Posted November 8, 200717 yr Witam Na forum znalazlem wiele szczegolowych informacji na temat konkretnych technik modelowania, pokazujacych krok po kroku jak cos wymodelowac. Jednak nie znalazlem zadnego tematu ktory moglby dac mi przekrojowy poglad na rozne techniki modelowani. Zabawe z 3d maxem zaczalem bardzo niedawno i czuje sie mocno zagubiony w tych technikach. Chcialem nauczyc sie odwzorowywac jak najdokladniej modele wiec sadzilem ze uzywajac splinow bede mial dobra kontrole nad krzywiznami, sprobowalem NURBSow (z ktorych jestem znacznie bardziej zadowolony), odrzucilem od razu poly modeling bo nie widze tam mozliosci "idealnego" odwzorowania krzywizn. Czy dobrze postrzgam mozliwyosci wymienionych narzedzi? Bylbym bardzo zadowolony gdybyscie podzielili sie swoimi doswiadczeniami i opisali w jakich sytuacjiach sprawdzaja sie te czy inne techniki, jakie sa ich ograniczenia, wady zalety. Sadze ze to bylby bardzo pouczajacy temat dla kazdego poczatkujacego. Pozdrawiam Neskal
November 9, 200717 yr Nie widzisz w poly modelingu możliwości idealnego odwzorowania krzywizn? To pooglądaj sobie np. modele samochodów chociażby na tym forum, gruba większość z nich wymodelowana została właśnie tą techniką.
November 9, 200717 yr Nie ma technik lepszych i gorszych jest to tylko kwestia upodoban. Ja jestem zwolennikiem poly modelingu bo ma sie dobra kontorle nad siatka mozna trzymac sie limitow poly a takze robic swietne modely high poly z wykorzystywaniem meshsmootha czy turbosmootha. Poly modeling to cos w stylu robie wszystko od podstaw i mam kompletna kontrole nad caloscia. No i modele np do gier to ja widze tylko w polymodelingu choc ja sie tam nie znam moze ktos nurbsami robi zapytaj w game arcie.
November 9, 200717 yr NURBS bardzo dobrze się nadaje do takich spraw, ale nie w Maxie. Polecam program Rhino. W Maxie tak naprawdę sens ma jedynie poly.
November 9, 200717 yr splajny sa fajne do robienia kabli sznurkow itp xD ale znajda sie tacy co bede modelowac tym samochod podziwiam