Napisano 18 Wrzesień 200717 l czolem jak do jasnej cholery moge kontrolowac natezenie normal mapy? grzebie w necie od rana i juz mnie trafia helpa tez ruszylem pojasni ktos? EDIT ROZWIĄZANIE - moze ktos wrzuci do FAQ - w sumie wazna rzecz http://img215.imageshack.us/my.php?image=xsinormalintensityxf1.jpg
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Jak renderujesz scanlinem to albo zwiększając wartość kanału bump albo w samym kanale bump tam są wartości dla normal i additional bump. Jak renderujesz w mental ray'u to tylko ten pierwszy sposób.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Autor tx za odp Tomala, a bylbys tak dobry i moglbys wkleic zrzut z render tree? gdzie kombinuje na rozne sposoby ale jak podepne zalaczam tak jak to wyglada wg helpia XSI - ale na Odyna nie wiem dalej jak kontrolowac natezenie mapy z tego co ty mowisz to musze podpiac bumpa no to podpialem (obrazek obok)- ale ja tych wspomnianych opcji nie widze - moglbys mnie jakos naprowadzic?- pozatym po tym zabiegu normal mapa nie wyglada jak normal tylko bump (zobacz na screenie)
Napisano 18 Wrzesień 200717 l nie jestem pewna bo dawno nie miałam xsi w ręku, ale chyba trzeba wstawić dodatkowy node sterujący intensity, albo ew. jakiś multiply node z faktorem >1 twój wygląda jak bump map przypuszczalnie z powodu BumpMap noda który dałeś między XSINormalMap node a Blinn.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Flesz_gordon sorry ja tego posta zobaczyłem na głównej stronie max3d.pl i nie spojrzałem że to chodzi o XSI bo sam niedawno w maxie miałem taki problem.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Hmm bezpośrednio jakimś nodem to nie bardzo (pracujesz na wektorze) ale można trochę zwiększyć poprzez Mix_2_colors:
Napisano 19 Wrzesień 200717 l Autor andy_a - zrobilem tak jak pokazales ale jakosc normal mapy xsi'owskiej w porownaniu z maxowa jest normalnie tragedia do potegi to niebo a ziemia- antialias na max a wyglada jak koślawy bump kucze nie myslalem ze w xsi to bedzie taki kosmos- max to jeden suwaczek za intensity i hula moze jakies pluginy trzeba czy co...przemknelo mi gdzies "d3 shaders" EDIT ROZWIĄZANIE - moze ktos wrzuci do FAQ - w sumie wazna rzecz http://img215.imageshack.us/my.php?image=xsinormalintensityxf1.jpg
Napisano 2 Październik 200717 l A o co chodzi z Bumpmap_generator ? Czym się to różni od podanego przez ciebie sposobu ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto