Skocz do zawartości

rozna jasnosc regionow renderu


viz.k

Rekomendowane odpowiedzi

Renderuje sobie obrazek w kilku czesciach, regionami, bo przy calosci mi wywala blad ze za duzo displace. Probuje zlozyc dwa paski w PS i oto co widze (obrazek). Czemu tak? Przy laczeniu innych paskow nic takiego nie zauwazylem. Jedyne co zrobilem to wylaczylem displace na trawie po lewej stronie domku a wlaczylem po prawej....to moze byc od tego? Co zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dla kazdego od nowa...

 

a jak dokladnie to zrobic? tzn wiem gdzie sie zapisuje irr i lc ale w ktorym momencie to sie robi? mam odpalic caly render i przerwac po wyliczeniu i wtedy zapisac? (nie da rady, nie odpale renderu calego obrazka bo mam za duzo displace)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

displace jest na calej trawie, dachu i chodniku:) dla trawy mam displace resolution 2048, precision 14 - za duzo?

 

ew. moge przeliczyc irr i lc dla displace powiedzmy 512, a potem renderowac regionami z displ juz na 2048? nie wiem kiedy generuja sie detale trawy, czy w czasie liczenia irr/lc czy juz wczasie renderingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

displace 2d, ogolnie ustawienia podobne do tych ktore dales, tylko resolution i precision wieksze, no i inna mapa ale dosc podobna... chyba rzeczywiscie przegialem z ustawieniami, to pierwsza tego typu viz i wyszedl brak doswiadczenia

 

poprobuje, dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vray'owski displace a ten w materiale to chyba calkiem inna bajka, nie korzystalem z niego wlasciwie ale chyba jest nieprecyzyjny i ma niewiele mozliwosci modyfikacji

 

jest tez modyfikator displace, ten juz dziala nawet dobrze ale potrzebna jest bardzo gesta siatka zeby efekt byl dobry a to wiadomo ze spowalnia cala prace (ale otrzymujemy wtedy siatke juz po displace, gotowa do modyfikacji wedle uznania), vray displace dziala inaczej bo dzieli siatke tylko na czas renderingu, a poza tym jest chyba dokladniejszy...

 

w kazdym razie jak rzeczy typu trawa/dywany/dachowki to na pewno vraydisplace ale juz jakbys chcial uzyc bitmapy do stworzenia terenu to powinienes uzyc modyfikatora displace, bedzie widac juz w viewporcie jak wyglada siatka po displace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze mam taki problem... w tej samej scence z domkiem, kiedy ustawie light cache subdivs na wiecej niz 1200-1400 to liczy a przy samym koncu tego liczenia wychodzi po prostu do windowsa, bez zadnej informacji, nic , po prostu znika cale 3d...i tak za kazdym razem(ale tylko w tej scenie)...wie ktos od czego to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge renderowac paskami bo wtedy dla kazdego paska LC liczy sie od nowa i wychodzi rozna jasnosc na roznych paskach...

nie moge wyliczyc LC dla calego okna bo wywala mi maxa....

bledne kolo:)

 

moge prosic o przyblizenie tematu renderowania warstwami? renderuje najpierw sobie domek i trawke przed nim (drzewka z tylu wywalam), a potem osobno renderuje drzewka i lacze w PS? warstwy sa nazwa umowna, scenke dziele na te warstwy wedle wlasnego uznania, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz pamięć wirtualną na 4GB sztywne i przełącz niesławnego switcha /3GB w boot.ini żeby załapał o co chodzi. LC i IRR można przeliczyć na bardzo niskich ustawieniach displacementu i zapisać, a następnie do renderingu włączyć powerniejsze nastawy. Jak to jest wizka z directional lightami, to GI można zupełnie wywalić na czas przeliczania GI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności