viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 Renderuje sobie obrazek w kilku czesciach, regionami, bo przy calosci mi wywala blad ze za duzo displace. Probuje zlozyc dwa paski w PS i oto co widze (obrazek). Czemu tak? Przy laczeniu innych paskow nic takiego nie zauwazylem. Jedyne co zrobilem to wylaczylem displace na trawie po lewej stronie domku a wlaczylem po prawej....to moze byc od tego? Co zrobic?
Marcin Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 przeliczyłeś wcześniej Irradiance mape i lightcache ? Czy dla każdego regionu liczyła się od nowa ?
viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 dla kazdego od nowa... a jak dokladnie to zrobic? tzn wiem gdzie sie zapisuje irr i lc ale w ktorym momencie to sie robi? mam odpalic caly render i przerwac po wyliczeniu i wtedy zapisac? (nie da rady, nie odpale renderu calego obrazka bo mam za duzo displace)
Marcin Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 musisz przeliczyć IRR i LC dla całego obszaru który chcesz wyrenderować, inaczej nie da rady. PS. co tam za displace jest ? na obrazku wydaje mi się że tylko trawa a to pikuś, może coś źle ustawiłeś.
viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 displace jest na calej trawie, dachu i chodniku:) dla trawy mam displace resolution 2048, precision 14 - za duzo? ew. moge przeliczyc irr i lc dla displace powiedzmy 512, a potem renderowac regionami z displ juz na 2048? nie wiem kiedy generuja sie detale trawy, czy w czasie liczenia irr/lc czy juz wczasie renderingu
Marcin Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 ale co to za displace ? 3D czy 2D ? imho za dużo ;] http://www.max3d.pl/tut.php?id=46 ja zawsze wg. tego robiłem. ps. włącz bitmap pager w ustawieniach maxa (preferences>rendering) i w zakładce system w vrayu ustaw memory ze static na dynamic. 1
viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 displace 2d, ogolnie ustawienia podobne do tych ktore dales, tylko resolution i precision wieksze, no i inna mapa ale dosc podobna... chyba rzeczywiscie przegialem z ustawieniami, to pierwsza tego typu viz i wyszedl brak doswiadczenia poprobuje, dzieki za pomoc!
pecet Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 ten displace się szybciej renderuje/mniej obciąża komputer od zwykłego displace (w material editor)?
claude Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 ostatnio siedzę nad rozpracowaniem Vray i to z różnym skutkiem, ale zupełnie nie wiem czym jest i po co przeliczanie IRR i LC, może ktoś mi w skrócie wyjaśni z góry dziękuje
pecet Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 to są jakieś algorytmy oświetlenia czy coś takiego, w każdym bądz razie chodzi o "Globalną Ilumniacje" ;) w dziale Vray jest chyba link do pomocy vraya i tam jest wszystko opisane
viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 vray'owski displace a ten w materiale to chyba calkiem inna bajka, nie korzystalem z niego wlasciwie ale chyba jest nieprecyzyjny i ma niewiele mozliwosci modyfikacji jest tez modyfikator displace, ten juz dziala nawet dobrze ale potrzebna jest bardzo gesta siatka zeby efekt byl dobry a to wiadomo ze spowalnia cala prace (ale otrzymujemy wtedy siatke juz po displace, gotowa do modyfikacji wedle uznania), vray displace dziala inaczej bo dzieli siatke tylko na czas renderingu, a poza tym jest chyba dokladniejszy... w kazdym razie jak rzeczy typu trawa/dywany/dachowki to na pewno vraydisplace ale juz jakbys chcial uzyc bitmapy do stworzenia terenu to powinienes uzyc modyfikatora displace, bedzie widac juz w viewporcie jak wyglada siatka po displace
viz.k Napisano 8 Wrzesień 2007 Autor Napisano 8 Wrzesień 2007 a jeszcze mam taki problem... w tej samej scence z domkiem, kiedy ustawie light cache subdivs na wiecej niz 1200-1400 to liczy a przy samym koncu tego liczenia wychodzi po prostu do windowsa, bez zadnej informacji, nic , po prostu znika cale 3d...i tak za kazdym razem(ale tylko w tej scenie)...wie ktos od czego to?
tadzio Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 za malo pamieci. pewnie scena z ciezka dla kompa. renderuj paskami, lub warstwami. pozdr
viz.k Napisano 9 Wrzesień 2007 Autor Napisano 9 Wrzesień 2007 nie moge renderowac paskami bo wtedy dla kazdego paska LC liczy sie od nowa i wychodzi rozna jasnosc na roznych paskach... nie moge wyliczyc LC dla calego okna bo wywala mi maxa.... bledne kolo:) moge prosic o przyblizenie tematu renderowania warstwami? renderuje najpierw sobie domek i trawke przed nim (drzewka z tylu wywalam), a potem osobno renderuje drzewka i lacze w PS? warstwy sa nazwa umowna, scenke dziele na te warstwy wedle wlasnego uznania, czy tak?
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2007 Napisano 9 Wrzesień 2007 Włącz pamięć wirtualną na 4GB sztywne i przełącz niesławnego switcha /3GB w boot.ini żeby załapał o co chodzi. LC i IRR można przeliczyć na bardzo niskich ustawieniach displacementu i zapisać, a następnie do renderingu włączyć powerniejsze nastawy. Jak to jest wizka z directional lightami, to GI można zupełnie wywalić na czas przeliczania GI.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się