Skocz do zawartości

Pytanie: jak sprawdzic stopien uzycia bitmapy.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Sprawa jest taka: mam mnostwo tekstur(budynkow), z ktorych korzysta mnostwo modeli.

Z tym ze najprawdopodobniej wiekszosc z tych modeli uzywa tylko male obszary tych tekstur(bo tex. maja np wypalone cienie, i nie da sie ich uzyc w innych modelach niz te do ktorych byly zrobione.)

To znaczy ze niektore miejsca na teksturze sa uzyte przez kilka poligonow.

I teraz mi zalezy na tym zeby te malo uzywane tekstury zamienic na jakies tilowane.

Podsumowujac, zamiana tekstur "unikalnych" na takie ktore mozna uzywac do wielu modeli musi sie odbyc.

I teraz: czy jest jakis sposob zeby sprawdzic ktore miejsca na tex sa uzywane przez np.10 polys, a ktore przez 10000polys?

 

Sprawdzalem render do texture i renderowanie uvmap nie daje rady.

Nie ma roznicy jesli na uvmapie jest jeden poly czy 100. Renderuje je tak samo.

 

A cala impreza w maxie8 sie odbywa.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mozna by napisac plugina, ktory robi cos takiego:

1. dla kazdej tekstury zbiera liste wszystkich obiektow sceny ktore z niej korzystaja

2. dla kazdego trojkata kazdego z powyzszych obiektow przeprowadza "render uv template" cieniujac delikatnie zajmowane przez niego miejsce na teksturze i zapamietuje taka bitmape.

3. tak uzyskane bitmapy sa skladane w calosc (wartosci w skali szarosci sa dodawane). wychodzi cos takiego, ze czesci bitmapy, ktore sa najbardziej zacienione sa najczesciej uzywne przez polygony. a biale fragmenty tak uzyskanej mapy nie sa wcale uzywane.

 

tylko taki sposob ilustracji uzycia powierzchni tekstury wydaje mi sie wykonalny. moze ma ktos lepszy?

napisanie czegos takiego nie powinno zajac wiecej niz pare dni.

Napisano

No wlasnie, a pluginotworcy tutaj i tak maja kupe roboty.

Moze jest jakies cos gotowe do tego typu testow?

Poza tym: w jednym obiekcie moze byc wiele poligonow w jednym miejscu. Render uv template nie jest w stanie tego oddac.

Napisano

Poza tym: w jednym obiekcie moze byc wiele poligonow w jednym miejscu. Render uv template nie jest w stanie tego oddac.

 

Taki plugin musi w pamieci kopiowac kazdy polygon jako osobny mesh i dla niego wywolywac render uv template. Jest to jak najbardziej wykonalne.

Napisano

jeżeli chodzi o jeden obiekt to w unwrap masz możliwość zrenderowania siatki. w menu tools jest render uv templates potem w panelu masz dostępną opcję show overlap i jaki ma mieć kolor. Będziesz od razu widział jaki obszar textury jest wykorzystywany przez kilka poligonów.

a w nowym maxie będzie unwrap nakładany na kilka obiektów jednocześnie i wtedy już zupełnie nie będzie problemu.

Napisano
w menu tools jest render uv templates potem w panelu masz dostępną opcję show overlap i jaki ma mieć kolor. Będziesz od razu widział jaki obszar textury jest wykorzystywany przez kilka poligonów.

 

no tak, ale on chce wiedziec ILE mniej wiecej polygonow zajmuje dany obszar tekstury, a kolor overlap mu powie tylko tyle, ze conajmniej 2 polygony korzystaja z tego fragmentu tekstury.

Napisano

gutekfiutek - zobacz ten script moze on pomoze rozwiazac ten problem, ale dla wersji 8 maxa:http://www.scriptspot.com/scripts/web_upload/studio2k/MultiRenderUV_v0_82_Only_MAX8.rar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności