Kubaswielgus Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 Witam. Mam pytanie zwiazane z teksturowaniem. Czasami podczas robienia renderingu nie odpowiada mi barwa jakiejs tekstury. Jest zbyt jasna lub zbyt ciemna, albo ma za malo zywe barwy i na odwrot. Czy jest mozliwe w ustawieniach materialu zmienic wlasciwosci tekstury? Do tej pory rozwiazywalem ten problem z Photoshopem, ale zawsze to spora strata czasu i szukam prostszego rozwiazania. Najlepszym rozwiazaniem byloby gdyby frame buffor potrafil rozrozniac rozne materialy i na zasadzie warstw pozwalal na ich edycje. Pozdrawiam
arev Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 W ustawieniach bitmapy masz kilka zakładek. W ostatniej możesz sterować jasnością, nasyceniem oraz kolorami bitmapy. Natomiast sterowanie kolorami już po wyrenderowaniu obrazka możesz załatwić chyba tylko renderując maskę obiektów lub w "Render elements" dodać "Material ID" (chyba) i później, w PS, zaznaczać kolor na masce, przechodzić na warstwę obrazka i tam działać.
Hynol Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 W ustawieniach tekstury masz na dole zakładke output - RGB/offset to jasność i kontrasty. Enable color ramp do kotroli kolorystyki / gammy. Inna metoda to rendering elementu elements czy material ID (juz nie pamiętam) i selekcja po kolorach.
Kubaswielgus Napisano 8 Październik 2007 Autor Napisano 8 Październik 2007 WOW!!! Dziekuje za tak szybka odpowiedz. Zabieram sie do studiowania.
Orangegraphics Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 output parameters czy cos takiego, ostatni rollout w bitmapie i tam enable color map i na tej krzywej sie pobaw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się