Wafer Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 Witam Dziś skończyłem swój najnowszy model, oto on: Pomalowałem go za pomoca map edytora, lecz jak kazdy z was wie, po wrzuceniu modelu do gry nie ma zadnej textury. Trzeba do modelu zrobic plik z texturą... tylko teraz pytanie jak? Czytałem troche tutoriali, ale wiekszosc z nich zaczyna sie od słów "Zaczynamy od pocięcia siatki, a następnie..." szkoda ze nie jest opisane jak ją pociąć... Inne mówią cos o mapmapingu, jakiś UV, UVW, UVmapach itp. Ale ja nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić :/ Prosił bym o jakies porady, krok po kroku od podstaw jak zacząć tworzenie textury do mdoelu... Z góry dzięki za pomoc :) ps. nie dawajcie linków do tutoriali nie polsko-języcznych, gdyż to jedyny jązyk który znam :( 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 model kiepski, niedokończony i z błędami felgi samo robiłeś czy pożyczyłeś z innego modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Październik 2007 Autor Share Napisano 24 Październik 2007 Felgi od innego modelu, model może kiepski ale z całym szacunkem nie prosiłem o jego ocenę, ale to moze dlatego że jestem początkumącym w max'ie i to jeden z pierwszych moich modeli... każdy kiedyś zaczyna... nieda się być idealnym :) ps. Zapewne w moim wieku nie byłeś lepszy ;P 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 F1 TUTORIALE GOOGLE model tak jak Piks powiedział kiepski a pozatym to wip, tutaj się własnie ocenia zapoznaj się z regulaminem, przynajmniej tyle mogłeś samemu przeczytać a odnośnie niezadowolenia z oceny, myślisz ze to iż ktoś jest początkujący to od razu trzeba mówić że jest super bo nie wypada inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Październik 2007 Autor Share Napisano 24 Październik 2007 F1 TUTORIALE GOOGLE model tak jak Piks powiedział kiepski a pozatym to wip, tutaj się własnie ocenia zapoznaj się z regulaminem, przynajmniej tyle mogłeś samemu przeczytać a odnośnie niezadowolenia z oceny, myślisz ze to iż ktoś jest początkujący to od razu trzeba mówić że jest super bo nie wypada inaczej? F1 - jak wspominałem nie znam na tyle dobrze nagielskiego Tutoriale - równiez wspominałem Google - jak powyżej WIP - jak zrobilem podobny wątek w dziale pomoc, to dostałem PW od moderatora ze takie wątki nalerzy dawać w WIP Co do oceny, masz rację, nie oczekiwałem ze ktos zacznie mnie wychwalać, ale też nie znaczy ze trzeba odrazu krytykować, równie dobrze brzmiało by zdanie "Postaram sie na następny raz masz wiele błędów..." No ale cóż, może macie racje, nie powinienem się wtrącac i brać za coś czego nie znam i zawracać d... Sorry, proszę moderatorów o usunięcie wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 stary ja Ci nie chce martwi ale na samym tym forum jest chyba z 5 tutkw o mapowaniu w tym 2 video, troche samodzielnoci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Październik 2007 Autor Share Napisano 24 Październik 2007 No tak są tutki, i to wiecej niż 5, ale jak wpsominałem są one napisane zaskomplikowanie, cóż to za tutorial gdzie jest napisane "Potnij siatke" a nie ma napisane jak to zrobić... no ale cóz będę szukał dalej, moze kiedys przejrze to 50strony z wynikiem pod słowem 'textura'... jeszcze raz sorry za ten wątek, moja głupota i lenistwo :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 na początek, zrób jakiś prosty obiekt i na nim poćwicz mapping i texturowanie, zacznij może od koła... małymi kroczkami... mam wrażenie że skoro to początki to spróbuj coś małego, a jak załapiesz w czym rzecz, to zrobisz do tego modelu. Robisz to pewnie do moda gry, więc mappowanie musi być dobrze zrobione, textura również ma swój limit... hm... jest taka gazetka warp na stronie warp.pl może tam jest coś o mappowani i textrach, podstawy maxa są ;) itp. Powodzenia!! edit: trudno o coś po polsku, bo angielski jest wpisane w zawód grafika... szukaj videotutoriali, a na pewno znajdziesz texturowanie auta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=37507 - wisisz mi browara za tego linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 Wafer ja niedawno pisałem jak krok po kroku zmapować model wprawdzie to organika ale możesz zajrzeć: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43356 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 model kiepski, niedokończony i z błędami felgi samo robiłeś czy pożyczyłeś z innego modelu ? kiepski ? mi sie podoba :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thunder Napisano 25 Październik 2007 Share Napisano 25 Październik 2007 bardzo fajny tutek http://www.pchteam.com/forums/index.php?topic=1565.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaki79 Napisano 25 Październik 2007 Share Napisano 25 Październik 2007 model wyglada ok, ale wiecej moznaby powiedziec, gdybys pokazal siatke i napisal ile ma poly/trisow. Co do tutkow -jak wyzej. Szukaj tutkow dotyczacych unwrapa/unwrappingu (czyli rozkladania siatki), a pozniej przegladnij polskie fora dotyczace photoshopa/grafiki 2d bo bez tego nie "ukulasz" zadnej dobrej tekstury pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 28 Październik 2007 Autor Share Napisano 28 Październik 2007 No cóż po przestudiowaniu kilku/kulkunastu tutoriali w koncu udało mi się coś sklecic :D Dzięki wam wszystkim na linki i pomoc, wszystko się przydało, oto moje otexturowanie (oczywiscie robione na szybk o od reki tylko w celu sprawdzenia czy wszystko działa :) Mam do was jeszcze jedno pytanie, mam np. coś zaaokrąglonego... tak jak w tym przypadku 'koguta' na wozie, i teraz zaznaczam jego poly i daje na mape UV... i jego obraz to koło... widziane z góry... nie wiem jak jam to wytłumaczyc, poprostu jest to obraz poly widzianych centralnie z góry, a nie ich podzielenie na płaszczyzne.... naprawnie nie wiem jak to lepiej opisac, mam nadzieje ze mnie rozumiecie i pomozeci mi takie wlasnie zaokrąglenia rozłorzyć na idealną płaszczyzna ;) Z góry dzięki za wszystko :) //edit, chyba juz załapałem, mozna to zrobic za pomoca 'cylindrical' :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się