Skocz do zawartości

ParadoksPydiego


Frankot

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie spotkaliście się wcześniej z ParadoksemPydiego, a chcecie się dowiedzieć co to jest i jak to rozwiązać zapraszam do lektury poniższego wątku.

 

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze, a raczej totolotek :) Kiedyś podczas zażywaniu z kolegą ekstraktu chmielowego wywiązała się rozmowa na temat totolotka. Zasada jest taka, że teoretycznie losując 6 liczb z 49 prawdopodobieństwo wylosowania każdej kombinacji jest takie same.

 

Dlatego też kolega kreśli kupon w każdą większą kumulację i obstawia następujące liczby: 1, 2, 3, 4, 5, 6. Twierdząc, że prawdopodobieństwo ich padnięcia jest równe każdemu innemu.

 

Biorąc po uwagę statystykę to prawdopodobieństwo to wynosi 1 na 13.983.816 (o ile podstawiłem do dobrego wzoru). Jednak ja sądzę, a statystyki ani matematyki nie studiuję, że w przypadku ciągu i to ciągu granicznego dochodzą jeszcze inne prawa statystyki. Wskutek czego prawdopodobieństwo padnięcia tych liczb jest mniejsze.

 

Dlatego też napisałem program ParadoksPydiego, a że programista ze mnie żaden i jest on trochę wolny (1500 losowań na sekundę), zachęcam do testowania ParadoksuPydiego razem ze mną. Może uda się go potwierdzić lub definitywnie obalić.

 

Program ten nie jest doskonały i ma pewne błędy, gdyż nie znam się na programowaniu, ale ogólnie działa dobrze.

 

Jeśli jesteś zainteresowany możesz go pobrać tu.

 

Jak najszybciej postaram się go udoskonalić i poprawić. Muszę poczytać więcej o delphi :)

 

Znane problemy:

- Przy obliczaniu ilości wylosowanych zadanych liczb nie uwzględnia błędnych losowań to znaczy kiedy inne liczby niż 1, 2, 3, 4, 5, 6 uległy powtórzeniu. Licznik losowań to uwzględnia.

- Licznik losowań liczy losowania w których wypadło 0, używam opcji 'random' a on losuje też zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days