SETH Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 Witam!! Mam problem ze zbyt długim renderingiem wnętrza. Proszę o pomoc w ustawieniu vraya. Czas jaki uzyskałem przy tym renderingu to 09:38:40 według mnie za dużo. Mój komp wcale nie taki słaby AMD Athlon XP 2400+; 1 GB ramu. Pliki dostępne pod adresem http://chomikuj.pl/costecco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 wcale nie tak duuużo :P to zależy co jest w tym wnętrzu, jakie materialy, jaki sampling ustawiony, itp. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 ustawienia wydaja sie byc dobre wiec z materialami przesadziles tam jak chudy wspomnial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 Masz "troszkę" za słaby sprzęt do zabawy z QMC GI. Sam miałem kiedyś podobny (2200+) i nawet renderowanie z Irr Map trwało wieki, a QMC to, oprócz PPT, najbardziej czasochłonny silnik Vraya. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 Nie zwalałabym na kompa, przecież ustawienia można dopasować do możliwości. Pod rQMC sampler powiększ adaptive amount (np. do 0.9 albo 0.95) i noise treshold (np. 0.1 albo nieco poniżej) - im te wartości są wyższe, tym szybciej się renderuje, i to znacznie. Pod global switches możesz pomniejszyć max transparency levels oraz powiększyć transparency cutoff. Pod Indirect Illumination GI wyłącz refractive caustics, są niepotrzebne. Jeszcze napewno da się coś wyciągnąć z ustawień Light Cache, ale na tym się nie znam. I możesz spróbować zamiast Light Cache użyć co innego. Poszytaj też w helpie. Np. pod examples są tam niekiedy porównania czasu do jakości przy różnych ustawieniach. http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SETH Napisano 4 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 4 Wrzesień 2007 Hmmm. A dokładnie na co muszę zwrócić uwagę podczas teksturowania, gdzie szukać tego samplingu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 4 Wrzesień 2007 Share Napisano 4 Wrzesień 2007 texturowania? nie o textury chodzi (chociaz w sumie tez, bo jak sa gigantyczne to tez to ma wplyw) ale bardziej o sety shadera. Tzn ile sampli dasz do reflecta/refracta (np ok15-20? sprawdz) zeby wystarczylo by nie bylo szumow, ale jednoczesnie nie powodowalo masakrycznych czasow. Ale to zalezy od materialu (czy to metal, czy cos z textura). W QMC samplerze tez zjedz moze Min Samples do standardowych 8. Dobrze mowie czy cos krece? ;) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SETH Napisano 4 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 4 Wrzesień 2007 Jeśli chodzi o sety shadera to nie ustawiam powyżej 20 jedynie przy szkle więcej. Textur też wielkich nie używam. Nowe ustawienia vraya wypróbuję dopiero w nocy. Dzięki i pozdro dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się