Napisano 24 Sierpień 200717 l Hejka, mam w scence tak, jak napisałem w temacie 150 świateł, oświetlających 200 000 polygonów. Kiedy zapuszczam renderek po jakimś czasie wywala mi maxa (pewnie z powodu ramu). Mam 20GB swapa, ale z tego co widzę max do niego w ogóle nie zagląda. Nie jestem ekspertem, jeśli chodzi o maxa i hardware, więc liczę na to, że możesz ktoś się zna na tym lepiej ode mnie i powie mi co można zrobić, żeby pozbyć się wywałek. Muszę wypalić light mapkę, więc zawsze mogę podzielić oświetlenie na kilka części i poskładać w shopce, ale chciałbym jednak, żeby to działało sprawnie :)
Napisano 24 Sierpień 200717 l A mogę zapytać co to ma być? 150 świateł to bardzo dużo. Wszystkie są niezbędne? Jeśli tak, wyłącz cienie w tych, w których możesz, bo procesor tego nie wytrzyma.
Napisano 24 Sierpień 200717 l Gdyby nie były niezbędne światła i cienie to nie pytałbym o to, tylko wyłączył. To jest stacja metra. Nie wierzę, że kilkudniowe rendery nie zarżną procka, a 150 świateł i liczenie na 15 minut go zajedzie. Na pewno jest sposób.
Napisano 24 Sierpień 200717 l To zależy od ustawień i sprzętu, ale przy takiej ilości świateł potrwa to więcej niż 15 minut. Jakiego rodzaju są to cienie?
Napisano 24 Sierpień 200717 l spróbuj włączyć bitmap pager, nie powiem Ci niestety jak go odpowiednio ustawić, sam trochę eksperymentowałem, ważne żebyś miał dużo wolnego miejsca na dysku ;) w helpie jet trochę na ten temat. Jeżeli to nie pomoże to może render na passach coś da ? osobno światła, osobno cienie itd. ?
Napisano 24 Sierpień 200717 l Może spróbuj zmienić jakość cieni w światłach. te które są blisko kamery zostawić na dobrej jakości a im dalsze światło tym mniej subdivisów, aż w końcu na najdalszych w ogóle wyłączyć cienie. W ogóle wyłącz cienie tym światłom które nie rzucają cienia np. nad posadzką gdzie nie ma żadnego słupa czy czegoś podobnego. Spróbuj też dać mniej secondary bounces , żeby mniej było liczenia odbić promieni.
Napisano 24 Sierpień 200717 l scanline, zaraz przetestuję to z bitmap pagerem - nie wiedziałem w ogóle że coś takiego jest :) cienie muszą być - to stacja metra i właśnie na cieniach mi zależy - gdyby nie miało być cieni to wrzuciłbym tam o połowę mniej świateł. ------------------------------ Dodatkowy problem rozwiązałem, ale zostawiam ku potomnym: ------------------------------ Tak a'propos przed chwilką przestało wyskakiwać mi Rendered Frame Window (to z obrazkiem, dla jasności). W Brazilu działa, ale w Scanlinie i MR nie da się go za cholerę włączyć - resetowanie, restartowanie nie pomaga. Jak włączam Rendering > Show last rendered też nic nie wyskakuje. Wydaje mi się, że reinstalka to jedyny sposób, ale może ktoś walczył już z tym? RAM Player za to wyświetla ostatni render poprawnie - znaczy, że to działa, tylko okienka nie ma. Zastanawiam się czy to nie przez to, że podpiąłem trzeci monitor.. ------------------------------ Rozwiązanie: ------------------------------ [RenderVFBPosition] Position=0 98 Spowodowane to było tym, że wcześniej zamiast 3go monitora miałem wpiętą plazmę na większej rozdzielczości i dialog schował mi się w jej rogu, czego po wpięciu mniejszego monitora nie było widać. Pomogłaby też zmiana rozdzielczości na większą na monitorach. Zostaje dla potomnych ;)
Napisano 27 Sierpień 200717 l bitmap pager nie pomaga - w momencie przeliczania świateł wywala mi out of memory... Nie ma jakiegoś prostego sposobu?? :/
Napisano 27 Sierpień 200717 l m@ti: region render:) troche sie namachasz myszka miedzy renderami ale przejdzie:P
Napisano 28 Sierpień 200717 l Ale ja to potrzebuję do wypalenia light mapy docelowo, więc nie przejdzie :P :(
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto