x_X Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 Wiem że głupie pytanie ale miejcie na uwadze że długo próbowałem znaleźć na to sposób bez tego pytania ale już nie mogę. Usiłuje zrobić ogon dokładnie diabelski ogon wszystko ładnie dodałem kości tak żeby powstał gęsty łańcuch i chciałem użyć IK aby ładnie płynnie się poruszał lecz coś mi to nie wychodzi może ktoś powiedzieć jak krowie na rowie krok po kroku co gdzie włączyć żeby było dobrze chyba ze źle myślę i w ten sposób tego nie zrobię, jeśli znacie jakiś darmowy tutorial to byłbym wdzięczny. (Postaram się więcej nie zadawać głupich pytań)
piotrek Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 Krok po kroczku nie opowiem, bo nie pamiętam, ale w Maya prócz zwykłego IK powinno być coś takiego jak Spline IK, Curve IK czy jakoś tak. Idea jest taka, że tworzysz sobie NURBS Curve'a i podpinasz go jakoś pod ten ogon (właściwie pod kości w tym ogonie) za pomocą tego Spline IK. Teraz, animując kształt tego Curve'a poprzez przesunięcia CV's, animujesz cały ogon. Nie wiem, czy jest takie coś w Maya. Może mi się z Houdinim pomieszało, ale poszukać nie zaszkodzi :p
Destroyer Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 możesz też zrobić FK będzie taki ogonowaty i z prostą kontrolą :) szybki preview jak to będzie działać zaznacz w outlinerze/hypergraphie wszystkie kości i rotejtuj :) aby połączyć to w rig możesz albo zrobić prostą expresjie albo używając nodów np multiply divide, w rotacji każdej kości poniżej roota aby brała rotacj z rodzica,pod koniec ogona możesz zmniejszyć ilośc rotacj mnożąc przez np .75; .5; .25 itd dla pierwszych odcinkóe ogona gdzie rotacja będzie taka sama jak roota możesz nawet bezpośtednio połączyć przez connection editor,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się