Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Dziś skończyłem swój najnowszy model, oto on:

 

jelczwx2.jpg

 

 

Pomalowałem go za pomoca map edytora, lecz jak kazdy z was wie, po wrzuceniu modelu do gry nie ma zadnej textury.

Trzeba do modelu zrobic plik z texturą... tylko teraz pytanie jak?

Czytałem troche tutoriali, ale wiekszosc z nich zaczyna sie od słów "Zaczynamy od pocięcia siatki, a następnie..." szkoda ze nie jest opisane jak ją pociąć...

Inne mówią cos o mapmapingu, jakiś UV, UVW, UVmapach itp.

Ale ja nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić :/

 

Prosił bym o jakies porady, krok po kroku od podstaw jak zacząć tworzenie textury do mdoelu...

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

ps. nie dawajcie linków do tutoriali nie polsko-języcznych, gdyż to jedyny jązyk który znam :(

  • Sad 1
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Felgi od innego modelu, model może kiepski ale z całym szacunkem nie prosiłem o jego ocenę, ale to moze dlatego że jestem początkumącym w max'ie i to jeden z pierwszych moich modeli... każdy kiedyś zaczyna... nieda się być idealnym :)

 

 

ps. Zapewne w moim wieku nie byłeś lepszy ;P

  • Sad 1
Napisano

F1

TUTORIALE

GOOGLE

 

model tak jak Piks powiedział kiepski

 

 

a pozatym to wip, tutaj się własnie ocenia

 

 

zapoznaj się z regulaminem, przynajmniej tyle mogłeś samemu przeczytać

 

 

a odnośnie niezadowolenia z oceny, myślisz ze to iż ktoś jest początkujący to od razu trzeba mówić że jest super bo nie wypada inaczej?

Napisano
F1

TUTORIALE

GOOGLE

 

model tak jak Piks powiedział kiepski

 

 

a pozatym to wip, tutaj się własnie ocenia

 

 

zapoznaj się z regulaminem, przynajmniej tyle mogłeś samemu przeczytać

 

 

a odnośnie niezadowolenia z oceny, myślisz ze to iż ktoś jest początkujący to od razu trzeba mówić że jest super bo nie wypada inaczej?

 

 

F1 - jak wspominałem nie znam na tyle dobrze nagielskiego

Tutoriale - równiez wspominałem

Google - jak powyżej

WIP - jak zrobilem podobny wątek w dziale pomoc, to dostałem PW od moderatora ze takie wątki nalerzy dawać w WIP

Co do oceny, masz rację, nie oczekiwałem ze ktos zacznie mnie wychwalać, ale też nie znaczy ze trzeba odrazu krytykować, równie dobrze brzmiało by zdanie "Postaram sie na następny raz masz wiele błędów..."

 

No ale cóż, może macie racje, nie powinienem się wtrącac i brać za coś czego nie znam i zawracać d...

 

Sorry, proszę moderatorów o usunięcie wątku.

Napisano

No tak są tutki, i to wiecej niż 5, ale jak wpsominałem są one napisane zaskomplikowanie, cóż to za tutorial gdzie jest napisane "Potnij siatke" a nie ma napisane jak to zrobić... no ale cóz będę szukał dalej, moze kiedys przejrze to 50strony z wynikiem pod słowem 'textura'...

 

jeszcze raz sorry za ten wątek, moja głupota i lenistwo :/

Napisano

na początek, zrób jakiś prosty obiekt i na nim poćwicz mapping i texturowanie, zacznij może od koła...

 

małymi kroczkami...

 

mam wrażenie że skoro to początki to spróbuj coś małego, a jak załapiesz w czym rzecz, to zrobisz do tego modelu.

 

Robisz to pewnie do moda gry, więc mappowanie musi być dobrze zrobione, textura również ma swój limit...

 

hm...

 

jest taka gazetka warp na stronie warp.pl

 

może tam jest coś o mappowani i textrach, podstawy maxa są ;) itp.

 

Powodzenia!!

 

edit:

 

trudno o coś po polsku, bo angielski jest wpisane w zawód grafika...

 

szukaj videotutoriali, a na pewno znajdziesz texturowanie auta..

Napisano

model wyglada ok, ale wiecej moznaby powiedziec, gdybys pokazal siatke i napisal ile ma poly/trisow. Co do tutkow -jak wyzej. Szukaj tutkow dotyczacych unwrapa/unwrappingu (czyli rozkladania siatki), a pozniej przegladnij polskie fora dotyczace photoshopa/grafiki 2d bo bez tego nie "ukulasz" zadnej dobrej tekstury

 

pozdro

Napisano

No cóż po przestudiowaniu kilku/kulkunastu tutoriali w koncu udało mi się coś sklecic :D

 

Dzięki wam wszystkim na linki i pomoc, wszystko się przydało, oto moje otexturowanie (oczywiscie robione na szybk o od reki tylko w celu sprawdzenia czy wszystko działa :)

 

lolbl2.jpg

 

Mam do was jeszcze jedno pytanie, mam np. coś zaaokrąglonego... tak jak w tym przypadku 'koguta' na wozie, i teraz zaznaczam jego poly i daje na mape UV... i jego obraz to koło... widziane z góry... nie wiem jak jam to wytłumaczyc, poprostu jest to obraz poly widzianych centralnie z góry, a nie ich podzielenie na płaszczyzne.... naprawnie nie wiem jak to lepiej opisac, mam nadzieje ze mnie rozumiecie i pomozeci mi takie wlasnie zaokrąglenia rozłorzyć na idealną płaszczyzna ;)

 

Z góry dzięki za wszystko :)

 

 

//edit,

 

chyba juz załapałem, mozna to zrobic za pomoca 'cylindrical' :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności