Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Moje pytanie dotyczy statku płynącego po rzece:

1. Jak zamodelować rzekę (czy "wklęsnąć płaszczyzne i "zalać" ją wodą, czy moze jakos inaczej)

2. Jak zrobić samą wodę

3. Jak zrobić żeby płnący statek zostawiał ślad na wodzie??

 

Z góry dzieki za odpowiedzi i pomoc :)

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

przeczytać helpa

opanować polymodeling

 

to tak na sam początek

 

woda to najlepiej albo plane z displacem albo modyfikatorem noise

 

a ślad to hmmm....... albo particle albo reactor, może też być real flow

Napisano

Sposób wykonania tego zależy od oprogramowania, jakiego używasz.

Ciężko będzie zrobić bardzo realistycznie wygładający taki "ślad".

Możesz próbować fluidamii z Maya czy np. RealFlow'em.

Napisano

oki, dziekuję za rady, ale nie do konca je zrozumiałem (beginner). Mam ułożyć poprostu płaszczyznę i ją potraktować noisem? Jak to będzie wglądało w miejscu gdzie woda łączy się z brzegiem?? Co to mapka displacement i jak to zrobić?? Dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi

Napisano

A moim zdaniem rzucasz sie na zbyt gleboka wode jezeli dopiero zaczynasz. Radzilbym zabawe zaczynac od prostszych rzeczy.

 

A by bylo na temat. Kiedys byl do tego plugin Splash (w maxie), ktory generowal tzw slad na wodzie, ale nie wiem czy jest dalej sprzedawany do nowych maxow.

 

A tak ogolnie symulacje wody tworzy sie zazwyczaj wyspecjalizowanym narzedziem czyli programem RealFlow.

Napisano

woda jak powyzej, slad - photoshop. zajmie Ci to 5 minut, a efekt bedzie nieporownywalnie lepszy (zakladajac, ze nei znasz particli, spray'owania i innych tego typu rzeczy pomocnych przy grzywach fal) niz uczyc sie trudnych rozwiazan i byc niezadowolonym.

Napisano

oki:) z woda sobie poradziłem. next step-niebo. czy zrobić kulę naokoło sceny i pokryc ja tekstura chmurki, czy moze znacie jakies lepsze rozwiazania?? Ślad na wodzie sobie odpusciłem bo nie mialem pojecia jak sie za to zabrac.

Jeszcze jedna rzecz-chce zrobic sznurek wiszacy miedzy dwoma punktami i chcialbym abu zwisał "naturalnie" mozna to jakos zrobic (moze cos podobnego do Cloth)??

Napisano

reactor_rope powinien pomoc.zwykle szybkie polymodelling jest tez w tym banalnie proste - zrob tak:

stworz okolo pieciu cylindrow, attach wszystko, twist na calosc i bedziesz mial ladna line, potem wrzuc na to modyfikator FFD i poprzesuwaj punkty kontrolne az uzyskasz ladny,. naturalny efekt. Niebo wrzuc na plane'a w tle. kula moze Ci to bardzo zdeformowac jesli zdjecie nie jest panorama sciagana z kuli.

Napisano

ok, niebo jakoś się zrobi:) Kolejna kwestia to płot. Zwykła siatka miedzy słupkami.... ponieważ tego płotu ma być spory kawałek więc modelowanie siatki wydaje mi sie bezsensowne... można to załatwić jakąś teksturą?? Czy w ogóle można zrobić tak żeby pokryć plane`a teksturą która będzie przeźroczysta w pewnych miejscach??

 

EDIT: Jak zrobić "łagodne" przejście między teksturami? tzn. mam trawę i potem piasek i nie chce żeby była wyglądało to tak jakby ktoś od linijki narysował




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności