Skocz do zawartości

Jak zrobić rzekę, samą wodę i ślad na niej


dino1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moje pytanie dotyczy statku płynącego po rzece:

1. Jak zamodelować rzekę (czy "wklęsnąć płaszczyzne i "zalać" ją wodą, czy moze jakos inaczej)

2. Jak zrobić samą wodę

3. Jak zrobić żeby płnący statek zostawiał ślad na wodzie??

 

Z góry dzieki za odpowiedzi i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

oki, dziekuję za rady, ale nie do konca je zrozumiałem (beginner). Mam ułożyć poprostu płaszczyznę i ją potraktować noisem? Jak to będzie wglądało w miejscu gdzie woda łączy się z brzegiem?? Co to mapka displacement i jak to zrobić?? Dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem rzucasz sie na zbyt gleboka wode jezeli dopiero zaczynasz. Radzilbym zabawe zaczynac od prostszych rzeczy.

 

A by bylo na temat. Kiedys byl do tego plugin Splash (w maxie), ktory generowal tzw slad na wodzie, ale nie wiem czy jest dalej sprzedawany do nowych maxow.

 

A tak ogolnie symulacje wody tworzy sie zazwyczaj wyspecjalizowanym narzedziem czyli programem RealFlow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda jak powyzej, slad - photoshop. zajmie Ci to 5 minut, a efekt bedzie nieporownywalnie lepszy (zakladajac, ze nei znasz particli, spray'owania i innych tego typu rzeczy pomocnych przy grzywach fal) niz uczyc sie trudnych rozwiazan i byc niezadowolonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki:) z woda sobie poradziłem. next step-niebo. czy zrobić kulę naokoło sceny i pokryc ja tekstura chmurki, czy moze znacie jakies lepsze rozwiazania?? Ślad na wodzie sobie odpusciłem bo nie mialem pojecia jak sie za to zabrac.

Jeszcze jedna rzecz-chce zrobic sznurek wiszacy miedzy dwoma punktami i chcialbym abu zwisał "naturalnie" mozna to jakos zrobic (moze cos podobnego do Cloth)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reactor_rope powinien pomoc.zwykle szybkie polymodelling jest tez w tym banalnie proste - zrob tak:

stworz okolo pieciu cylindrow, attach wszystko, twist na calosc i bedziesz mial ladna line, potem wrzuc na to modyfikator FFD i poprzesuwaj punkty kontrolne az uzyskasz ladny,. naturalny efekt. Niebo wrzuc na plane'a w tle. kula moze Ci to bardzo zdeformowac jesli zdjecie nie jest panorama sciagana z kuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, niebo jakoś się zrobi:) Kolejna kwestia to płot. Zwykła siatka miedzy słupkami.... ponieważ tego płotu ma być spory kawałek więc modelowanie siatki wydaje mi sie bezsensowne... można to załatwić jakąś teksturą?? Czy w ogóle można zrobić tak żeby pokryć plane`a teksturą która będzie przeźroczysta w pewnych miejscach??

 

EDIT: Jak zrobić "łagodne" przejście między teksturami? tzn. mam trawę i potem piasek i nie chce żeby była wyglądało to tak jakby ktoś od linijki narysował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności