obiektu wprawić całą maszynę w ruch.

 

 

 

Krótki regulamin

 

- Ręcznie animujemy tylko obiekt sterujący ograniczając się do pozycji i rotacji.

- Obiekty sterujące (max 10) muszą być pomarańczowe, widoczne i opisane w poście

- Pod linkiem do filmu dajemy krótki opis co i jak działa

- Każda technika potrzebna do wprawienia maszyny w ruch jest dozwolona (reactor, linkowanie itp)

- Obiektami docelowymi mają być maszyny , obiekty mechaniczne itp. jak ta przedstawiona na przykładzie

 

Przykład: http://video.google.pl/videoplay?docid=6374962969827464568&q=Machina+w+maxie&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

 

Obracanie pomarańczowego przełącznika powoduje ruch koła które zmienia pozycje tego cylindra który jest stworzony z maxowych dynamic objects

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

kozioo ładnie pojechałeś tym reaktorem, świetna animka, trzeba było postawić większy mur i jeszcze ze trzy trebuszety :D

 

 

nie wiem czy się nada, dwa lata temu na początku zajęć z animacji, jako, że już znałem maxa to gość mi kazał zrobić coś z wire parameters i dodawaniem atrybutów w obiekcie attribute holder. Zrobiłem więc ten dźwig, wszystko animowane czterema parametrami (obrót, zgięcie 1, 2, i zamknięcie łapy), beczka przeniesiona przy pomocy link constraint. Trochę wykracza poza regulamin, jeśli nie pasuje to proszę wywalić.

 

http://www.wsinf.edu.pl/~mort/lapa.avi

 

a właśnie trzy dni temu, nieświadomie zacząłem robić drugi dźwig, do portfolio, jeśli się nada do podrzucę też go jak skończę :)

 

pozdrawiam!

 

 

[edit]

przypomniałem sobie o animacji którą robiłem na zaliczenie pierwszego semestru.

Cała maszyna jest obsługiwana przez pierwsze kółko. Każde następne to Wire Parameters(z odpowiednim skryptem oczywiście- jeśli np. było mniejsze i musiało poruszać się szybciej itd.) Łańcuch jest puszczony po spline, (elementy są ułożone snapshotem, potem zanimowane na path constraint i uzależnione od obrotu zebatek.

a tu link:

http://www.wsinf.edu.pl/~mort/zebatki.avi

 

pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności