Kuba Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 Czy znajdą się tu jakieś dobre dusze i podzielą się swoimi metodami wypalania AO na modelu z normalem? Przejrzałem ileśtam tutoriali w necie, jednak jeszcze nigdy nie byłem zadowolony z efektu tego, co udało mi się wypalić. Zawsze kończy się ostrym wkurzeniem i kombinowaniem z lighting i cavity mapą, co niestety nie rozwiązuje problemu :) Widziałem kiedyś tutorial KLICKA z final renderem, prosiłbym jednak o rady lub skrótowe oprowadzenie po metodach, jakich można użyć przy zastosowaniu Scanline'a i MR. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny :) 1
Gość Marioza Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 w tym przypadku jesli chodzi o ao ja jade na skroty czyli wyciagam blue kanał z normala, wiem ze to nie ao a bardziej pod niepelne cavity podchodzi ale mnie to i tak na ogół słuzy jako baza, po prostu wiem dokladnie gdzie co namalowac czy umeiscic bez celowania na oko z samym normalem jako bazą, z bledingu tego ao\cavity rzadko korzystam a jesli juz to tak aby aby i to jedynie tam gdzie to daje szybszy i wstarczajcy efkt, pisze to tylko po to zeby nie bylo ze cos tam gdzies tam ukrywam ;), a co do typowego AO to mialem gdzies przykład co i jak trzeba ustawic dostałem od Sody swego czasu tyle ze nie kozystałem z tego bo nigdy mi sie niechciało czekac dluzej niz chwile na rendering ;), jak to znajde to opisze co jak chyba ze ktos to zrobi szybciej
KLICEK Napisano 4 Wrzesień 2007 Napisano 4 Wrzesień 2007 jak masz mr pod reka to po prostu jezeli chcesz zrobic rtt to wybierz tam ambient occ(mr) ustaw odpowiednia ilosc sampli ja ustawiam cos w okolicach 128-256 (czeka Cie dlugi render, niekiedy nie musi byc dokladny to sobie odpuszczam, ale imo warto poczekac) spreda maxymalnie do 1,3, no i dystans musisz wyczuc, ja w 80% przypadkow zostawiam bez zmian, wole dac wiecej sempli, zeby lekko zaznaczyl rogi, nie lubie jak rozmazuje :) no i zapuszczasz render odczkujesz swoje jakies kilka godzin ;) a co do palenia na ao, to wrzucasz w bump normala i nakladasz na model lajtowo powinien go wychwycic, btw ust wyskiego tego bumpa w granicach 5 ;) niekiedy ao potrafi ominac detal o ktory nam chodzi. Jezeli chodzi o zwykly render, to mozesz spbowoac brutem, ale imo w scanlajnie wychodzi to cienko mimo ze szybko juz dawno sie przekonalem ze jezeli chodzi o ao, to mental rzadzi, co prawda mozna bawic sie skylajtem, ale to jest taki fakowany ao i wyglada o wiele wiele gorzej, ale jezeli mamy bardzo waski czas na wykonanie modelu to mozna go uzyc
Kuba Napisano 5 Wrzesień 2007 Autor Napisano 5 Wrzesień 2007 He he, czyli jednak nadal najlepszy sposób to droga przez mękę :) Dzięki za odpowiedzi.
Por@szek Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 A jaki problem masz z ao w maxie? Co prawda dawno w maxie nei palilem bo aktualnei na turtle w majce, ale sadze ze to zalezy od kanalu blendingu jaki uzywasz. Bardzo dobry efekt daje polaczenie cavity, ao, czystego koloru + dirt. Niestety aktualnie nie moge pokazac. Moze pozniej na lunchu mazne cos szybko ale wezme jakies spady. Najlepiej pokaz sampla z tym co ci nie pasuje. Bedzie latwiej cos powiedziec. No i oczywiscie zalezy do czego bo z klickiem sie zgadzam ale nie w 100% :)
Gość Marioza Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 no i nie znalazłem tego pliku chyba sie skasował :\ , w kazdym razie widze ze dosyć obszernie zostało to juz opisane :), hehe i dobra miniaturke dobrałeś do tematu : D
ttaaddeekk Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_of_arion/makin_of_arion01.asp w tym tutku koles ma fajna metode, bo robi to przez light tracera a nie mentalowskiego ambient occlusion i wtedy nie trzeba tworzyc specjalnych materailow z bumpem. -edit- yhym , nie doczytalem o0
KLICEK Napisano 5 Wrzesień 2007 Napisano 5 Wrzesień 2007 Tadziu no to mowilem o tym brutcie ... ale to jest raczej jak cos potrzebujemy zrobic szybko, tak samo nowy finalrender ma juz wbudowany ao ;)
SoAd Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 Jeżeli chodzi o cavity to ja polecam pobawić się crazybumpem jest darmowy i daje niezłe efekty pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się