Skocz do zawartości

rozbicie modelu na kawałki


arcade

Rekomendowane odpowiedzi

Heja, mam taki problem - muszę zrobić jednolity model wazy rozpadający się na 20 kawałków - mogę pociąć go cutem albo booleanami, ale pamiętam z któregoś roadshow że jest jakiś szybki sposób na ładne kawałkowanie modelu - pamięta ktoś jak to zrobić?

 

kawałki muszą być niejednolite i customowe - to ma być tłucząca się waza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Możesz to zrobić za pomocą particle systems. Stwórz PArray w basic parameters kliknij na pick object i wskaż w scenie wazę. W zakładce particle type zaznacz object fragments . W objest fragments controls zaznacz number of chunks i daj tam wartość taką ile ma być kawałków wazonu. No i to właściwie tyle teraz zanimuj opacity wazy żeby w chwili rozbicia stała się przeźroczysta i przypisz jej materiał cząsteczkom no i walnij jakąś grawitacje. Być może o ten sposób Ci chodziło.

 

A zapomniałem cząsteczkom przypisz materiał multisub object i w opcjach PArray w Mat'l mapping and source zaznacz picked emitter i tam: id 0 to powierzchnia zewnętrzna obiektu id 2 to materiał przekroju a id 3 to powierzchnia wewnętrzna.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala -> dzięki, ale to nie o to chodziło :(

 

Wypróbowałem ten sposób i faktycznie rozbił mi model na kawałki ale tylko na renderze. sama siatka modelu została niezmieniona. Mi natomiast chodzi o to żeby siatka została pokrojona odpowiednio na kawałki... Mimo to dzięki za wskazówkę, masz repa.

 

Na którymś roadshow koleś pokazywał ten sposób na przykładzie mostu - potem na pocięty jakoś most zastosował fizykę i model rozpadł się na kawałki - pamięta ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomuś tak jak napisałeś siatka modelu pozostaje niezmieniona ale cząsteczki są generowane jako części tej siatki dlatego w chwili gdy nastepuje emisja cząsteczek musisz zrobić żeby oryginalny model stał się niewidzialny tzn przezroczysty czyli zanimuj mu opacity. Teraz gdy już zostaną same kawałki (czyli te cząsteczki) musisz im ustawić jakieś długie life żeby zaraz nie zniknęły i stworzyć space warp grawity żeby się zaraz ładnie rozsypały a powierzchnia na której się rozsypią musi być deflectorem. Tak zrobione powinno wszystko ładnie działać problem tylko w kształcie kawałków bo nie wyglądają one super.

 

Drugi sposób to użycie space warp> bomb która rozbije model na kawałki (wielkość kawałków można zróżnicować) a reszta to już sprawa grawitacji. Problem w tym że bomb rozbija siatkę na polygony i w przypadku grubego naczynia kawałki nie będą realistycznie wyglądały.

 

Mam gdzieś videotutorial z cg academy o takich efektach to sprawdzę czy tam nie będzie opisany jakiś sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już przy rozwalaniu na kawałki jesteśmy to wymyśliłem na szybko taki sposób:

- robisz sobie box szer około 15 długość też z 15 i wysokość jeden segmentów przy czym wysokość powinna mieć minimalną wartość tak żeby box był bardzo płaski.

-dodaj do boxa modyfikator noise z zaznaczoną opcją fractal i pofałduj go trochę

- skopiuj box kilka razy i dla każdego ustaw inny noise żeby je trochę zróżnicować poobracaj go także w różnych osiach i poustawiaj tak żeby każdy box przecinał wazę

-teraz możesz jeden z boxów przekonwertować do editable poly i połączyć z nim pozostałe

-mając zaznaczoną wazę stwórz obiekt pro boolean i ustaw operację odejmowania obiektów (A-B)

-wskaż w scenie obiekt B czyli te pofałdowane boxy(pick operand B) i mamy pocietą wazę tylko wszystko jest w jednym kawałku

-przekonweruj więc ten obiekt boolean do editable poly przejdź na poziom selekcji >polygon zaznacz polygon któregoś kawałka i uzywając polecenia grow zaznaczysz cały kawałek

-teraz za pomoca funkcji detach oddziel kawałek jako nowy objekt i powtórz akcję dla każdego kawałka

-dobra waza jest w kawałkach teraz dodaj każdą część do rigid body collection w reactoże przeprowadź symulację i waza się ładnie rozpadnie na kawałki

-musisz jeszcze wykombinować jak zrobić efekt przejścia miedzy całą wazą a tą pociętą na kawałki

 

Efekt pięciu sekund pracy:

47b577d40a83a73d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:]

- Dzięki Vorek, to o ProCuttera chodziło, pomęczyłem trochę i udało się :D rep dla Ciebie.

- Tomala - nom, ciekawy sposób, ale trochę nie dla mnie, mi jednak mocno zależy na polycouncie jakimś game artowym :) Ale to co wymyśliłeś chyba super nadawało by się do animacji :D Dałbym Ci drugiego repa ale nie mogę ;)

 

Ok, zrobiłem jeszcze mini tutek jakby ktoś miał z tym kiedyś problem w przyszłości - Procutter daje radę i można go wykorzystać do wielu więcej rzeczy niż tylko box ;) Rozpadające się budynki itp - z tym narzędziem dość łatwo można je osiągnąć.

 

Mam nadzieję że komuś się przyda:

ziomalminitutorialgb1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności