Napisano 8 Październik 200717 l Witam. Mam pytanie zwiazane z teksturowaniem. Czasami podczas robienia renderingu nie odpowiada mi barwa jakiejs tekstury. Jest zbyt jasna lub zbyt ciemna, albo ma za malo zywe barwy i na odwrot. Czy jest mozliwe w ustawieniach materialu zmienic wlasciwosci tekstury? Do tej pory rozwiazywalem ten problem z Photoshopem, ale zawsze to spora strata czasu i szukam prostszego rozwiazania. Najlepszym rozwiazaniem byloby gdyby frame buffor potrafil rozrozniac rozne materialy i na zasadzie warstw pozwalal na ich edycje. Pozdrawiam
Napisano 8 Październik 200717 l W ustawieniach bitmapy masz kilka zakładek. W ostatniej możesz sterować jasnością, nasyceniem oraz kolorami bitmapy. Natomiast sterowanie kolorami już po wyrenderowaniu obrazka możesz załatwić chyba tylko renderując maskę obiektów lub w "Render elements" dodać "Material ID" (chyba) i później, w PS, zaznaczać kolor na masce, przechodzić na warstwę obrazka i tam działać.
Napisano 8 Październik 200717 l W ustawieniach tekstury masz na dole zakładke output - RGB/offset to jasność i kontrasty. Enable color ramp do kotroli kolorystyki / gammy. Inna metoda to rendering elementu elements czy material ID (juz nie pamiętam) i selekcja po kolorach.
Napisano 8 Październik 200717 l Autor WOW!!! Dziekuje za tak szybka odpowiedz. Zabieram sie do studiowania.
Napisano 8 Październik 200717 l output parameters czy cos takiego, ostatni rollout w bitmapie i tam enable color map i na tej krzywej sie pobaw
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto