Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!!

 

Mam problem ze zbyt długim renderingiem wnętrza.

Proszę o pomoc w ustawieniu vraya.

Czas jaki uzyskałem przy tym renderingu to 09:38:40 według mnie za dużo.

Mój komp wcale nie taki słaby AMD Athlon XP 2400+; 1 GB ramu.

 

Pliki dostępne pod adresem http://chomikuj.pl/costecco

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wcale nie tak duuużo :P to zależy co jest w tym wnętrzu, jakie materialy, jaki sampling ustawiony, itp. :P

Napisano

Masz "troszkę" za słaby sprzęt do zabawy z QMC GI. Sam miałem kiedyś podobny (2200+) i nawet renderowanie z Irr Map trwało wieki, a QMC to, oprócz PPT, najbardziej czasochłonny silnik Vraya.

Napisano

Nie zwalałabym na kompa, przecież ustawienia można dopasować do możliwości.

 

Pod rQMC sampler powiększ adaptive amount (np. do 0.9 albo 0.95) i noise treshold (np. 0.1 albo nieco poniżej) - im te wartości są wyższe, tym szybciej się renderuje, i to znacznie.

 

Pod global switches możesz pomniejszyć max transparency levels oraz powiększyć transparency cutoff.

 

Pod Indirect Illumination GI wyłącz refractive caustics, są niepotrzebne.

 

Jeszcze napewno da się coś wyciągnąć z ustawień Light Cache, ale na tym się nie znam.

I możesz spróbować zamiast Light Cache użyć co innego.

 

Poszytaj też w helpie. Np. pod examples są tam niekiedy porównania czasu do jakości przy różnych ustawieniach.

http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/

Napisano
  • Autor

Hmmm. A dokładnie na co muszę zwrócić uwagę podczas teksturowania, gdzie szukać tego samplingu??

Napisano

texturowania? nie o textury chodzi (chociaz w sumie tez, bo jak sa gigantyczne to tez to ma wplyw) ale bardziej o sety shadera.

Tzn ile sampli dasz do reflecta/refracta (np ok15-20? sprawdz) zeby wystarczylo by nie bylo szumow, ale jednoczesnie nie powodowalo masakrycznych czasow. Ale to zalezy od materialu (czy to metal, czy cos z textura).

W QMC samplerze tez zjedz moze Min Samples do standardowych 8.

Dobrze mowie czy cos krece? ;)

pozdr

Napisano
  • Autor

Jeśli chodzi o sety shadera to nie ustawiam powyżej 20 jedynie przy szkle więcej. Textur też wielkich nie używam. Nowe ustawienia vraya wypróbuję dopiero w nocy.

 

Dzięki i pozdro dla wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.