deha21 Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 Mam chyba problem z widokiem. Na przykładzie... Z przodu: Z tyłu: Tak jakby nie widać modelu. Wcześniej na Maxie 9 było ok. Ale teraz mam wersje 8 i nie wiem czy tak w niej poprostu jest czy może to przez złe ustawienia, sterowniki czy directa. Directa mam najnowszego, sterowniki najnowsze ze stronki a ustawienia domyślne.
heaven Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 to sie dzieje chyba przez nadanie materialu SSS. nie jestem pewien ale jak ja dodalem chyba Fast SSS czy cos takeigo to widzialem przezroczysta skore w viewporcie a na renderze bylo normalnie.
deha21 Napisano 2 Wrzesień 2007 Autor Napisano 2 Wrzesień 2007 Nawet gdy nie nadaje materiału tak się dzieje. W viewporcie jak i na renderze.
piksar Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 kliknij prawym na nazwie vievportu i wybierz "force 2-sided" albo odsun kamere
deha21 Napisano 2 Wrzesień 2007 Autor Napisano 2 Wrzesień 2007 Nie pomaga :( Oto mój config z viewportu: Chciałem jeszcze powiedzieć, że to bardzo utrudnia pracę opartą na blueprintach :/ Właśnie miałem się zabrać za robienie fiata 126 a tu klapa EDIT: Już chyba wiem o co chodzi... Przestawiłem sterownik na OpenGL i tam było wszystko OK. Ale niestety jakoś tragiczna w porównaniu z DX. Zainstalowałem DirectXa ponownie ale znow to samo. Pozostaje mi robić w OpenGLu :(
Gość User190 Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 Zmień skalę sceny. pokaż siatkę tego modelu - jesteś pewien, że on tam jest??
szczery Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 wydaje mi się, że chodzi o opcję w zakładce Display>Display Properties>Backface Cull
tadzio Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 albo masz z tylu glowy normalne odwrocone, albo wjechales mu w glowe kamera;) pozdr
Temporal Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 hehe a ja wiem co jest grane przeciez to od nowosci nie ma wymodelowanego tylu i dlatego jest dziura no jak nie ma w tym miejscu siatki to co ma niby wyswietlac? tez mam plika z tym ludkiem i wiem jak to jest zbudowane :]
deha21 Napisano 7 Wrzesień 2007 Autor Napisano 7 Wrzesień 2007 Temporal, nie masz racji. Nie chodzi o to, że nie widać tyłu głowy. Model nie ma go zrobionego. Ale chodzi o to, że powinno być widać tylnią część przedniej siatki a jak widać jej nie widać :P Naprawiłem to poprzez włączenie opcj 2-sided (czy jakoś tak) w opcjach viewporta i przestawienie na OpenGL bo na DirectX nawet ta opcja nie pomagała.
Temporal Napisano 7 Wrzesień 2007 Napisano 7 Wrzesień 2007 to od tego jest backfacecull czy jakos tak a nie zadne sterowniki
deha21 Napisano 7 Wrzesień 2007 Autor Napisano 7 Wrzesień 2007 Rzeczywiście backfacecull działa. Tylko ciekawe dlaczego na OpenGL bez ustawiania jest wszystko OK. A tak na marginesie czy gdzieś mogę zapisać domyślne opcje Maxa? Bo chciałbym sobie ustawić 2-sided, backfacecull i pare innych rzeczy. A przy stworzeniu nowego pliku wszystkie ustawienia się kasują.
Temporal Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 Wsumie nigdy nic nie zapisywalem bo takie cos jak backfacecull i kilka innych rzeczy mi zapamietuje ale z tego co sie orientuje to raczej ustawienia da sie zapisac nie wiem moze pod helpem bedzie to dokladnie opisane.
deha21 Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 Mi właśnie pod Maxem 9 zapisywało automatycznie ustawienia ale w wersji 8 już nie. Backfacecull akurat ustawiłem w Customize>Preferences>zakładka Viewport. Ale reszty nie umiem znaleźć.
Master Kiełbaster Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 w customize masz backfacecull on object creation - weź to zaznacz.
Gość User190 Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 ...deha21- naucz sie precyzować lepiej pytania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się