Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

streszczę, by nie tracic Wam czasu.

 

skorzystałem z tego tutoriala

 

http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/

 

do miejsca gdzie jest ten obrazek ( http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/UVmaprender.gif ) wszystko idzie dobrze.

 

niestety gdy klikam na RENDER UV TEMPLATE, mam czarny ekran.

 

tam autor zaznacza ze trzeba OD-znaczyc Normalize Map, a pozniej widzimy na tym obrazku ( http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/UVmapp.gif ), ze mapy ma w czarnej obramowce.. o co chodzi, moglby mi ktorys dobry czlowiek wytlumaczyc ? :{

 

pozdrawiam!

hubert

 

ps. jesli ktos moglby mi rowniez wytlumaczyc, jak po narysowaniu textur nalozyc je na ten domek uzywajac unwrap UVW bylbym niezmiernie wdzieczny. Tamten pod-tutorial "Applying the Texture to the House" nie dziala tak jak on to opisal.

ja gdy robie tak jak on tam pisze, to na caly domek naklada mi texture a nie na poszczegolne jego czesci.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

prawdopodobnie źle coś zaznaczyłeś, bo jeżeli masz siatkę dobrze ułożoną w UVW to gdy naciśniesz "RENDER UVW TEMPLATE" powinno wyrenderować Ci Siatkę. Może siatka jest po za obszarem?

 

Po 2. To nakłada sie na domek banalnie, najlepiej to dajesz texture do pierwszego lepszego materiału i nakładasz materiał na domek - jeżeli wszystko dobrze zrobiłeś tekstura powinna być dobrze ułożona na domku.

 

Edit:

 

Obszar zaznaczony przeze mnie na czerwono to obszar w którym umieszcza się rozłożoną siatkę, gdy wyjdziesz po za ten obszar bądź rozłożona przez Ciebie siatka będzie na tym obszarze ale będzie bardzo mała w tedy możesz nie widzieć jej po wypaleniu.

 

uvwvs2.jpg

Napisano
  • Autor

no wlasnie nie miesci sie w tym kwadracie spojz.

maxx.jpg

 

w takim razie, dlaczego autor tutoriala zaznaczyl zeby OD-znaczyc NORMALIZE MAP ? to wlasnie odznaczenie tej opcji powoduje tak wielkie elementy..

 

rozumiem, ze pozniej rysuje textury wg. tego schematu na jednym obrazku, i gdy zaloze ten obrazek na bryłe beda pasowaly ?

Napisano

Tools> Pack UV. Zmnieści ci wszystko w kwadracie(może zmienić kolejność i skalę).

 

Jeżeli siatka będzie poza tym kwadracikiem, to jakby "powieli" texturkę.

Napisano

albo poprostu zaznacz wszystko, zmniejszy i umieść w kwadraciku :)

Napisano
  • Autor

ok dzieki panowie udalo sie z Pack UV :}}

maxxxx.jpg

 

teraz tylko 2 pytanka

 

1: skad mam brac te wymiary ?

 

2: gdy w photoshopie zrobie sobie texturki wg. tych map (tak jak je tutaj widac na gornym obrazku w jednym pliku, czyli cos takiego : housetex.jpg ),

to po dodaniu materialu na model beda wszystkie textury na swoim miejscu ?

 

tj, dach bedzie dachem, sciana sciana itd ?

 

dziekuje i pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

halo czy ktos moze mi odpowiedziec na 1 pytanie ?

na 2 juz znam odpowiedz:}

Napisano

ale o so chodzi? jakie wymiary? tam sobie wpisujesz rozmiar bitmapy tego template, wpisujesz sobie jak Ci się podoba im większa rozdzielczość tym lepsza jakość teksturki proste

Napisano

te wymiary to rozdzielczość bitmapy którą chcesz uzyskać. ustawiasz na rozmiar w którym planujesz rysować teksturę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności