Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Renderuję włosy mojej postaci (hair & fur) mental rayem i wychodzą bardzo brzydko:)

 

Gdzies na forum znalazłem wzmiankę ze w ósemce mental ray nie renderuje hair&fur - prawda?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skoro wychodzą chociaż brzydko to znaczy że renderuje, ale w maxie 9 hair & fur działa o wiele lepiej.

Napisano

Zwiększ liczbę passów w ustawieniach haira powiedzmy do 4-8, nawet 16 jak Ci komp pociągnie dużo, nadaj światłu atrybut hair light w opcjach rendering->effects->hair, dodaj cienie itp.

 

Ale ostrzegam, render się wydłuży:D

Napisano
W osemce tez dobrze dziala jedynie hair w 9 ma czesanie w viewporcie i tyle :P

 

Różnica w szybkości działania hair & fur jest widoczna od pierwszej chwili po przesiadce na maxa 9.

Napisano

Tak tak, mi w jednej scence spadł czas renderu z pół h do 15 minut!

Napisano
  • Autor

to jednak nie problem z samym mental rayem, ale z final gather. Przy wlączonym global illumination - włosy wychodzą bardzo ładnie, jednak gdy wlączę final gather, to są prześwietlone, pojawiają sie plamy i wyglądają delikatnie mowiąc - masakrycznie.

Napisano

A może zamiast final gather użyj ambient occlusion dla modeli albo włosy wyrenderuj osobno. Ja niedawno próbowałem wyrenderować włosy z FG i się nie doczekałem końca renderingu.

Napisano
  • Autor

Używam final gather by pozbyć się "plam" po global illumination, może jest jakiś tajemniczy przycisk, dzieki któremu pozbędę się "plam" nie uzywając final gather?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności