hubertkk Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 Witam. streszczę, by nie tracic Wam czasu. skorzystałem z tego tutoriala http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/ do miejsca gdzie jest ten obrazek ( http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/UVmaprender.gif ) wszystko idzie dobrze. niestety gdy klikam na RENDER UV TEMPLATE, mam czarny ekran. tam autor zaznacza ze trzeba OD-znaczyc Normalize Map, a pozniej widzimy na tym obrazku ( http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/UVmapp.gif ), ze mapy ma w czarnej obramowce.. o co chodzi, moglby mi ktorys dobry czlowiek wytlumaczyc ? :{ pozdrawiam! hubert ps. jesli ktos moglby mi rowniez wytlumaczyc, jak po narysowaniu textur nalozyc je na ten domek uzywajac unwrap UVW bylbym niezmiernie wdzieczny. Tamten pod-tutorial "Applying the Texture to the House" nie dziala tak jak on to opisal. ja gdy robie tak jak on tam pisze, to na caly domek naklada mi texture a nie na poszczegolne jego czesci.
naeq Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 prawdopodobnie źle coś zaznaczyłeś, bo jeżeli masz siatkę dobrze ułożoną w UVW to gdy naciśniesz "RENDER UVW TEMPLATE" powinno wyrenderować Ci Siatkę. Może siatka jest po za obszarem? Po 2. To nakłada sie na domek banalnie, najlepiej to dajesz texture do pierwszego lepszego materiału i nakładasz materiał na domek - jeżeli wszystko dobrze zrobiłeś tekstura powinna być dobrze ułożona na domku. Edit: Obszar zaznaczony przeze mnie na czerwono to obszar w którym umieszcza się rozłożoną siatkę, gdy wyjdziesz po za ten obszar bądź rozłożona przez Ciebie siatka będzie na tym obszarze ale będzie bardzo mała w tedy możesz nie widzieć jej po wypaleniu.
hubertkk Napisano 26 Październik 2007 Autor Napisano 26 Październik 2007 no wlasnie nie miesci sie w tym kwadracie spojz. w takim razie, dlaczego autor tutoriala zaznaczyl zeby OD-znaczyc NORMALIZE MAP ? to wlasnie odznaczenie tej opcji powoduje tak wielkie elementy.. rozumiem, ze pozniej rysuje textury wg. tego schematu na jednym obrazku, i gdy zaloze ten obrazek na bryłe beda pasowaly ?
Razi91 Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 Tools> Pack UV. Zmnieści ci wszystko w kwadracie(może zmienić kolejność i skalę). Jeżeli siatka będzie poza tym kwadracikiem, to jakby "powieli" texturkę.
naeq Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 albo poprostu zaznacz wszystko, zmniejszy i umieść w kwadraciku :)
hubertkk Napisano 26 Październik 2007 Autor Napisano 26 Październik 2007 ok dzieki panowie udalo sie z Pack UV :}} teraz tylko 2 pytanka 1: skad mam brac te wymiary ? 2: gdy w photoshopie zrobie sobie texturki wg. tych map (tak jak je tutaj widac na gornym obrazku w jednym pliku, czyli cos takiego : ), to po dodaniu materialu na model beda wszystkie textury na swoim miejscu ? tj, dach bedzie dachem, sciana sciana itd ? dziekuje i pozdrawiam!
hubertkk Napisano 26 Październik 2007 Autor Napisano 26 Październik 2007 halo czy ktos moze mi odpowiedziec na 1 pytanie ? na 2 juz znam odpowiedz:}
pecet Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 ale o so chodzi? jakie wymiary? tam sobie wpisujesz rozmiar bitmapy tego template, wpisujesz sobie jak Ci się podoba im większa rozdzielczość tym lepsza jakość teksturki proste
Ania Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 te wymiary to rozdzielczość bitmapy którą chcesz uzyskać. ustawiasz na rozmiar w którym planujesz rysować teksturę.
hubertkk Napisano 26 Październik 2007 Autor Napisano 26 Październik 2007 aha :} juz rozumiem. dziekuje bardzo! pozdr. hubert
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się