Napisano 4 Wrzesień 200717 l Czy znajdą się tu jakieś dobre dusze i podzielą się swoimi metodami wypalania AO na modelu z normalem? Przejrzałem ileśtam tutoriali w necie, jednak jeszcze nigdy nie byłem zadowolony z efektu tego, co udało mi się wypalić. Zawsze kończy się ostrym wkurzeniem i kombinowaniem z lighting i cavity mapą, co niestety nie rozwiązuje problemu :) Widziałem kiedyś tutorial KLICKA z final renderem, prosiłbym jednak o rady lub skrótowe oprowadzenie po metodach, jakich można użyć przy zastosowaniu Scanline'a i MR. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny :)
Napisano 4 Wrzesień 200717 l w tym przypadku jesli chodzi o ao ja jade na skroty czyli wyciagam blue kanał z normala, wiem ze to nie ao a bardziej pod niepelne cavity podchodzi ale mnie to i tak na ogół słuzy jako baza, po prostu wiem dokladnie gdzie co namalowac czy umeiscic bez celowania na oko z samym normalem jako bazą, z bledingu tego ao\cavity rzadko korzystam a jesli juz to tak aby aby i to jedynie tam gdzie to daje szybszy i wstarczajcy efkt, pisze to tylko po to zeby nie bylo ze cos tam gdzies tam ukrywam ;), a co do typowego AO to mialem gdzies przykład co i jak trzeba ustawic dostałem od Sody swego czasu tyle ze nie kozystałem z tego bo nigdy mi sie niechciało czekac dluzej niz chwile na rendering ;), jak to znajde to opisze co jak chyba ze ktos to zrobi szybciej
Napisano 4 Wrzesień 200717 l jak masz mr pod reka to po prostu jezeli chcesz zrobic rtt to wybierz tam ambient occ(mr) ustaw odpowiednia ilosc sampli ja ustawiam cos w okolicach 128-256 (czeka Cie dlugi render, niekiedy nie musi byc dokladny to sobie odpuszczam, ale imo warto poczekac) spreda maxymalnie do 1,3, no i dystans musisz wyczuc, ja w 80% przypadkow zostawiam bez zmian, wole dac wiecej sempli, zeby lekko zaznaczyl rogi, nie lubie jak rozmazuje :) no i zapuszczasz render odczkujesz swoje jakies kilka godzin ;) a co do palenia na ao, to wrzucasz w bump normala i nakladasz na model lajtowo powinien go wychwycic, btw ust wyskiego tego bumpa w granicach 5 ;) niekiedy ao potrafi ominac detal o ktory nam chodzi. Jezeli chodzi o zwykly render, to mozesz spbowoac brutem, ale imo w scanlajnie wychodzi to cienko mimo ze szybko juz dawno sie przekonalem ze jezeli chodzi o ao, to mental rzadzi, co prawda mozna bawic sie skylajtem, ale to jest taki fakowany ao i wyglada o wiele wiele gorzej, ale jezeli mamy bardzo waski czas na wykonanie modelu to mozna go uzyc
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor He he, czyli jednak nadal najlepszy sposób to droga przez mękę :) Dzięki za odpowiedzi.
Napisano 5 Wrzesień 200717 l A jaki problem masz z ao w maxie? Co prawda dawno w maxie nei palilem bo aktualnei na turtle w majce, ale sadze ze to zalezy od kanalu blendingu jaki uzywasz. Bardzo dobry efekt daje polaczenie cavity, ao, czystego koloru + dirt. Niestety aktualnie nie moge pokazac. Moze pozniej na lunchu mazne cos szybko ale wezme jakies spady. Najlepiej pokaz sampla z tym co ci nie pasuje. Bedzie latwiej cos powiedziec. No i oczywiscie zalezy do czego bo z klickiem sie zgadzam ale nie w 100% :)
Napisano 5 Wrzesień 200717 l no i nie znalazłem tego pliku chyba sie skasował :\ , w kazdym razie widze ze dosyć obszernie zostało to juz opisane :), hehe i dobra miniaturke dobrałeś do tematu : D
Napisano 5 Wrzesień 200717 l http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_of_arion/makin_of_arion01.asp w tym tutku koles ma fajna metode, bo robi to przez light tracera a nie mentalowskiego ambient occlusion i wtedy nie trzeba tworzyc specjalnych materailow z bumpem. -edit- yhym , nie doczytalem o0
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Tadziu no to mowilem o tym brutcie ... ale to jest raczej jak cos potrzebujemy zrobic szybko, tak samo nowy finalrender ma juz wbudowany ao ;)
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Jeżeli chodzi o cavity to ja polecam pobawić się crazybumpem jest darmowy i daje niezłe efekty pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto