Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cóż, po raz kolejny mam spory problem ;). Modeluję postać, która ma wyglądać jakby była zrobiona z plasteliny. Niestety nie wiem jak uzyskać taki efekt przez co kolejny raz muszę się zwrócić do was o pomoc :).

 

No wiec jak w Mayi 8 uzyskać efekt plasteliny ;]?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Z animacją sobie poradzę, w tekstury bawić się nie chcę, a co do shadera to użyję lamberta :). Po prostu chcę żeby mój model przypominał plastelinę (odpowiednie "fałdy"). Sądzę, że w mai znajduje się jakaś odpowiednia funkcja, ale nie mam pojęcie jaka xD.

Napisano

Sclupt Geometry Tool ma wymodelowac odciski palcow? :D

Tenir >> jak nie znajdziesz odpowiedniego shadera to bedziesz musial rozlozyc UV i za pomoca displace/bump/normal rozrysowac roznego wgniecenia, odciski palcow inne tego typu deformacje ktore powstaja przy modelowaniu plasteliny.

Napisano

Rozwalkuj plasteline na placek, poodbijaj palce i zeskanuj. Bedziesz mial gotowa naturalna texture.

Napisano

albo zrób to w Zbrushu i nałóż jako displacement na obiekt z Mayi

Napisano

Bhaal dobrze radzi, a ja od siebie dodam, że lambertowa plastelina kiepsko wypadnie. Jako diffuse layer użyj mia_material, albo jakiegoś innego shadera implementującego model cieniowania Oren-Nayar.

Napisano

Trza gammę podbić. Ale sam obrazek jest za mały. Daj coś większego. Na pierwszy rzut oka wygląda jak pognieciona plastelina nieco.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności