SzyQ Napisano 14 Październik 2007 Napisano 14 Październik 2007 Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie. Od wakacji zacząłem się uczyć majki, przerabiałem różne tutki i ostatnio zabrałem się, żeby stworzyć coś swojego. Kolega poprosił mnie o zrobienie mu atykietki na wino, stąd taki pomysł. Ogólnie rzecz biorąc na tym renderku te "coś" na stole i w tle na obrazie to miała być ciecz/szkło, ale skopałem ustawienia mentalraya i będę musiał chyba liczbę przejść promieni zmienić, żeby to prześwitywało. Pozatym liczę na pomocne komentarze bym mógł naprawić to co jeszcze się da :]. pozdrawiam
gientekwl Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 sam miałem pomysł na wykonanie pacy w podobnym stylu. Modeling świecznika naprawdę dobry ;), ale studio i cała reszta... no popracuj troszkę. Skp na się oświetleniu, zobacz, że światło świecy rzuca ostry cień. Pozdrawiam
SzyQ Napisano 17 Październik 2007 Autor Napisano 17 Październik 2007 Już od kilku dni renderuje się poprawiona wersja. Wygląda troche ciekawiej, zresztą wrzuce, może w piatek jak będzie. p.s. mam core duo 1,66 i 2gb ddr633 :(
trosiek Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 czego tu się smucić że ma się core duo? ;) sam świecznik jest fajny ale scena za ciemna. 3 swiece nie dają tak mało światła. wogóle coś nie tak z tymi świeczkami... to co się wylało z kieliszka to dziwnie wygląda. w tej ramie coś mogłoby być. po tak pusto... troszkę mapowanie tekstur na stoliku nie takie (popatrz na to koniec stolika jak tam się załamuje)
gientekwl Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 hm, ale w Twojej pracy nie widać ani GI ani Caustyki, nic... jak to Ci się może renderować kilka dni ?
SzyQ Napisano 17 Październik 2007 Autor Napisano 17 Październik 2007 hm, ale w Twojej pracy nie widać ani GI ani Caustyki, nic... jak to Ci się może renderować kilka dni ? Ten załączony renderował się 24h, dopiero ten co się robi, tyle trwa. W ustawieniach nic szczególnego, raytracing na tyle duzy by dobrze odwzorowac ciecze/szkło, gi jest, ale nie podbijalem go zbytnio, bo obraz robił się sztucznie jasny, no i caustics, faktycznie na tamtym nie widać, zobaczymy, co wyjdzie z tego co się robi. edit/ Niektóre rzeczy mogą się zachowywać inaczej niż mozna oczekiwać, bo ogólnie pomieszczenie jest wypełnione "mgłą" (zapomniałem jak ten amteriał się nazywał, typowy dla mental raya) i oswietlenie bazuje na światłach punktowych z fizycznym shaderem. (może przez to, że użyłem point lights, caustyki są słabo odwzorowane, bo nie dawałem zbyt dużej emisjii fotonów, bo by mi tego nigdy nie wyrenderował)
Jesus Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 Ten załączony renderowal sie 24h ?? Oj coś chyba nie tak z tymi ustawieniam. Albo cos przekombinowane w scenie. To wylane wino wygłąda jak by miało 5mm w grubości znaczy wysokości ( oś Z ). I świeczki takie prześwietlone są. Jestem naprawde ciekaw co wyjdzie z tego co sie renderuje do piątku. Powodzenia w dalszej pracy.
gientekwl Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 pomijając to, że świeczki jak z plastiku... [daj jakiegoś SSS'a]. Nie rozumiem skąd taki czas... po prostu... źle się do tego zabrałeś. Najpierw powinieneś rendernąć jakiegoś szaraczka by zobaczyć jak się światło rozkłada, a pózniej po trochu dawać materiały i na końcu kaustykę. Na takim procu, taki czas - coś tak przekombinowałeś, że nigdy nie będzie dobrze. Pamiętaj : Jakość renderu nie zależy TYLKO od czasu jego liczenia, a od dobrego rozplanowania całego projektu... Tutaj kolega przekombinował i widać tego efekty. Szkoda, że scena pod Maykę, bo bym sprawdził co żeś przekombinował. A pomyśleć, że taki obrazek co u Ciebie renderował się 24 h na moim 1,8 ghz poszedł by w max 2 h ;) Pozdrawiam.
Temporal Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 Moze mental do najszybszy nie jest ale bez przesady taki efekt to wypluje bardzo szybko poprostu musiales nasrac jakis kosmicznych ustawien ktore i tak w tej sytuacji nic nie dawaja oprocz dluzszego liczenia :P. Wez zacznij od poczatku ustawiac rzeczy poczynajac najpierw od oswietlenia a lejac na AA, materialy, shading itp. Najpierw zajmij sie samym rozsiwtleniem a pozniej eleminacja artefaktow.
SzyQ Napisano 18 Październik 2007 Autor Napisano 18 Październik 2007 W sumie to już wiem, co źle zrobiłem. Całe tło za kamerą jest pokryte fotką hdr i final gather strasznie się z tym teraz męczy. W sumie obyło by się bez niego, ale to już przy następnym renderze.
gientekwl Napisano 19 Październik 2007 Napisano 19 Październik 2007 nie sądze, żeby to było przyczyną :)... Raczej co innego nakombinowałeś, że FG ma takie kłopoty.... na bank jest to związane z jego ustawieniami, a nawet z wyborem i ustawieniem materiałów. Zarzuć scenką to zobaczymy co jest nie tak
SzyQ Napisano 22 Październik 2007 Autor Napisano 22 Październik 2007 Render kompletnie nieudany, ale jak znajdę czas to poprawię i powinno być ładnie.
gientekwl Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 czemu zaraz nie udany ? od razu widać więcej, zapewne dzięki zasłudze GI, pojawiły się nawet kaustyki :). Po pierwsze... światło ze świec nie biegnie naturalnie, twardy cień, żadnego rozcieńczenia nie widać, nawet lekkiego. Wyobrażam sobie, że taki świecznik tak by sceny aż nie rozświetlił - zastanów się nad tym. A kaustyka jest - ale nieudolna.
SzyQ Napisano 23 Październik 2007 Autor Napisano 23 Październik 2007 Kolejny render: http://img521.imageshack.us/img521/1184/18394205qb4.jpg Z drewna jestem zadowolony, musze poprawić etykietke wina i korek. Flary płomieni dorobi sie w ps. Coś jeszcze?
Jesus Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 1. Korek w butelce sie błyszczy. Nigdy takiego nie widziałem moze nie wiem że takie są. 2. Drewno pod kieliszkami a szczególnie pod tym stojącym jest rozjaśnione czemu ? 3. Świeczki nadaj wyglądają jak z plastiku. Porawisz to + to co wiesz i bedzie dobrze a jak nie to cos poradzimy... Pozdro
gientekwl Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 hm, drewno paskudnie wyszło. T odbicie na bumpie hdri... Ja bym hdri w ogóle wyrzucił i zapodał jakieś lekkie studio. Daj na materiał świecy SSS'a bo ma materiał plastiku chyba. Ale jest już lepiej
chveti Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Wróć do poprzedniej. Wcześniej brakowało realizmu ale był klimat. Teraz już nie ma ani tego, ani tego. Pozdrawiam.
SzyQ Napisano 2 Listopad 2007 Autor Napisano 2 Listopad 2007 Brand new version. Wydaje mi się, że zapuszcze rendera w wyższej rozdzielczości i juz zostawię ten projekt. Ewentualnie jeszcze jakieś drobne poprawki wniosę. Więc dzięki za pomoc i komentarze.
gientekwl Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 to jest poprostu inny kadr a reszta ta sama.... Etykieta na butelce od wina odbija jak lustro :|
Jesus Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Jak masz zostawiać ten projekt to tego nie rób. Lepiej sprubuj z normalnym oświetleniem, może lepiej to wyjdzie.
SzyQ Napisano 4 Listopad 2007 Autor Napisano 4 Listopad 2007 to jest poprostu inny kadr a reszta ta sama.... Etykieta na butelce od wina odbija jak lustro :| Ona nie odbija jak lustro, to jest po prostu tekstórka z innego renderu :F A oprócz kadru, to jeszcze rózni się oświetlenie. Jeden powie, że te ma klimat, drugi, że lepiej wrócić do normalnego... Jeszcze pomyślę
gientekwl Napisano 4 Listopad 2007 Napisano 4 Listopad 2007 he... jak to tekstura z innego rendera :D w takim klimacie ?! troszeczkę dziwne... Zrób może jakiegoś szaraczka i wtedy dopiero widać tak naprawdę jak się rozkłada oświetlenie...
SzyQ Napisano 3 Luty 2008 Autor Napisano 3 Luty 2008 Witam. Postanowiłem odkurzyć mój świecznik i coś więcej z niego wyciągnąć. Nie mam już pomysłu jak z tego wydobyć coś więcej, będę wdzięczny za konkretne porady. wersja surowa: occlusion: ps:
zgred Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 modeling konkretny, renderek mozna jeszce troche poprawic, ale i tak ladny jest.
Zajcev Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 Jak dla mnie to za ciemny ten ostatni render troche i tapeta na ścianie przy środkowej świeczce - coś z nią jest nie tak (półprzeźroczyste kwiatki i nakładające sie na siebie wzory). Generalnie to jest spoko - fajny świecznik.
SzyQ Napisano 6 Luty 2008 Autor Napisano 6 Luty 2008 Dzięki. Wątek można już zamknąć. Poprawiłem w ps to i owo, i już mam dość. Umieściłem w skończonych pracach. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46780
malyboa Napisano 6 Luty 2008 Napisano 6 Luty 2008 mi sie bardzo podoba w stosunku do poprzendich wersji naprawde pro ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się