Gość User190 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Hejka, mam w scence tak, jak napisałem w temacie 150 świateł, oświetlających 200 000 polygonów. Kiedy zapuszczam renderek po jakimś czasie wywala mi maxa (pewnie z powodu ramu). Mam 20GB swapa, ale z tego co widzę max do niego w ogóle nie zagląda. Nie jestem ekspertem, jeśli chodzi o maxa i hardware, więc liczę na to, że możesz ktoś się zna na tym lepiej ode mnie i powie mi co można zrobić, żeby pozbyć się wywałek. Muszę wypalić light mapkę, więc zawsze mogę podzielić oświetlenie na kilka części i poskładać w shopce, ale chciałbym jednak, żeby to działało sprawnie :)
Sebastian Ozga Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 A mogę zapytać co to ma być? 150 świateł to bardzo dużo. Wszystkie są niezbędne? Jeśli tak, wyłącz cienie w tych, w których możesz, bo procesor tego nie wytrzyma.
Gość User190 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Gdyby nie były niezbędne światła i cienie to nie pytałbym o to, tylko wyłączył. To jest stacja metra. Nie wierzę, że kilkudniowe rendery nie zarżną procka, a 150 świateł i liczenie na 15 minut go zajedzie. Na pewno jest sposób.
Sebastian Ozga Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 To zależy od ustawień i sprzętu, ale przy takiej ilości świateł potrwa to więcej niż 15 minut. Jakiego rodzaju są to cienie?
Vorek Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 spróbuj włączyć bitmap pager, nie powiem Ci niestety jak go odpowiednio ustawić, sam trochę eksperymentowałem, ważne żebyś miał dużo wolnego miejsca na dysku ;) w helpie jet trochę na ten temat. Jeżeli to nie pomoże to może render na passach coś da ? osobno światła, osobno cienie itd. ?
troglodyta Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 Może spróbuj zmienić jakość cieni w światłach. te które są blisko kamery zostawić na dobrej jakości a im dalsze światło tym mniej subdivisów, aż w końcu na najdalszych w ogóle wyłączyć cienie. W ogóle wyłącz cienie tym światłom które nie rzucają cienia np. nad posadzką gdzie nie ma żadnego słupa czy czegoś podobnego. Spróbuj też dać mniej secondary bounces , żeby mniej było liczenia odbić promieni.
Gość User190 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 scanline, zaraz przetestuję to z bitmap pagerem - nie wiedziałem w ogóle że coś takiego jest :) cienie muszą być - to stacja metra i właśnie na cieniach mi zależy - gdyby nie miało być cieni to wrzuciłbym tam o połowę mniej świateł. ------------------------------ Dodatkowy problem rozwiązałem, ale zostawiam ku potomnym: ------------------------------ Tak a'propos przed chwilką przestało wyskakiwać mi Rendered Frame Window (to z obrazkiem, dla jasności). W Brazilu działa, ale w Scanlinie i MR nie da się go za cholerę włączyć - resetowanie, restartowanie nie pomaga. Jak włączam Rendering > Show last rendered też nic nie wyskakuje. Wydaje mi się, że reinstalka to jedyny sposób, ale może ktoś walczył już z tym? RAM Player za to wyświetla ostatni render poprawnie - znaczy, że to działa, tylko okienka nie ma. Zastanawiam się czy to nie przez to, że podpiąłem trzeci monitor.. ------------------------------ Rozwiązanie: ------------------------------ [RenderVFBPosition] Position=0 98 Spowodowane to było tym, że wcześniej zamiast 3go monitora miałem wpiętą plazmę na większej rozdzielczości i dialog schował mi się w jej rogu, czego po wpięciu mniejszego monitora nie było widać. Pomogłaby też zmiana rozdzielczości na większą na monitorach. Zostaje dla potomnych ;)
Gość User190 Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 bitmap pager nie pomaga - w momencie przeliczania świateł wywala mi out of memory... Nie ma jakiegoś prostego sposobu?? :/
uncle Napisano 27 Sierpień 2007 Napisano 27 Sierpień 2007 m@ti: region render:) troche sie namachasz myszka miedzy renderami ale przejdzie:P
Gość User190 Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 Ale ja to potrzebuję do wypalenia light mapy docelowo, więc nie przejdzie :P :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się