polon Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 Witam wszystkich To moj problem (w zbrush2): tworze postac, juz mam zadowalający detal, no i teraz chcialbym normal mape wypalic. Sugerujac sie videotutorialami mr Kilcka robie to w ten sposob: schodze na level1 i exportuje model. w super wingsie sobie mapuje calosc tworze teksture i exportuje w zbr importuje model i zprawdzam UV, fix seems klikam i jest ok, ale gdy przechodze na wyzszy poly to mi sie robi to co widac na obrazku overlapow nie mam, sprawdzalem. Zeby nie bylo ze nie probowalem; z modelami testowymi do przetestowania tego błędu tez mam ten sam problem, efekt jest identyczny. Jak to naprawic? A dodatkowo takie pytania: Ta postac ma posluzyc do filmu. w levelu4 ma okolo 800k. w takim razie postanowilem wypalic normala (z levelu2). Taka postac ma 44k, to juz zanimuje chetnie. Tylko czy mozna do animacji uzyc modelu z nalozona normalmapa czy to sie do filmowej animacji tak średnio nadaje? No i takie pytanie jeszcze - jak zauwazylem na wspomnianych videotutkach model musze mapowac w innym programie, np wings, a w samym zbrushu nie da sie?
Levus Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 Dość typowe zjawisko niestety:/ Mi osobiście reguły nie udało się wychwycić:/ Pierwsza sprawa, sprawdź czy nie flipuje Ci modelu po osi x, czego nie widać jeśli jest symetryczny. Druga sprawa, jeśli zaimportujesz do zbrusha zmapowany już model, nie musisz wciskać go spowrotem jako L1 modelu z którego go wziąłeś, lecz możesz wypalić normalkę z modelu hi (niezmapowanego) na model low (zmapowany) zmapperem metodą capture mesh. Było na ten temat na forum już, pozatem wszystko jest opisane w dokumentacji zmappera. O ile dobrze kojarze o capture mesh w tutkach Klicka też jest. Co do pytania o normalki w filmie, dlaczego mają się nie nadawać? Chodzi o efekt, prawda? Jeśli uznasz, że Cię efekt nie zadowala użyj innej metody, np. displace. Kolejne twoje pytanie, model możesz autozmapować w zbrushu, ale wtedy będziesz zmuszony też go w zbrushu texturować bo bedziesz miał kwadraciki albo inne cudaki na uvce, całą masę seamsów. O ile w renderingu to nie przeszkadza, to w realtime tak bo widać seamsy po prostu. Możesz również mieć problem z ustawieniem displace z taką uv-ką, jeśli nie masz zbyt dużo doświadczenia. pozdro!
polon Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 no i problem roziazalem w ten sposob: jakikolwiek model export2wing --- mapowanie --- export2zbrush robi mi takie same errory. z maxa nie ma takiego problemu ale jest inny - samo mapowanie. przemeczylem sie i dziala. ale nadal nie weim jaki byl problem z wingsem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się