Napisano 17 Sierpień 200717 l Nie wiem czy temacik się przyjmie ale sądzę ze nie tylko ja na forum lubie takie rzeczy robić. Chodzi o konstruowanie maszyn których podzespoły będą działać dzięki, reactorowi/wire parameters/linkowaniu i innych takich technikach, generalnie chodzi o to by przesuwaniem/obracaniem jednego obiektu wprawić całą maszynę w ruch. Krótki regulamin - Ręcznie animujemy tylko obiekt sterujący ograniczając się do pozycji i rotacji. - Obiekty sterujące (max 10) muszą być pomarańczowe, widoczne i opisane w poście - Pod linkiem do filmu dajemy krótki opis co i jak działa - Każda technika potrzebna do wprawienia maszyny w ruch jest dozwolona (reactor, linkowanie itp) - Obiektami docelowymi mają być maszyny , obiekty mechaniczne itp. jak ta przedstawiona na przykładzie Przykład: http://video.google.pl/videoplay?docid=6374962969827464568&q=Machina+w+maxie&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0 Obracanie pomarańczowego przełącznika powoduje ruch koła które zmienia pozycje tego cylindra który jest stworzony z maxowych dynamic objects
Napisano 17 Sierpień 200717 l Nie tylko Ty :) Pomysł mi się bardzo podoba :) juz mam w planach jeden mini-projekcik :D Pozdro! Będe zaglądał często!
Napisano 17 Sierpień 200717 l Kiedyś zrobiłem coś takiego: http://video.google.pl/videoplay?docid=-4338422670287084249&hl=pl Wszystko sterowane reactorem, jedynie dym, który widać na końcu był uruchomiony ręcznie. Chciałbym kiedyś zburzyć cos większego ;) To tak poza konkursem, bo nie do końca spełnia zasady regulaminu. Jeśli ktoś tu uzna za smiecia - prosze wywalić;)
Napisano 17 Sierpień 200717 l Autor nie śmiecisz a dobra jako inspiracja, namajstruj coś nowego tamta maszynka zajęła mi 20 min
Napisano 17 Sierpień 200717 l Kiedyś zrobiłem coś takiego: http://video.google.pl/videoplay?docid=-4338422670287084249&hl=pl smiecia - prosze wywalić;) no to przegiąłeś,masz talent świetna robota
Napisano 18 Sierpień 200717 l kozioo ładnie pojechałeś tym reaktorem, świetna animka, trzeba było postawić większy mur i jeszcze ze trzy trebuszety :D nie wiem czy się nada, dwa lata temu na początku zajęć z animacji, jako, że już znałem maxa to gość mi kazał zrobić coś z wire parameters i dodawaniem atrybutów w obiekcie attribute holder. Zrobiłem więc ten dźwig, wszystko animowane czterema parametrami (obrót, zgięcie 1, 2, i zamknięcie łapy), beczka przeniesiona przy pomocy link constraint. Trochę wykracza poza regulamin, jeśli nie pasuje to proszę wywalić. http://www.wsinf.edu.pl/~mort/lapa.avi a właśnie trzy dni temu, nieświadomie zacząłem robić drugi dźwig, do portfolio, jeśli się nada do podrzucę też go jak skończę :) pozdrawiam! [edit] przypomniałem sobie o animacji którą robiłem na zaliczenie pierwszego semestru. Cała maszyna jest obsługiwana przez pierwsze kółko. Każde następne to Wire Parameters(z odpowiednim skryptem oczywiście- jeśli np. było mniejsze i musiało poruszać się szybciej itd.) Łańcuch jest puszczony po spline, (elementy są ułożone snapshotem, potem zanimowane na path constraint i uzależnione od obrotu zebatek. a tu link: http://www.wsinf.edu.pl/~mort/zebatki.avi pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto