Napisano 8 Wrzesień 200717 l Renderuje sobie obrazek w kilku czesciach, regionami, bo przy calosci mi wywala blad ze za duzo displace. Probuje zlozyc dwa paski w PS i oto co widze (obrazek). Czemu tak? Przy laczeniu innych paskow nic takiego nie zauwazylem. Jedyne co zrobilem to wylaczylem displace na trawie po lewej stronie domku a wlaczylem po prawej....to moze byc od tego? Co zrobic?
Napisano 8 Wrzesień 200717 l przeliczyłeś wcześniej Irradiance mape i lightcache ? Czy dla każdego regionu liczyła się od nowa ?
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor dla kazdego od nowa... a jak dokladnie to zrobic? tzn wiem gdzie sie zapisuje irr i lc ale w ktorym momencie to sie robi? mam odpalic caly render i przerwac po wyliczeniu i wtedy zapisac? (nie da rady, nie odpale renderu calego obrazka bo mam za duzo displace)
Napisano 8 Wrzesień 200717 l musisz przeliczyć IRR i LC dla całego obszaru który chcesz wyrenderować, inaczej nie da rady. PS. co tam za displace jest ? na obrazku wydaje mi się że tylko trawa a to pikuś, może coś źle ustawiłeś.
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor displace jest na calej trawie, dachu i chodniku:) dla trawy mam displace resolution 2048, precision 14 - za duzo? ew. moge przeliczyc irr i lc dla displace powiedzmy 512, a potem renderowac regionami z displ juz na 2048? nie wiem kiedy generuja sie detale trawy, czy w czasie liczenia irr/lc czy juz wczasie renderingu
Napisano 8 Wrzesień 200717 l ale co to za displace ? 3D czy 2D ? imho za dużo ;] http://www.max3d.pl/tut.php?id=46 ja zawsze wg. tego robiłem. ps. włącz bitmap pager w ustawieniach maxa (preferences>rendering) i w zakładce system w vrayu ustaw memory ze static na dynamic.
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor displace 2d, ogolnie ustawienia podobne do tych ktore dales, tylko resolution i precision wieksze, no i inna mapa ale dosc podobna... chyba rzeczywiscie przegialem z ustawieniami, to pierwsza tego typu viz i wyszedl brak doswiadczenia poprobuje, dzieki za pomoc!
Napisano 8 Wrzesień 200717 l ten displace się szybciej renderuje/mniej obciąża komputer od zwykłego displace (w material editor)?
Napisano 8 Wrzesień 200717 l ostatnio siedzę nad rozpracowaniem Vray i to z różnym skutkiem, ale zupełnie nie wiem czym jest i po co przeliczanie IRR i LC, może ktoś mi w skrócie wyjaśni z góry dziękuje
Napisano 8 Wrzesień 200717 l to są jakieś algorytmy oświetlenia czy coś takiego, w każdym bądz razie chodzi o "Globalną Ilumniacje" ;) w dziale Vray jest chyba link do pomocy vraya i tam jest wszystko opisane
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor vray'owski displace a ten w materiale to chyba calkiem inna bajka, nie korzystalem z niego wlasciwie ale chyba jest nieprecyzyjny i ma niewiele mozliwosci modyfikacji jest tez modyfikator displace, ten juz dziala nawet dobrze ale potrzebna jest bardzo gesta siatka zeby efekt byl dobry a to wiadomo ze spowalnia cala prace (ale otrzymujemy wtedy siatke juz po displace, gotowa do modyfikacji wedle uznania), vray displace dziala inaczej bo dzieli siatke tylko na czas renderingu, a poza tym jest chyba dokladniejszy... w kazdym razie jak rzeczy typu trawa/dywany/dachowki to na pewno vraydisplace ale juz jakbys chcial uzyc bitmapy do stworzenia terenu to powinienes uzyc modyfikatora displace, bedzie widac juz w viewporcie jak wyglada siatka po displace
Napisano 8 Wrzesień 200717 l Autor a jeszcze mam taki problem... w tej samej scence z domkiem, kiedy ustawie light cache subdivs na wiecej niz 1200-1400 to liczy a przy samym koncu tego liczenia wychodzi po prostu do windowsa, bez zadnej informacji, nic , po prostu znika cale 3d...i tak za kazdym razem(ale tylko w tej scenie)...wie ktos od czego to?
Napisano 8 Wrzesień 200717 l za malo pamieci. pewnie scena z ciezka dla kompa. renderuj paskami, lub warstwami. pozdr
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Autor nie moge renderowac paskami bo wtedy dla kazdego paska LC liczy sie od nowa i wychodzi rozna jasnosc na roznych paskach... nie moge wyliczyc LC dla calego okna bo wywala mi maxa.... bledne kolo:) moge prosic o przyblizenie tematu renderowania warstwami? renderuje najpierw sobie domek i trawke przed nim (drzewka z tylu wywalam), a potem osobno renderuje drzewka i lacze w PS? warstwy sa nazwa umowna, scenke dziele na te warstwy wedle wlasnego uznania, czy tak?
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Włącz pamięć wirtualną na 4GB sztywne i przełącz niesławnego switcha /3GB w boot.ini żeby załapał o co chodzi. LC i IRR można przeliczyć na bardzo niskich ustawieniach displacementu i zapisać, a następnie do renderingu włączyć powerniejsze nastawy. Jak to jest wizka z directional lightami, to GI można zupełnie wywalić na czas przeliczania GI.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto