dino1984 Napisano 7 Listopad 2007 Napisano 7 Listopad 2007 Witam Moje pytanie dotyczy statku płynącego po rzece: 1. Jak zamodelować rzekę (czy "wklęsnąć płaszczyzne i "zalać" ją wodą, czy moze jakos inaczej) 2. Jak zrobić samą wodę 3. Jak zrobić żeby płnący statek zostawiał ślad na wodzie?? Z góry dzieki za odpowiedzi i pomoc :)
AGmakonts Napisano 7 Listopad 2007 Napisano 7 Listopad 2007 przeczytać helpa opanować polymodeling to tak na sam początek woda to najlepiej albo plane z displacem albo modyfikatorem noise a ślad to hmmm....... albo particle albo reactor, może też być real flow
piotrek Napisano 7 Listopad 2007 Napisano 7 Listopad 2007 Sposób wykonania tego zależy od oprogramowania, jakiego używasz. Ciężko będzie zrobić bardzo realistycznie wygładający taki "ślad". Możesz próbować fluidamii z Maya czy np. RealFlow'em.
dino1984 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 oki, dziekuję za rady, ale nie do konca je zrozumiałem (beginner). Mam ułożyć poprostu płaszczyznę i ją potraktować noisem? Jak to będzie wglądało w miejscu gdzie woda łączy się z brzegiem?? Co to mapka displacement i jak to zrobić?? Dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi
Traitor Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 A moim zdaniem rzucasz sie na zbyt gleboka wode jezeli dopiero zaczynasz. Radzilbym zabawe zaczynac od prostszych rzeczy. A by bylo na temat. Kiedys byl do tego plugin Splash (w maxie), ktory generowal tzw slad na wodzie, ale nie wiem czy jest dalej sprzedawany do nowych maxow. A tak ogolnie symulacje wody tworzy sie zazwyczaj wyspecjalizowanym narzedziem czyli programem RealFlow.
VoNd Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 woda jak powyzej, slad - photoshop. zajmie Ci to 5 minut, a efekt bedzie nieporownywalnie lepszy (zakladajac, ze nei znasz particli, spray'owania i innych tego typu rzeczy pomocnych przy grzywach fal) niz uczyc sie trudnych rozwiazan i byc niezadowolonym.
dino1984 Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 oki:) z woda sobie poradziłem. next step-niebo. czy zrobić kulę naokoło sceny i pokryc ja tekstura chmurki, czy moze znacie jakies lepsze rozwiazania?? Ślad na wodzie sobie odpusciłem bo nie mialem pojecia jak sie za to zabrac. Jeszcze jedna rzecz-chce zrobic sznurek wiszacy miedzy dwoma punktami i chcialbym abu zwisał "naturalnie" mozna to jakos zrobic (moze cos podobnego do Cloth)??
VoNd Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 reactor_rope powinien pomoc.zwykle szybkie polymodelling jest tez w tym banalnie proste - zrob tak: stworz okolo pieciu cylindrow, attach wszystko, twist na calosc i bedziesz mial ladna line, potem wrzuc na to modyfikator FFD i poprzesuwaj punkty kontrolne az uzyskasz ladny,. naturalny efekt. Niebo wrzuc na plane'a w tle. kula moze Ci to bardzo zdeformowac jesli zdjecie nie jest panorama sciagana z kuli.
dino1984 Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 z tym plane`m to troche słabo bo scena jest przeznaczona do animacji (oblot kamery) wiec niebo musi byc widoczne w kazdym miejscu :/
DaveBorck Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 No to za niebo może służyć pół sfery z normalnymi zwróconymi do środka sceny. Tylko że w tej konfiguracji nie działa final gathering + skylight.
dino1984 Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 ok, niebo jakoś się zrobi:) Kolejna kwestia to płot. Zwykła siatka miedzy słupkami.... ponieważ tego płotu ma być spory kawałek więc modelowanie siatki wydaje mi sie bezsensowne... można to załatwić jakąś teksturą?? Czy w ogóle można zrobić tak żeby pokryć plane`a teksturą która będzie przeźroczysta w pewnych miejscach?? EDIT: Jak zrobić "łagodne" przejście między teksturami? tzn. mam trawę i potem piasek i nie chce żeby była wyglądało to tak jakby ktoś od linijki narysował
Rekomendowane odpowiedzi