Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Postanowiłem wymodelować BMXa i mam problem gdy chce połączyc dwa cylindry tak żeby wygladalo jak by to byly spawy.Dokładnie chodzi mi o takie łączenie.a.jpg

Bo jak narazie radziłem sobie tak,że w jednym z cylindrów na boku za pomoca opcji cut robiłem kolo usuwałem środek tego kola i łaczylem ze sobą poligony obu cylindrów.Ale trwało to długo i efekt byl słaby i moje pytanie jest takie czy jest jakas funkcja ktorą osiągne taki efekt? A tak w ogóle to dorzuce to co jak narazie zrobiłemprzod.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

polka dot dawał chyba kiedyś tutka o robieniu spawów

ja łącze booleanem (jeśli muszą być konieczne 2 różne cylindry) poprawiam siatkę (spawam vertexy) chamferuje edge gdzie ma być spaw i ręcznie deformuje

Napisano

Raczej ciężka sprawa, najlepiej chyba gdybyś zaczął to robić polymodelingiem, mógłbyś zrobić np. sześciokątne przekroje rur co by powzoliło na łatwe połączenie (np tak jak to opisałeś), potem mógłbyś zrobić jeszcze chamfer, dać meshsmooth i może jakośby wyszło. Możnaby też Nurbsami.

 

Łączenie brył za pomocą Boolean'a raczej się nie sprawdzi - raz, że pewnie siatka się trochę zepsuje, dwa, że tym bardziej ciężko będzie wymodelować spaw na tak zrobionym łączeniu.

 

Narazie jakoś innych pomysłow nie mam, może ktoś coś lepszego wymyśli:)

Napisano
  • Autor

NO jak narazie dzieki za pomoc;) czy pomoze okaże się jutro jak zaczne sie bawić bo juz dzisiaj wymiękam a co do programu to modeluje w 3ds maxie (7)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności