Napisano 19 Sierpień 200717 l Cóż, po raz kolejny mam spory problem ;). Modeluję postać, która ma wyglądać jakby była zrobiona z plasteliny. Niestety nie wiem jak uzyskać taki efekt przez co kolejny raz muszę się zwrócić do was o pomoc :). No wiec jak w Mayi 8 uzyskać efekt plasteliny ;]?
Napisano 19 Sierpień 200717 l Autor Z animacją sobie poradzę, w tekstury bawić się nie chcę, a co do shadera to użyję lamberta :). Po prostu chcę żeby mój model przypominał plastelinę (odpowiednie "fałdy"). Sądzę, że w mai znajduje się jakaś odpowiednia funkcja, ale nie mam pojęcie jaka xD.
Napisano 21 Sierpień 200717 l Sclupt Geometry Tool ma wymodelowac odciski palcow? :D Tenir >> jak nie znajdziesz odpowiedniego shadera to bedziesz musial rozlozyc UV i za pomoca displace/bump/normal rozrysowac roznego wgniecenia, odciski palcow inne tego typu deformacje ktore powstaja przy modelowaniu plasteliny.
Napisano 21 Sierpień 200717 l Rozwalkuj plasteline na placek, poodbijaj palce i zeskanuj. Bedziesz mial gotowa naturalna texture.
Napisano 21 Sierpień 200717 l Bhaal dobrze radzi, a ja od siebie dodam, że lambertowa plastelina kiepsko wypadnie. Jako diffuse layer użyj mia_material, albo jakiegoś innego shadera implementującego model cieniowania Oren-Nayar.
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor http://www.maj.com/gallery/Tenir/3D/kloog_test_01_no_texture.bmp 1. Nawet nie wiecie jak ciężko było mi zrobić teki efekt... (Wiem, że i tak jest do bani). 2. Chciałbym wiedzieć czy to względnie przypomina plastelinę. 3. Nie oceniajcie samego modelu bo jest jeszcze bardzo niedopracowany, tekstur też jeszcze nie ma.
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Trza gammę podbić. Ale sam obrazek jest za mały. Daj coś większego. Na pierwszy rzut oka wygląda jak pognieciona plastelina nieco.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto