Skocz do zawartości

Prośba : Ambient Occlusion w maxie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy znajdą się tu jakieś dobre dusze i podzielą się swoimi metodami wypalania AO na modelu z normalem? Przejrzałem ileśtam tutoriali w necie, jednak jeszcze nigdy nie byłem zadowolony z efektu tego, co udało mi się wypalić. Zawsze kończy się ostrym wkurzeniem i kombinowaniem z lighting i cavity mapą, co niestety nie rozwiązuje problemu :)

Widziałem kiedyś tutorial KLICKA z final renderem, prosiłbym jednak o rady lub skrótowe oprowadzenie po metodach, jakich można użyć przy zastosowaniu Scanline'a i MR. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny :)

  • Like 1
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Marioza
Napisano

w tym przypadku jesli chodzi o ao ja jade na skroty czyli wyciagam blue kanał z normala, wiem ze to nie ao a bardziej pod niepelne cavity podchodzi ale mnie to i tak na ogół słuzy jako baza, po prostu wiem dokladnie gdzie co namalowac czy umeiscic bez celowania na oko z samym normalem jako bazą, z bledingu tego ao\cavity rzadko korzystam a jesli juz to tak aby aby i to jedynie tam gdzie to daje szybszy i wstarczajcy efkt, pisze to tylko po to zeby nie bylo ze cos tam gdzies tam ukrywam ;), a co do typowego AO to mialem gdzies przykład co i jak trzeba ustawic dostałem od Sody swego czasu tyle ze nie kozystałem z tego bo nigdy mi sie niechciało czekac dluzej niz chwile na rendering ;), jak to znajde to opisze co jak chyba ze ktos to zrobi szybciej

Napisano

jak masz mr pod reka to po prostu jezeli chcesz zrobic rtt to wybierz tam ambient occ(mr) ustaw odpowiednia ilosc sampli ja ustawiam cos w okolicach 128-256 (czeka Cie dlugi render, niekiedy nie musi byc dokladny to sobie odpuszczam, ale imo warto poczekac) spreda maxymalnie do 1,3, no i dystans musisz wyczuc, ja w 80% przypadkow zostawiam bez zmian, wole dac wiecej sempli, zeby lekko zaznaczyl rogi, nie lubie jak rozmazuje :)

no i zapuszczasz render odczkujesz swoje jakies kilka godzin ;) a co do palenia na ao, to wrzucasz w bump normala i nakladasz na model lajtowo powinien go wychwycic, btw ust wyskiego tego bumpa

w granicach 5 ;) niekiedy ao potrafi ominac detal o ktory nam chodzi.

 

Jezeli chodzi o zwykly render, to mozesz spbowoac brutem, ale imo w scanlajnie wychodzi to cienko mimo ze szybko

 

juz dawno sie przekonalem ze jezeli chodzi o ao, to mental rzadzi, co prawda mozna bawic sie skylajtem, ale to jest taki fakowany ao i wyglada o wiele wiele gorzej, ale jezeli mamy bardzo waski czas na wykonanie modelu to mozna go uzyc

Napisano

A jaki problem masz z ao w maxie? Co prawda dawno w maxie nei palilem bo aktualnei na turtle w majce, ale sadze ze to zalezy od kanalu blendingu jaki uzywasz. Bardzo dobry efekt daje polaczenie cavity, ao, czystego koloru + dirt. Niestety aktualnie nie moge pokazac. Moze pozniej na lunchu mazne cos szybko ale wezme jakies spady.

Najlepiej pokaz sampla z tym co ci nie pasuje. Bedzie latwiej cos powiedziec. No i oczywiscie zalezy do czego bo z klickiem sie zgadzam ale nie w 100% :)

Gość Marioza
Napisano

no i nie znalazłem tego pliku chyba sie skasował :\ , w kazdym razie widze ze dosyć obszernie zostało to juz opisane :), hehe i dobra miniaturke dobrałeś do tematu : D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności