Napisano 2 Wrzesień 200717 l Mam chyba problem z widokiem. Na przykładzie... Z przodu: Z tyłu: Tak jakby nie widać modelu. Wcześniej na Maxie 9 było ok. Ale teraz mam wersje 8 i nie wiem czy tak w niej poprostu jest czy może to przez złe ustawienia, sterowniki czy directa. Directa mam najnowszego, sterowniki najnowsze ze stronki a ustawienia domyślne.
Napisano 2 Wrzesień 200717 l to sie dzieje chyba przez nadanie materialu SSS. nie jestem pewien ale jak ja dodalem chyba Fast SSS czy cos takeigo to widzialem przezroczysta skore w viewporcie a na renderze bylo normalnie.
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Autor Nawet gdy nie nadaje materiału tak się dzieje. W viewporcie jak i na renderze.
Napisano 2 Wrzesień 200717 l kliknij prawym na nazwie vievportu i wybierz "force 2-sided" albo odsun kamere
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Autor Nie pomaga :( Oto mój config z viewportu: Chciałem jeszcze powiedzieć, że to bardzo utrudnia pracę opartą na blueprintach :/ Właśnie miałem się zabrać za robienie fiata 126 a tu klapa EDIT: Już chyba wiem o co chodzi... Przestawiłem sterownik na OpenGL i tam było wszystko OK. Ale niestety jakoś tragiczna w porównaniu z DX. Zainstalowałem DirectXa ponownie ale znow to samo. Pozostaje mi robić w OpenGLu :(
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Zmień skalę sceny. pokaż siatkę tego modelu - jesteś pewien, że on tam jest??
Napisano 2 Wrzesień 200717 l wydaje mi się, że chodzi o opcję w zakładce Display>Display Properties>Backface Cull
Napisano 2 Wrzesień 200717 l albo masz z tylu glowy normalne odwrocone, albo wjechales mu w glowe kamera;) pozdr
Napisano 6 Wrzesień 200717 l hehe a ja wiem co jest grane przeciez to od nowosci nie ma wymodelowanego tylu i dlatego jest dziura no jak nie ma w tym miejscu siatki to co ma niby wyswietlac? tez mam plika z tym ludkiem i wiem jak to jest zbudowane :]
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Autor Temporal, nie masz racji. Nie chodzi o to, że nie widać tyłu głowy. Model nie ma go zrobionego. Ale chodzi o to, że powinno być widać tylnią część przedniej siatki a jak widać jej nie widać :P Naprawiłem to poprzez włączenie opcj 2-sided (czy jakoś tak) w opcjach viewporta i przestawienie na OpenGL bo na DirectX nawet ta opcja nie pomagała.
Napisano 7 Wrzesień 200717 l Autor Rzeczywiście backfacecull działa. Tylko ciekawe dlaczego na OpenGL bez ustawiania jest wszystko OK. A tak na marginesie czy gdzieś mogę zapisać domyślne opcje Maxa? Bo chciałbym sobie ustawić 2-sided, backfacecull i pare innych rzeczy. A przy stworzeniu nowego pliku wszystkie ustawienia się kasują.
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Wsumie nigdy nic nie zapisywalem bo takie cos jak backfacecull i kilka innych rzeczy mi zapamietuje ale z tego co sie orientuje to raczej ustawienia da sie zapisac nie wiem moze pod helpem bedzie to dokladnie opisane.
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor Mi właśnie pod Maxem 9 zapisywało automatycznie ustawienia ale w wersji 8 już nie. Backfacecull akurat ustawiłem w Customize>Preferences>zakładka Viewport. Ale reszty nie umiem znaleźć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto