Napisano 20 Sierpień 200717 l Właściwie mógłbym wrzucić ten obrazek do WIPa, bo nie miałem zamiaru go skończyć, ale wrzucam tu, bo właściwie jest to skończona praca. :) Zaczęło się od wizualki mojego mieszkania. Zrobiłem większość modelowania i shaderów i zabrałem się za ustawianie światła. Powiedziałem sobie, że będę pracował na exponentialu z wartościami 1.0/1.0/1.0 a odpowiednie doświetlenie sceny uzależnię jedynie od intensywności świateł. Ustawiłem target directa + VrayLighty (Plane). Gdy efekt był zadowalający uznałem, że oświetlanie inną konfiguracją niż VraySun/Sky jest ściemą. Więc użyłem tychże, okazało się jednak (dawno znana prawda :D ) że bez VrayPhysicalCamera się nie obejdzie. Pierwszy raz używałem takiej konfiguracji, więc zajęło mi trochę właściwe wszystkiego ustawienie. Ponownie, gdy efekty był zadowalający rzuciłem okiem na rendery w sieci i natknąłem się na kilka naprawdę fajnych prac, które miały magiczny dopisek LWF :D no właśnie... stwierdziłem, ze robienie wizualizacji bez LWF to ściema. :) Więc poczytałem co tylko się dało i naoglądałem się tego co tylko udało mi się znaleźć, przeanalizowałem i wprowadziłem w życie. Ostatecznie: 3dsmax9, Vray 1.5 RC5 - VrayPhysicalCamera, VraySun/Sky, LWF. Photoshop CS2 + Depth of Field Generator Mile widziane wszelkie komentarze! P.S. kompozycja/modeling/shadery jeszcze nie są skończone, ale teraz nie będę mógł nad tym popracować. Więc zostawiam jako skończoną pracę, a jak znajdę chwilę to wrzucę do WIPa i będę nad tym pracował.
Napisano 20 Sierpień 200717 l Lewa strona miodna bym powiedział nawet, za to prawa...;D LWF LWF'em, ale wszystko z umiarem;)
Napisano 20 Sierpień 200717 l Gdy efekt był zadowalający uznałem, że oświetlanie inną konfiguracją niż VraySun/Sky jest ściemą Nie do konca. Mozna mixowac metody i osiagac bardzo dobre rezultaty. Więc użyłem tychże, okazało się jednak (dawno znana prawda :D ) że bez VrayPhysicalCamera się nie obejdzie. Obejdzie sie obejdzie;) Co do pracki to podoba mi sie od polowy w gore :) Podloga taka sobie, fotel tez...a gora ladna:) pozdr
Napisano 20 Sierpień 200717 l Mi się podoba :-) Fajowe ujęcie, pozdrawiam... ps. gdzieś już widziałem tą wiszącą białą lampę hehehe
Napisano 20 Sierpień 200717 l dof b. zły, sztuczny i nie na miejscu. poduszka jest równie nieostra co żyrandol choć jest kilka razy bliżej... Do tego rozmycie się nagle urywa na fotelu i stoliku
Napisano 20 Sierpień 200717 l To co mówi Master Kiełbaster a poza tym jeszcze nie podoba mi się prawa strona (zbyt jasna) i te białe kwadraty pod telewizorem. Ale ogólnie spoko. Mógłbyś to dokończyć..
Napisano 21 Sierpień 200717 l skora na barcelonie wyglada troche jak stopiony plastik, po za tym doF na lampie drazni. a tak ogolnie to ladne swiatlo :) pozdrawiam
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor dzięki za komentarze. DOF muszę przyznać jest nieudany i zbędny - jak teraz na to patrzę. Ale jak się siedzi nad jakimś renderem dłużej to z czasem traci się dystans i dodaje niepotrzebne rzeczy. Będę siedział jeszcze nad tym i postaram się poprawić to co jeszcze kuleje.
Napisano 21 Sierpień 200717 l wiesz jesli juz o tym piszesz - zawsze przed wstawieniem pracy na forum odczekaj jeden dzien nie robiąc z nią nic i wtedy spojrzyj na to jeszcze raz - zauwazysz duzo rzeczy ktore mozna poprawic.