xyz Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 Czy ktoś wie co zrobić aby przedmiot z nałożoną teksturą był w połowie przezroczysty - taki gradient - na jednym końcu opacity 100% a na drugim opacity 0%. Albo gdy zanika tekstura widać jeszcze siatkę, która też powoli zanika do opacity 0%.
siwy Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 w materiale standart dajesz mapke gradient do zakładki opacity. w vrayMtl dajesz tę mapkę do refraction i ewentualnie zmieniasz IOR w refr. na 1.001 żeby nie było zakrzywienia światła na obiekcie.
Croolick Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 albo pokombinuj z mieszaniem tekstur albo wyrenderuj kilka obrazków i pobaw sie w photoshopie - obie metody (podobno) dobre
zgred Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 ja bym wyrenderowal obiekt najpierw z textura, pozniej obiekt przezroczysty, i w ps'ie polaczyc obra obrazki
tadzio Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 jak w vrayu, to blend mtl. do jednego slotu material z textura, a do drugiego z vrayEdgeTex i gradientem zblendowac. pozdr
xyz Napisano 28 Wrzesień 2007 Autor Napisano 28 Wrzesień 2007 Dzięki za pomoc. Niestety zapomniałem, że vray nie renderuje samej siatki a fejsy z texturą siatki tak więc udało mi się tylko osiągnąć efekt taki: VrayMtl w Diffuse texturka a w Refraction gradient (IOR 1,0) i mam znikający obiekt z texturką. W VrayBlendMtl po zblendowaniu Gradientem texturki z VrayEdgesTex mam przenikającą się texturkę z jednokolorową płaszczyzną obiektu z siatką.
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 Jak nie renderuje samej siatki jak renderuje? Wystarczy do opacity wsadzić VrayEdgesTex, odpowiednio przeregulować i tyle.
viz.k Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 http://www.pkrol.ovh.org/tele2.avi tak jak Hynol mowi, jednak jesli ma to byc animka to renderuje sie wieki i odradzam...nie chce nic pokrecic bo robilem to jakis czas temu ale animka w linku wyrenderowala sie dosc szybko, a pozniej kiedy potrzebowalem bialego wire'a to konieczne bylo uzycie mapy vrayedgestex w kanale refract (albo opacity a wczesniej byla w refract - nie pamietam juz) i wtedy juz nie sposob doczekac sie bylo na render chocby jednej klatki...do dzis nie wiem jak to zrobic
xyz Napisano 2 Październik 2007 Autor Napisano 2 Październik 2007 Dzięki! udało się! Swoją drogą polshai jak można zrobić taką animację z nakładaniem tekstury?? Wszędzie szukałem i nie mogłem tego znaleźć. A czy dałoby się zanimować ten teleskop tak, że najpierw pojawia się stopniowo siatka - tak jak potem tekstura?
Hynol Napisano 2 Październik 2007 Napisano 2 Październik 2007 Wszystko się da. Materiał typu blend + gradient ramp jako maska i tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się