Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Postanowi│em w nowej bitwie ponownie sprˇbowaŠ swoich si│, choŠ teraz na MAX\'a mam naprawdŕ niewiele czasu. Doradzono mi, ┐e je┐eli nawet nie zd▒┐ŕ wykonaŠ scenki i uczestniczyŠ w bitwie, to powinienem sprˇbowaŠ, gdy┐ i tak na tym zyskam. Projekt w zasadzie mam, ale siedzi w mojej g│owie, a plastyk ze mnie tragiczny (tak jak i grafik), wiŕc aktualnie nie mam ┐adnych za│▒cznikˇw. Postaram siŕ jak najszybciej zrobiŠ choŠ podstawowe elementy modelu i zamieÂciŠ render, abyÂcie mogli mnie poklepaŠ w plecy lub strzeliŠ po pysku na pobudkŕ, a przede wszystkim doradziŠ.

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość wiewiˇreczka
Napisano

oho, kolego, czy to Twˇj lancerek mia│ takiego fajnego konika na boku i dwa biale pasy przez Ârodek? ten konik extra jest ^_^ wiŕc nie godaj ┐e ┐aden z Ciebie plastyk :P

 

a tak wogˇle to jakiego masz kompa? bo jak zobaczy│em siatkŕ Twojego modelu to ma│o z krzes│a nie spad│em... o_O

bo mial chyba z 10 x wiŕcej polygonˇw od mojego :D a ja mam durona 750 z 256 ram i leeeeeedwo tego maxa ci▒gnie :)

 

acha, i napisz jaki to masz pomys│ na t▒ bitwŕ :) to chociarz poczytamy w oczekiwaniu na obrazki ^___^

Napisano

No wiŕc tego Lancera to faktycznie ja pope│ni│em, ale konik na drzwiach niestety nie mojego autorstwa. Znalaz│em to na jakiej stronie z rzutami samochodˇw (przedstawiony tam Mustang mia│ w│aÂnie takie malowanie). Moja cz੠pracy przy niej to jedynie obrysowanie tego od nowa w Corel\'u, gdy┐ mia│o zdecydowanie za ma│▒ rozdzia│kŕ.

 

Lancer mial 2.1 mln poly a robilem to na Athlon 1 GHz ze 128 mb RAM. Rozne elementy mialem zapisane w roznych plikach. Ale fakt, ze laczenie zajelo mi kilka godzin, a komp mial kilkuminutowe zd│awki, a gdy odblokowa│ siŕ na kilka sekund, to tylko po to, by przejsc w nastŕpny zwis. No cˇ┐ - optymalizacja nie jest moj▒ najlepsz▒ stron▒. Teraz dok│adam jeszcze 512 MB, wiec moze w wolnej chwili go doko˝czŕ.

 

Je┐eli chodzi o Bitwŕ_2, to planujŕ pojazd... (wymodelowaŠ postaŠ, to jeszcze nie ten poziom). Najbli┐ej mu chyba bŕdzie do klimatu z Mad Max\'a, tyle, ┐e bŕdzie mia│ dosyŠ rozbudowane uzbrojenie, choŠ w tym temacie konkretˇw jeszcze nie wymyÂli│em.

Gość wiewiˇreczka
Napisano

128 mb ramu??? ja mam 256 i mi mieli dyskiem na okr▒g│o, mimo ┐e autko ma tylko 160 000 polygonˇw... hmm...

Napisano

No wiŕc mam ju┐ co do pokazania. Mo┐na powiedzieŠ, ┐e to jest ten wymagany \"szkic\", gdy┐ praktycznie nic tam nie ma. Wiŕc szkielet ju┐ taki zostanie, ko│a oczywiÂcie wykonam od nowa. Teraz doda│em tylko po to, by mˇc oceniŠ proporcje bry│y. Centralnie bŕdzie umieszczone miejsce kierowcy, za nim niec wy┐ej kolejne stanowisko dla strzelca, ktˇry bŕdzie mia│ zamontowan▒ na dachu jak▒ bro˝. Za nimi centralnie umieszczony spory silnik z jeszcze wiŕksz▒ rur▒ wydechow▒, gdy┐ napŕd nie by│by przekazywany na ko│a, lŕcz pojazd porusza│ by siŕ pchany przez pŕd powietrza. Z przodu planujŕ umieÂciŠ jakie wyrzutnie mini-rakiet i dzia│ka. No i ogˇlnie bŕdzie trzeba to jako obudowaŠ. Je┐eli jakim cudem starczy czasu, to chcia│bym go umieÂciŠ w pustynnej scenerii.

 

Napisano

Ja sobie wyobra┐a│em tak samo mˇj pojazd :D w│asnie orbie zawieszenie :) ale musze je zmieniŠ w takim razie :) ju┐ mam inn▒ koncepcje :D tak┐e pracuj dalej :) co prawda ty zrobisz to du┐o lepiej :) ale to szczegˇ│ :)

Napisano

Yyyyyyyyyyyeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

 

Wreszcie do│o┐y│em 512 MB RAM\'u, i MAX teraz bryka jak m│oda kˇzka. Np. rendering Lancer\'a z poprzedniej bitwy trwa│ niemal 4 razy krˇcej. No i wreszcie przesi▒dŕ siŕ z 3.0 na 4.2!!!

 

NEHRU, je┐eli mia│e podobny pomys│, uwa┐am, ┐e nie ma przeciwskaza˝ do kontynuacji tego projektu. Je┐eli s▒dzi│eÂ, ┐e mˇg│bym pos▒dziŠ Ciebie o plagiat, to ja taki nie jestem. Nawet uwa┐am, ┐e by│oby ca│kiem ciekawie, gdyby mo┐na porˇwnywaŠ nasze prace.

 

Wiŕc poprzedniej nocy zrobi│em ko│a (efekt na za│▒czonym obrazku). Do ko˝ca tygodnia chcia│bym mieŠ gotowy przˇd pojazdu i silnik, jednak teraz mam szkolny weekend, wiŕc zobaczymy jak to bŕdzie.

 

Napisano

Przy mojej scence bŕdŕ zaraz mia│ pierwszy problem, wiŕc mam do forumowiczˇw pytanie.

 

Na za│▒czonym GIF\'ie pokaza│em, ┐e mia│em liniŕ, zastosowa│em na niej LOFT\'a za przekrˇj obieraj▒c kˇ│ko. Nastŕpnie zastosowa│em

 

deformacjŕ skali trochŕ zgniataj▒c to na Ârodku. I teraz mam pytanie:

 

Czy mo┐na zrobic, aby ta deformacja powtarza│a siŕ X razy na d│ugoÂci ca│ego LOFT\'\'a? Krˇtko mˇwi▒c chcŕ uzyskaŠ co w rodzaju

 

rury od odkurzacza.

Napisano

Cze VTG :)

 

Ja nie wyrobie na czas :0 tak┐e wpakuje samochodzik do galerii :) mam doŠ skomplikowane zawieszenie i nie wiem czyzawieszenie ca│e sko˝cze na czas ;)

ale bŕde w Wipe zamieszcza│ kolejne prace nad projektem :)

 

POZDRAWIAM

Damadix

Napisano

:(:(:(:(:(:(:(

 

Czy jednak bŕdŕ musia│ powtarzaŠ ten post w dziale pomoc?

 

Na prawdŕ nikt nie chce mi pomˇc - mo┐e pytank Âmieszne, ale ja na prawdŕ tego nie wiem, a nie chce tego rozwi▒zywaŠ za pomoc▒ BUMP, bo to jedyna znana mi metoda.

Napisano

Ogolnie rozwiazan jest kilka... Mozesz szybciutko ponaznaczac co druga linie w edit mesh, poczym zrobic extrud o 0, a zakonczyc proces skalowaniem.

 

Jesli chodzi o ta troche dziwna metode ktora obrales... Przesun srodkowy i koncowy punkt na wykresie stosunkowo blisko pierwszego (w identycznych odleglosciach (proporcjonalnie)) poczym zaznacz drugi i trzeci punkt, i klonuj je przesuwaja o identyczna odleglosc (chyba zwykly move z przytrzymanym shiftem.

 

A poza tym... Powodzenia!

Napisano

Bacry ma racje...

zrób w photoshopie \"paski\" lekko na skos ale tak żeby po przesunięciu sie pokrywały i tworzyły całość, następnie daj blura żeby krawędzie nie dbyły za ostre a następnie daj jako displace do maxa to chyba najlepsze rozwiązanie ...

 

Zastanowie sie jeszcze i niedługo ci napisze :)

 

POZDRAWIAM

Przemek

Napisano

W mojej bitwie z tyłu transportowca są takie dwa zbiorniki. Ten drugi zawieszony jest na takim łańcuchu zrobionym za pomocą displace i mapy gradient ramp.

Napisano

Prawie dwa tygodnie temu zapowiada│em, co zamierzam zrobiŠ i od tamtego posta pierwszy raz do MAX\'a zajrza│em wczoraj, wiŕc czasu na bitwŕ mam naprawdŕ sporo :(

 

Jednak trochŕ wczoraj przyby│o, wiŕc mogŕ zamieÂciŠ aktualizacjŕ. Pliki co prawda s▒ nieco wiŕksze ni┐ 50 kB, ale przy mojej czŕstotliwoÂci update\'ˇw moderatorzy chyba mi daruj▒ :)

 

Je┐eli chodzi o tŕ rurŕ od odkurzacza, to teraz faktycznie ju┐ widzŕ, ┐e moja metoda by│a nieco dziwna, ale po prostu mia│em nadziejŕ, ┐e mo┐na gdzie wpisaŠ iloŠ powtˇrze˝ tej deformacji na d│ugoÂci ca│ego loft\'a, gdy┐ co takiego by│oby ca│kiem wygodne.

Napisano

A tu zbli┐enie na tyln▒ cz੠pojazdu. Wydaje mi siŕ, ┐e trochŕ przegi▒│em z iloÂci▒ tych kabelkˇw, ale render zako˝czy│ ok. 3 w nocy, a dzi trzeba by│o iŠ do pracy, wiŕc raczej siŕ ju┐ nad tym nie zastanawia│em.

Napisano

Tak sobie teraz skojarzyłem, że u Wiewióra przyczepiłem się, że jego robot ma trochę wystające kabelki, przez co jest czuły na ataki, a ze swoim modelem robię dokładnie to samo.

 

Ironia losu:D:D:D:D:D:D

Napisano

Taaa......wystające kabelki mogą powodować niekontrolowane zawirowania oraz przeciążenia spowodowane dość dużym oporem powietrza..........a jak do baku wlejesz Mountain Dew.....to lepiej jej stary nie odpalaj w domu.... bo fundamenty powyrywa ( z korzeniami ) :D

 

Tyle żartem, a tak serio ..........wow ( :o ) ....zapowiada się niezła pracka ......chcę zostać Twoim najlepszejszym przyjacielem ! :)

 

Pozdrawiam i życzę dużo czasu :)

Napisano

A więc mam kolejny update. Dodałem jeszcze parę elementów do silnika, oraz zapewniłem mu dopływ paliwa. Pewnie byłoby to dosyć szalone: umieszczać paliwo w okolicy silników rakiet, no ale tak jako¶ wyszło i chyba już tego nie zmienię, gdyż wymagałoby kompletnej przebudowy całej konstrukcji. Raczej nie będę także tworzył obudowy pojazdu, a jedynie wypełnię szkielet elementami, gdyż tak wygl±da nawet całkiem nieĽle.

 

Te kabelki zgodnie z sugestiami uporz±dkuję i zobaczymy, jak będzie wtedy wygl±dać. Tylko nie wiem, kiedy będzie następna aktualizacja. Znowu nadszedł weekend szkolny, a ma on jak±¶ dziwn± moc odci±gania mnie od MAX\'a na dłuższy okres :)

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia wszystkim konkurentom :D:D

Napisano

Nono, szczegolowosc jest naprawde duza :)

 

Hmmm, ja te rakiety z przodu bym umiescil gdzie indziej... Pal licho zbiorniki, ale rakiery przed szyba?

 

Powodzenia przy teksturowaniu!

Napisano

witam!!!

 

Gotham moze ty pomyliles kierunki ?? :-) ale chociaz juz sam nie wiem wydaje mi sie jak by to byl render od tylu chociaz siedzenia na to nie wkszuja chociaz nie wiem ale male kolka chyba powinny byc z przodu a duze z tylu ?? z reszta niech sie autor wypowie i rozwieje nasze watpliwosci ;p

Napisano

No więc autor się wypowiada::cool:

 

Problemy z ustaleniem kierunków przód i tył postram się rozwiać w najbliższym czasie, gdyż następne w kolejce jest miejsce dla kierowcy i kierownica.

 

Chociaż teraz mam problem, zastanwiam się w któr± stronę to skierować, skoro obydwa kierunki maj± jai¶ sens. A może obrócę tylko o 90 stopni i pojazd będzie jeĽdził bokiem...;)

Napisano

Mam tylko takie jedno małe pytanko.

Jak ten pojazd ma skręcać - bo jako¶ nie widzę miejsca na skręcaj±ce koła.

 

Poza tym model jest na prawdę fajny. Klimatem przymomina Mad Max\'a.

Napisano

Hmmm... Przeczuwałem, że wcze¶niej, czy póĽniej padnie to pytanie.

 

Więc z tej perspektywy faktycznie wygl±da, jakby nie mógł skręcać wcale. Doł±czam widok z góry, tam widać, że jednak trochę miejsca jest.

 

A i tak planowałem, że przy osi±ganym prędko¶ciach promieńskrętu powinien mieć na poziomie kilkudzie¶ieciu metrów:D

Napisano

Witam,

 

Dłuuugo nie było aktualizacji. Problem polegał na tym, że w kilka dni po ostatnim update MAX przestał odpalać, a reinstalka nie pomagała. Format zrobiłem dopiero w święta, więc przez ponad miesiąc nie dotykałem tego modelu. Teraz do finału zostały już dni, więc jest to mój ostatni update. Model w zasadzie jest ukończony, gdyż już nic więcej, co mógłbym dodać, nie przychodzi mi do głowy (dojdą jeszcze tylko rurki do wlewania paliwa). Co najwyżej dojdzie kilka poprawek, gdy stwierdzę, że coś można zrobić lepiej (te nieszczęsne kabelki). Są już też dwa pomysły na scenkę, w tym jedno, które było przeznaczone właśnie dla Bitwy. Teraz nadszedł etap teksturowania, a w tym jestem cienki. Jednak mam nadzieję, że dzięki radom zaprzyjaźnionych osób uda mi się wreszcie zrobić coś porządnego. Tak więc pracę zamierzam ukończyć, a gdy to się stanie - podeślę ją do galerii, gdyż na tym etapie mój udział w Bitwie się kończy.

 

Pozdrawiam, VGTsXVII

Napisano

THE END??? Chyba jednak nie....

 

Nad modelem dalej pracowałem mimo \"zakończenia\" Bitwy, no ale się okazało, że termin przedłużony, więc postanowiłem pokazać aktualny stan. Teksturowanie samego pojazdu jest już prawie zakończona. Zostało tylko kilka tekstur dodać i kilka poprawić. Na scenkę pomysł jest niestety dosyć cienki, ale przynajmniej wyrobię się w terminie, co jak do tej pory - zawsze stanowiło u mnie problem. Poniżej ujęcie z przodu:

Napisano

...i z tyłu.

 

Wiem, że trochę duże, ale tylko taki mam przy sobie, a w pracy żadnych programów do obróbki grafiki nie mam.

Napisano

nice... :)

 

tylko wspolczuje temu kierowcy, jak bedzie odpalal te rakiety... aua... :( ja bym je umiescil np. na dachu, tudziez po bokach na wysiegnikach...

 

poza tym opony wygladaja jakos nienaturalnie... sprobuj zrobic bump dla podloza - slady kol... powinno troche pomoc...

 

pozdro

 

Napisano

booms --> te rakiety to taki sposob ogrzewania chyba :)...no wiesz jak mu jest za zimno to sobie odpala rakietke :)...wali w niego te kilkaset stopni (jakie nie kilka tysiecy) i juz kolesiowi jest cieplo :)...ze sie po fachowemu wyraze : Jest mu goroco ze ja pier*** :D:D

A tak na serio to sluszna uwaga :D:D

Napisano

poza tym nie wiem, czy jest uzasadnione wlasnie takie przyczepienie \"na zywca\" tych rakiet. Normalnie w przypadku np mozdzierza zolnierz nie trzym rakiety w lapie, odpala i puszcza. Pocisk jest ukierunkowany przez \"zwykla\" rure z zamknietym dnem... a tutaj, jak odczepisz (czyt. zwolnisz odpowiedni machanizm) taka rakiete, to zanim ona nabierze odpowiedniej predkosci, to straci kierunek - zeslizgnie sie gdzies po karoserii... :P owszem, stosuje sie takie cos w samolotach, ale takie rakiety/pociski najpierw lekko opadaja, a dopiero potem wlacza sie silnik... takze pozostawiam kwestie do przemyslenia...

 

pozdroofki

 

p.s. Bremen!! :mad: nie bOOms, ani bUms, tylko bOms - przez jedno \"O\"... :P

Napisano

Z tym mechanizmem odczepiania rakiet, to słuszna uwaga, tylko żal ściska, że dopiero teraz to przeczytałem, bo w zasadzie gfx jest ukończony, a teraz ze względu na sesję do poprawek już raczej nie zdążę przysiąść.

Napisano

OK. Tak więc załączam render, który kuż jest przeznaczony do konkursu. W zasadzie gfx jeszcze skończony nie jest. Otoczenie jest mizerne, ale niestety sesja na nic więcej nie pozwoliła.

Napisano

;))

 

Wyszło dobrze. Szkoda że perspektywa zawodzi. Te wraki wyglądają jakby zostały położone na horyzoncie. W takim punkcie perspektywy powinny być malutkiw po prostu. Albo inna perspektywa...

Napisano

No coz ja podobnie jak Gotham...model ladny tekstorki tez niczego sobie ale sceneria...no tu juz jest fatalnie :(...ale jak sesja to sesja (sam jestem licealista 1 rocznik :P wiec nie wiem ale po tym co mi kumple studenci mowia to jak sie sesja zbliza to praktycznie inny swiat niz ksiazki i nauka nie istnieje)

Napisano

Model swietny, jak ogladalem wersje bez tesktur to zachwyt, ale po oteskturowaniu... no cos mi nie lezy, stracil caly realizm, wyglada jak.. robota amatora. No po prostu lepiej bez tekstur. I nie umiem nawet dokladnie okreslic czemu. Po prostu nie pasuja one chyba do pojazdu, nie graja ze soba kolorystycznie moze... aha i dales duza kompresje jpg\'a, a to niszczy sam obrazek i wiele szczegolow - i to wlasnie tekstur - staje sie malo czytelne.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności