Skocz do zawartości

Render Farm: MAX + Linux = PS3


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość specyficzne pytanie skierowane do profesjonalistów w tej dziedzinie.

Proszę o nie dawanie komentarzy typu , "Linux jest do d.. " i "odpalisz tylko blendera"

 

Zacznę od podstaw.

Chcę postawić render farmę na drugim komputerze z zainstalowanym linuxem (dystrybucja nie ma znaczenia ) . Obecnie korzystam z Windy + 3D Max 8 .

Wiem że zrobienie tego to tylko kwestia pluginów do Maxa i konfiguracji po stronie linuxowej , ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiednich "how to".

Na render maszynie mam zamiar wykorzystać tylko CPU ( i ewentualnie GPU jeśli to będzie konieczne ) . RAMu na tamtej maszynie jest tylko 256 ale z tego co wiem , to przy renderowaniu sieciowym , to nie ma żadnego znaczenia , bo i tak wszystkie dane podczas renderu od razu wędrują z powrotem do "matki" (poprawcie mnie jeśli się mylę ).

Poproszę o BARDZO szczegółowy "tutorial" jak to zrobić, żeby nie było później problemów że coś przeoczyłem i inni "mniej zaawansowani" też mogli skorzystać.

Proszę o podanie wszystkich możliwości ( programy , pluginy , sposoby podłączenia i konfiguracji sieci )

Jeśli mi się uda , to w ramach wdzięczności postaram się sporządzić wersje html. lub filmik i umieszczę go na sieci , żeby już nikt nie musiał pytać i szukać tego tysiące razy.

 

Kolejnym ważnym zagadnieniem jest to , czy podczas "renderu z linuxem" , będzie wykorzystywany 1 rdzeń czy wszystkie ( na mojej maszynie są akurat 2 ) , i czy jest możliwość działania w trybie x64 .

 

Ostatni , finalny punkt to , sprawa dotycząca PS3 i jej "Cella".

Sony wspiera linuxa i nowa Fedora 7 prawdopodobnie wykorzystuje już ponad 90% mocy procesora PS3 ( nie wiem jak jest ze wsparciem do wielordzeniowości). Mam zamiar zakupić ten sprzęt nie długo. Jeśli nic nie będzie stało na przeszkodzie ( tzn. uda mi się odpalić normalną render farmę na moim drugim pc z pingwinem) , to zrobię to samo na PS3 i poinformuję was o wynikach . Bardzo możliwe że dzięki PS3 , uda się nam dokonać małej rewolucji. Stosunek ceny do mocy drzemiącej w PS3 jest bajeczny ( za 2tys zł nie kupisz nawet pc z 2x słabszym procesorem i odtwarzacza niebieskich płytek ).

 

Mam nadzieję że profesjonaliści w tej dziedzinie , dadzą o sobie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zależy czym chcesz renderować. Jeśli mentalem lub którymś z Rendermanów to możesz zaistalować sam renderer bez maxa. Bo samego maxa na Linuxie raczej nie zainstalujesz (możesz spróbować przez np. wine, ale wydajność takiej farmy jest wątpliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego maxa , nie mam nawet zamiaru instalować bo to sie mija z celem .

A jak render na linuxie nie będzie wymagał trybu graficznego , to było by idealnie.

No , panowie , ruszcie głową . Wysilcie się odrobinę i pokażcie co można zrobić z mentalem i innymi rendercośami. Zamiast gadać , przydały by się jakieś screnshoty i opisy, a przedewszystkiim jak skonfigurować połączenia. Z tego co pamiętam to ktoś już sie tu chwalił że ma 4 xenony , wiec chyba nie jestem pierwszym który korzysta z dobrodziejstw pingwina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam jeszcze raz , i ostatni . Ten temat NIE jest o instalowaniu Maxa na pingwinie .

ludzie , błagam was , nauczcie się czytać ze zrozumieniem .

Instalowanie blendera albo maya i konwertowanie sceny do ich formatu też nie jest rozwiązaniem tego problemu . Wiem że to jest wykonalne za pomocą jakiś tam rendercośiów, i tego proszę sie trzymać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba tylko ty to wiesz, więc sam się tego trzymaj. I również sam czytaj ze zrozumieniem - tutaj ludzie NIE instalują maxa na Linuksie. Jeśli już skądś wytrzasnąłeś takie rewelacje to może dowiedz się u samego źródła zamiast tutaj trollować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że zrobienie tego to tylko kwestia pluginów do Maxa i konfiguracji po stronie linuxowej , ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiednich "how to".

 

Na render maszynie mam zamiar wykorzystać tylko CPU ( i ewentualnie GPU jeśli to będzie konieczne ) . RAMu na tamtej maszynie jest tylko 256 ale z tego co wiem , to przy renderowaniu sieciowym , to nie ma żadnego znaczenia

 

 

Kolejnym ważnym zagadnieniem jest to , czy podczas "renderu z linuxem" , będzie wykorzystywany 1 rdzeń czy wszystkie ( na mojej maszynie są akurat 2 ) , i czy jest możliwość działania w trybie x64.

 

]A jak render na linuxie nie będzie wymagał trybu graficznego ' date=' to było by idealnie. [/u'][/b]

No , panowie , ruszcie głową . Wysilcie się odrobinę i pokażcie co można zrobić z mentalem i innymi rendercośami. Zamiast gadać , przydały by się jakieś screnshoty i opisy, a przedewszystkiim jak skonfigurować połączenia. Z tego co pamiętam to ktoś już sie tu chwalił że ma 4 xenony , wiec chyba nie jestem pierwszym który korzysta z dobrodziejstw pingwina.

 

Wiem że to jest wykonalne za pomocą jakiś tam rendercośiów, i tego proszę sie trzymać .

 

:) można wieczorem się jednak rozerwać.

 

Robienie tego to kwestaj pluginów ? tak, exportujących scene do wersji standalone rendera która ruszy na linuxie. Ale nie na tym polega renderfarma.

 

"drugie podkreślenie" Dobry żart :)

 

"trzecie podkreślenie" - jeśli sam tego nie wiesz to zaczynam stwierdzać że sam nie wiesz o czym piszesz :)

 

"czwarte podkreślenie" - będzie każdy bo nikt się nie bawi w wersje specjalnie dla linuxa dla trybu textowego.

 

"piąte podkreślenie" - co mają 4 xeony do linuxa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linux akurat chyba trochę lepiej niż windows wykorzystuje jądra procesorów i pamieci RAM.

 

Smiem twierdzić, że każdy renderer standalone działa w trybie tekstowym.

Szkoda mocy obliczeniowej komputera na środowisko graficzne przy rendererach standalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie to tylko jeden render textowy widziałem :) Renderman Pixara ale nie wiem czy jest jego dystrybucja na linuxa, choć sądze że jest skoro to produkt teraz głównie obsługiwany przez Maye.

 

Co do ramu, Linux faktycznie ładnie tym obsługuje ale bądźmy szczerzy, cudów nie zdziała przy 256, na renderfarmie z założenia nie renderuje się boxów na czystym tle, a scena i tak musi być załadowana cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderman Pixara ale nie wiem czy jest jego dystrybucja na linuxa,

Oczywiście, że jest. Jego śrdowisko macierzyste, można powiedzieć. D

Jak chyba każdy renderman.

mental ray standalone działa także w trybie tekstowym. Nawet mental wbudowany w Maya umożliwia rendering sceny z poziomu konsoli.

 

Tak jak pisałem, każdy poważny renderer (w tym mental ray, rendermany) pownien mieć możliwość renderowania bez potrzeby uruchamiania X'ów. Tutaj jest właśnie siła Linuxa do tego typu zastosowań - nie zużywasz zasobów na niepotrzebne okienka i ikonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem . Nie znam się . Ale chyba Cała scena nie ląduje od razu w procku podczas renderu, tylko procek na bieżąco dostaje dane do obróbki a te 256 ramu jest po to żeby było gdzie to buforować w jedną i drugą stronę. Z ramem jeszcze nie jest tak źle bo zawsze mogę przerzucić z jednego do drugiego ze 2gb .

Najważniejsze to żeby chociaż spróbować pokazać jak to działa . Bo az nie che mi się wierzyć że na dobrych render farmach wszystko śmiga pod windami w trybie graficznym.

No i czy ta moc PS3 miała by się zmarnować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale bym się nie zdziwił jak by ktoś z was napisał do jednego z oddziałów sony , lub założył na ich oficjalnym forum dobry temat o ps3 jako maszynie do renderowania i całkiem możliwe że sony by się tym zajęło ( albo przynajmniej linuxowcy ) Bo to był by ich kolejny sukces rynkowy ( żaden maxowiec by nie pogardził takimi możliwościami ) A fakt że PS3 obecnie sprzedawane jest z fabryczną Fedorą 7 mówi samo za siebie. To samo można było by napisać odnośnie renderowania na linuxie . Może ktoś się popyta na anglojęzycznych forach na ten temat. Bo niestety mój angielski kuleje .

 

Chętnie założył bym oficjalny projekt "PS3 Render" , ale nie mam do tego wystarczającej wiedzy i środków ( wypadało by przynajmniej posiadać PS3 ) .

 

Tylko nie odbiegajmy zabardzo od tematu , bo chciał bym żeby to miało jakieś "szczęśliwe zakończenie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

Chętnie założył bym oficjalny projekt "PS3 Render" , ale nie mam do tego wystarczającej wiedzy i środków ( wypadało by przynajmniej posiadać PS3 ) .

błehehe

 

 

Ktoś z Was odpalał majke na PS3 ? Czy dobrze rozumiem że to bedzie normalnie tam chulało i renderowało na wszystkich rdzeniach ? Brzmii smakowice:)

 

A odnosnie maxa i ps3 to raczej odpada. albo zabawa na konsolce, albo powazne renderingi :D . Twój wybor.

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem . Nie znam się . Ale chyba Cała scena nie ląduje od razu w procku podczas renderu, tylko procek na bieżąco dostaje dane do obróbki a te 256 ramu jest po to żeby było gdzie to buforować w jedną i drugą stronę. Z ramem jeszcze nie jest tak źle bo zawsze mogę przerzucić z jednego do drugiego ze 2gb .

 

eeeee.... Procek nic nie ładuje w zasadzie, tylko przetwarza dane. Tak - ma pewna ilość własnej pamięci, ale ciężko tak załadować scene maxową :). Scena jest kompilowana do pamięci w czasie renderingu. I tu zaczynają sie schody, bo gdy nie mieści się w pamięci operacyjnej, dane trzeba przechowywać gdzie indziej - na przykład na dysku w swapie. Kto ma mało ramu ten wie że jak zacznie sie jechanie po pamięci wirtualnej to jest tragedia. Wymiana przez sieć będzie jeszcze gorsza i główna stacja robocza zamiast liczyć, będzie sie krztusiła z przesyłem danych do stacji linuxowej. Ramu pakować trzeba do każdej stacji. I to dużo. Inaczej procek nie będzie chodził na 100% wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jakies generalne pomieszanie jest i stad ta atmosfera... ;), bo niby co to jest tryb tekstowy dla renderera. Ze sie zadne okienko nie otwiera? Nawet w Maksie render nie pokazuje sie w rendererze tylko we framebuferze - oddzielnej aplikacji.

 

Do rzeczy:

 

- ilosc ramu MA znaczenie takze przy renderze sieciowym.

- jesli pytasz o rendering satelitarny to masz marne szane na taki setup. Moze z mentalrayem sie da, o ile max mu na to pozwoli i o ile masz mentala pod linuxa, ktory zmusisz do pracy z maxem, teoretycznie to mozliwe. Pytanie ile czasu stracisz na szukanie rozwiazania?

- jesli pytasz o zwykla renderfarme (czyli wlasnie kazda klatka na oddzielnym procesorze),

to sprawa jest znacznie prostsza. Wywalasz na dysk pliki *.mi (czy riby w przypadku PRMana) i odpalasz je na drugim komputerze. Mozesz uzyc managera, ale przy jednym koputerze to sie mija z celem. Co do Playstation 3, to o ile mi wiadomo, ten potwor ma za malo ramu, zeby dalo sie go uzywac do powaznych zastosowan. I to wcale nie takie glupie jest ze strony Sony, ktore opracowuje oddzielne rozwiazanie dla renderfarm. Nie oplaca im sie sprzedawac za "grosze" gigaplopow dla profesjonalistow. Cena Playstation jest cena dla licealistow.... ;).

 

pozdr.,

skk.

 

EDIT:

jak pisalem ten post, kilku powyzszych listow jeszcze nie bylo...

 

Wcale bym się nie zdziwił jak by ktoś z was napisał do jednego z oddziałów sony , lub założył na ich oficjalnym forum dobry temat o ps3 jako maszynie do renderowania i całkiem możliwe że sony by się tym zajęło

 

ależ SONY zajmuje sie tym od dawna. Myslisz, ze tylko Ty widzisz mozliwosci Cella. Poszukaj w sieci. Wszyscy glowni gracze przygotowuja rozwiazania na Cella, codziennie jest jakis news na ten temat. Ale nie na Playstation. To bedzie dedykowana platforma, zamknieta w case jak kazdy node do renderfarmy i jak wszyskie renderfarmy na ziemi, chodzic bedzie pod Linuxem bez Xservera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo

 

pare uwag... jesli chcesz miec raytracer dla maxa pod linuxem (Mental Ray?) to zostaje ci standalone a na taki musisz miec osobne licencje. Jak juz masz maxa to do niego jest licencji na satelity (w edukacyjnej tez zdaje sie), instalujesz pod winda na komputerach maxy, nie uruchamiasz ich ani nie aktywizujesz po prostu w serwisach pojawia ci sie raysat_3dsmaxserver i on sobie hula w tle, teraz mozesz sobie przygotowac plik rayhosts albo z gui ustawic adresy komputerow (8 prockow max).

 

btw. Autodesk udostepnil raysat'y zeby nie mozna bylo robic renderingu po klatce na satelitach tylko bucket rendering duzych obrazkow (male obrazki czesto nie oplaca sie dzielic na zbyt wiele sieciowych kompow ), nie dali tez pelnego mentala standalone zeby nikt sobie np z xsi tego nie wykorzystal (czy wczesniej maya). Ale jest trick ktory pozwala w zgodzie z licencja autodesku miec kilku masterow i tym samym robic kilka klatek na raz po sieci, zamiast np 18 bucketow. ;)

 

a co do Cell'a i SPE to te 'male' rdzenie raczej trzeba traktowac jak GPGPU bardziej rozbudowane a nie jak prawdziwe rdzenie. na SPE mozesz zaladowac programik (do 32 kB zdaje sie) nakarmic jego rejestry, spiac kilka SPE w potok i traktowac jako wektorowa maszynke, mentala czy vraya raczej nie odpalisz. IBM owszem chce (i chyba juz to robi) montowac Cell'e w superkomputerach ale jako dopal do HPC a nie jako rdzenie na ktorych normalne programy by hasaly. lepiej juz chyba R600 traktowac jako dopalacz (przynajmniej siedzi w pececie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie i pięknie ale to nadal tylko teoria.

Mógł byś to rozpisać dokładniej , krok po kroku , dla obydwu możliwości , najlepiej ilustrując to screnshotami a w najgorszym wypadku podając linki do tych źródeł na sieci ?

A co do licencji , to tę sprawę pomijamy milczeniem . To w moim interesie jest bycie legalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten "real time" jest raczej umowny, ale jest szybko nawet, tylko ze z tego co widze to to są 3 ps3 połączone. W PDF na stronce jest wykresik ktory pokazuje ze "real-time" (powyzej 20 klatek na sekunde) jes uzyskiwany dopiero na 3 polaczonych IBM Blade, maszynach potezniejszych i drozszych niz ps3.

Co do renderingu PS3 to z tego co wiem obecne darmowe dystrybucje linuxa nie maja mozliwosci wykorzystania wszystkich rdzeni procesora Cell, takze dalej jest slabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) można wieczorem się jednak rozerwać.

 

Robienie tego to kwestaj pluginów ? tak, exportujących scene do wersji standalone rendera która ruszy na linuxie. Ale nie na tym polega renderfarma.

 

"drugie podkreślenie" Dobry żart :)

 

"trzecie podkreślenie" - jeśli sam tego nie wiesz to zaczynam stwierdzać że sam nie wiesz o czym piszesz :)

 

"czwarte podkreślenie" - będzie każdy bo nikt się nie bawi w wersje specjalnie dla linuxa dla trybu textowego.

 

"piąte podkreślenie" - co mają 4 xeony do linuxa ?

 

Pierdolety opowiadasz Marcinku, skup się na odpowiedzi na pytaniach jakie padły na forum a nie ma pisaniu o tym o czym nie masz pojęcia.

 

Natomiast chylę pokłony dla Piotrka:

 

"Linux akurat chyba trochę lepiej niż windows wykorzystuje jądra procesorów i pamieci RAM.

 

Smiem twierdzić, że każdy renderer standalone działa w trybie tekstowym.

Szkoda mocy obliczeniowej komputera na środowisko graficzne przy rendererach standalone. "

 

i .....właśnie o to chodzi ... i trzeba odpowiedzieć na pytanie ...jak odpalić pod linux renderer w trybie text :) bo niby po co ci ta grafika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie to tylko jeden render textowy widziałem :) Renderman Pixara ale nie wiem czy jest jego dystrybucja na linuxa, choć sądze że jest skoro to produkt teraz głównie obsługiwany przez Maye.

 

Co do ramu, Linux faktycznie ładnie tym obsługuje ale bądźmy szczerzy, cudów nie zdziała przy 256, na renderfarmie z założenia nie renderuje się boxów na czystym tle, a scena i tak musi być załadowana cała.

 

Mało widziałś więc :) a linux widziałeś?

 

Widziałś jakiś kolwiek kod programu komputerowego ?

 

GUI to tylko nakładka na kod programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i .....właśnie o to chodzi ... i trzeba odpowiedzieć na pytanie ...jak odpalić pod linux renderer w trybie text :) bo niby po co ci ta grafika ?

 

Ok , temat trochę stary więc dzięki że go wygrzebałeś .... bo faktem jest że nadal nie ma odpowiedzi. Czekam na sugestię zawodowców ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat !!

Jako że jasno powiedziane jest że MR Standalone działa na LINUXIE x64

Chciał bym wiedzieć jaka jest tego wydajność ?

 

The 64-bit version of mental ray Standalone 3.7.5x software is supported on these operating systems:

 

* Microsoft Windows Vista Business operating system (SP1 or higher)

* Microsoft Windows XP Professional x64 Edition operating system (SP2 or higher)

* Red Hat® Enterprise Linux® 5.3 WS operating system

* Fedora™ Core 8 operating system

* Apple® Mac OS® X 10.5.7 operating system or higher

 

I czy odpali to ktoś na PS3 lub X360 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie odpalalem Mentala na Linuxach za to uzywam Sunflow renderera, renderer jak niektorzy pamietaja jest napisany w Javie :D i na duzych scenach nie jest wolniejszy niz Mental Czy Vray... ku

mojemu wielkiemu zadziwieniu - jak zaczalem z tym zabawe to potraktowalem sprawe jako ciekawostke. Oczywiscie SUN Grid Engine posiada wsparcie dla Sunflow renderera i mozna stawiac dowolne klastry nawet wieloplatformowe czyli mieszac windowsy z linuxami, xboxami. Najbiedniejszy sprzet na jakim udalo mi sie to odpalic to moj telefon z Windows Mobile 6.

Pomimo ze sam renderer nie jest juz rozwijany, to doszedl do poziomu produkcyjnego i ma wszystko poza micro-displacementem. Pomimo ze renderer nie jest rozwijany (narazie, bo z tego co czytalem to dewelopement znow ruszy) to wszelkiego rodzaju rozwiazania klastrujace zyja nadal, pluginy do blendera i eksporter do Maxa. Konstrukcja renderera przypomina takiego bieda-rendermana, bo kazdy aspekt mozna oprogramowac, shade-ops, geometry contructors etc,etc

 

Co do MR Standalone, malo ludzi tego uzywa w Polsce, popytaj na forach highend3d.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super . Dzięki za info. Możesz mi powiedzieć jak wygląda obciążenie sieci i ramu ? Czy cała scena musi być ładowana na wszystkich maszynach ? Można rozbić jedną klatkę animacji na kilka maszyn ? I jak wygląda sprawa MR/VRAY proxy? Jest tam jakiś support/zamiennik tego ? Od jakiegoś czasu Java ma wsparcie dla GPU, a nawet bibliotek Nvidia Cuda. Widziałeś gdziś może hybryde pozwalająca na odpalenie tego rendera na GPU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super . Dzięki za info. Możesz mi powiedzieć jak wygląda obciążenie sieci i ramu ? Czy cała scena musi być ładowana na wszystkich maszynach ? Można rozbić jedną klatkę animacji na kilka maszyn ? I jak wygląda sprawa MR/VRAY

 

obciazenie sieci jak przy kazdym renderingu sieciowym, tekstury musza pojechac,

obiekty rowniez a w wypadku sunflow jada obiektowo (jesli chodzi o jezyk programowania) wiec troszke zajmuje to pasma, przy 100Mbit i 10 kompach

moze stanowic waskie gardlo, przydalaby sie siec 1Gbit

 

mozna rozbic klatke, specyfika Sunflowa jest taka ze on operuje pojedyncza klatka,

wiec jesli sie jakis obiekt przmieszcza to w danej klatce sa zapamietane wektory ruchu (sciezki wlasciwie) dzieki czemu mozna renderowac motion blur

 

proxy nie wyglada, obsluguje tylko maxowe referencje ale za to i maxowy fur :D

 

proxy? Jest tam jakiś support/zamiennik tego ? Od jakiegoś czasu Java ma wsparcie dla GPU, a nawet bibliotek Nvidia Cuda. Widziałeś gdziś może hybryde pozwalająca na odpalenie tego rendera na GPU ?

 

niestety renderer jest starawy, bo przydechl pod koniec 2007 roku, nie ma w nim

supportu do CUDA, calosc jedzie w sofcie, ale mysle ze skoro sa zrodla

to predzej czy pozniej ktos to rozkopie, moze sam to nawet rozkopie jak

(widzialem gdzies na sieci moda ktory uzywa GPU do antyaliasingu i mipmapingu -

java 3d)

w koncu zakupie jakies mocniejsze GPU, widzialem juz takie czolgi na GPU

ze moze faktycznie szkoda miejsca na nowego kompa w klastrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten watek nadaje sie do galerii osobliwosci :)

 

 

skk.

 

 

* - najblizszy Twoich oczekiwan bedzie zapewne VRay Standalone, chodzacy na Linux64 ;)

** - PS3 nie nadaje sie do renderingu. Teoretyczna mozliwosc (dawno udowodniona) to jedno, praktyka to drugie.

Edytowane przez SYmek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, dziwne teorie. Wydaje mi sie, iz musialbys miec duze zaplecze developerskie by czegos takiego dokonac.

 

bzdury, inni juz tego dokonali wiec nie ma co wylamywac otwartych drzwi,

wiekszosc opensourceowych rendererow dziala na Linuxach, Xboxach i PS3

jest cala kupa softu do renderingu sieciowego i queue managerow, do wyboru

do koloru

 

a jak kogos stac na MR Standalone... to nie musi nawet palcem kiwnac,

masz support, masz leciwy soft ktory na 100% zadziala... ale niestety

nie na jakis "kitajskich" platformach typu PS3

 

ja juz ten etap przerabialem i nie ma co sie silic zeby dostawiac PS3 czy Xboxa do klastra bo to tylko dodatkowe problemy, w tej chwili jedyne przyszlosciowe rozwiazanie

to kompy z kilkoma kartami z mocnym GPU i platforma CUDA, kolejne renderery

pojawiaja sie z supportem tej platformy i nawet najbardziej zatwardziale produkty takie

jak Mental Ray w koncu temu trendowi ulegna - kwestia czasu, pokazano juz Mental Ray RT Renderer oparty o CUDA

 

najsmieszniejsze w tym wszystkim ze cala kupa smiesznych rendererkow opensourceowych wogole nie pcha sie w te rejony, moim zdaniem to bedzie kolejny

kamien u szyi rozwiazan darmowych, gdyz rozwiazania komercyjne przeskocza

znow jakoscia o kilka szczebli wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności