Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Tym razem mój problem jest taki:

 

Chciałem zrobić animację na której końcu postać podskakiwała (użyłem szkieletu biped). W tym celu ustawiłem 3 klucze: jeden na początku kiedy postać jest na ziemi, drugi w momencie początku podskoku, też na ziemi, a trzeci (ostatnia klatka) w powietrzu. Klucze te były przypisane do środka ciężkości. Kiedy jednak chciałem obejrzeć animację, zdziwiłem się: postać już od pierwszej klatki była w powietrzu. Przestawiłem więc w początkowym kluczu postać na ziemię, ale wtedy i w ostatnim postać stała.

Zauważyłem więc, że środek ciężkości przesuwa się w każdym kluczu. Jak więc mam zrobić ten podskok? Czy coś zrobiłem nie tak? Proszę o poradę.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś na pewno zrobiłeś nie tak, bo z tego co piszesz to wygląda na okej, znaczy:

 

animate-> klatka 1 kluczujesz-> klatka2, robisz ruch i kluczujesz-> klatka 3, robisz ruch i kluczujesz.

 

Albo autokluczujesz, z tym że przy autokey musisz sam skluczować klatkę z której ruch wychodzi, czyli np. klatkę 1-szą.

Napisano

w bipedzie jesli dobrze pamietam masz "opcje" walk i jumpa (stepsy) i tam mozesz sobie automatem to zalatwic.

A i chyba nie ten dzial (czemu w modelingu??), ale co ja sie tam bede;) ...

pozdr

Napisano
  • Autor

Ale czy jump będzie wyglądał ładnie, w podskoku do góry? Bo już tych "opcji" próbowałem i nie jestem pewien...

Napisano
  • Autor

Już udało mi się samemu rozwiązać problem. Przypisałem do środka ciężkości obiekt pomocniczy Dummy jako parenta. Tym razem się udało ;] ale dziękuję za fatygę.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności