Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, nie wiem czy to dobre miejsce na ten temat, nie wiem gdzie tow cisnąć, ale mam problemik który potrzebuje szybko rozwiązać, pomyślałem ze moze ktoś z Was zna tutaj odpowiedzi na moje pytania :) (jak zawsze)

 

Otuż chciałbym połaczyć grafike 2d z 3da mianowicie mając TEKSTURE np. miasta z jakimś tam niebem czy coś. I powiedzmy ze chciałbym żeby z za miasta wyrósł czy to obiekt 3D czy jakiś efekt (płomienie czy cos) w 3D robione.

 

W starym MAXIE (chyba 4.0) była keidys przykladowa scena gdzie byl box z tekstura gór i nieba i z za gor wylatywały modele APACHOW zrobionych w maxie osobno. Mam nadzieje ze przedstawiłem to jasno, to chyba coś z efektem MASKI się obi ale nie ptorafie tego wyczaić.

 

bardzo prosim o jakieś tutki, porady... cokolwiek

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zły dział. Powinno być w editing & compositing. Sposób na wykonanie tego, zależy od materiału wejściowego i ruchu kamery.

 

Najlepiej opisz dokładnie co chcesz zrobić. Czy masz ujęcie z kamery, czy foto z aparatu, czy to wszystko w 3d wykonane, ale chcesz przyspieszyć pracę.

Napisano

zero ruchu kamery ma być. mam teksture pagórka na ktrotym bedzie stal potem (wzystko w 2d) gosc na koniu, w oddali miasto (perspektywa: pagórek zaslania troche maisto gdyz jest ono w dole i to moj ciezki orzech jest wlasnie) ktore musze podpalic. Nie chce zeby moje particle wychdozily NA pagorek, chce zeby byly za nim ( w dole miasta) nie wiem jak lepiej to wyjasnic :(

Napisano

Ja bym to zrobił tak:

Wymodelował górę i wykorzystał camera maping do nałożenia tekstury. Model góry posłuży do zakrycia particli i rzucania cieni przez gościa na koniu (jeśli jest zrobiony w 3d, w przeciwnym wypadku można będzie sfake'ować cienie). Jeśli nie trzeba rzucać cieni na górę, albo jest to do załatwienia w inny sposób, to nie ma sensu modelować całej góry. W takim wypadku utwórz sobie czarno-białą maskę - biały - góra, czarny - tło.

 

No i teraz wyjaśnię, czemu pomyliłeś dział. Ten problem to zagadnienie ze sfery compositingu, tego się nie robi (bo to niewygodne i powolne) w programie 3d, tylko w sofcie do kompozycji (After Effects, Fusion, Combustion, Nuke).

 

Kiedy będziesz miał już utworzoną maskę, wyrenderuj ogień. Następnie stwórz dwie warstwy z materiałem źródłowym, górnej nadaj kanał alfa z kanału luminance maski, między nimi wstaw animację ognia. Góra zakryje ogień.

 

Oczywiście to taki uproszczony tutorial wszystko zależy od softu 3d, 2d i oczekiwanych rezultatów.

Napisano

nie wiele z tego zrozumiałem :( znaczy z ta bialo czarną maską... nie wiem jak z tym działac bo probowalem kiedyś i nic nie wychodziło :(

Napisano

polon: racja, jeśli nie robi się 2.5d nie trzeba camera mappingu.

Godzil: w wypadku, gdy musisz to zrobić w samym maxie, użyj tego shadera, o którym pisze polon. On sprawi, że wymodelowana góra (najlepiej obrysuj ją spline'ami albo polygonem) będzie zasłaniać to co za nią.

 

Swoją drogą strasznie nieprofesjonalna metoda.

Napisano

tak wiem ze nie profesjonalna :| dzięki jednak polon za pomysl, ale czego poradzilibyście używac do takiej post produkcji? (nie znalazłem anwet do A.Effects jakiś pluginów które moglby zrobić ładny łogien z płomieniami np. )

Napisano

Walnij plane'a nałóż na niego texturę z tą górą(kanał diffuse) w photoshopie zrób maskę która będzie odsłaniać sam kształt góry (czarno-biały obrazek, to co ma być widoczne -kolor biały to co zamaskowane_czarny) i wrzuć ją do kanału opacity. za planem ustaw to miasto (też na plane'ie) jak to jakieś zdjęcie to możesz dla niego zrobić też maską żeby np. ogień był między budynkami i żeby oddzielić budyni od nieba. Odpowiednio ustaw kamerę ogień daj za ostatnim planem jak ma być za miastem i tyle. Rzeczywiście maLo to profesjonalne ale chyba da radę.

Napisano

A to jeszcze z ogniem problem. Zrób maxowymi cząsteczkami. Nic lepszego w 4.0 nie dostaniesz.

 

Niestety nie będzie wyglądał genialnie, bo takie rzeczy się robi fluidami (ewentualnie cząsteczki i wolumetryczny shader - afterburn).

Napisano

Dzięki bardzo Tomala!

 

Mathix nie zrozumiałes mnie troche, w 4.0 to ja kiedyś widziąłem taki tutorial, ja pracuje na 9.0. Cząsteczki cząsteczkami, robie ładne łognie z wiatrem i wogóle ale tego aftera nie czaje. mam tutoriale ale on nie wszystko potrafi i nie wychodzi mi to jakbym chciał. może mam jakies starego? Nie moge np. generować PRZEZROCZYSTOSCI dymu wogole :( on konczy sie ostro i znika odrazu (odrazu odpowiem na pytanie, oczywiscie ze nadaje czasteczka umieralnosc wzgledem czasu) ani uzywam rysowanej przeze mneit ekstury do tworzenia ksztalu plomieni (gdzies cos takiego widzialem w tutkach ze ktos tak robil)

 

Ale spróbuje tymi metodami które tu podaliście, dzięki za helpa

 

P.S. Co to sa fluidy?

Napisano

Sory. Faktycznie tak pisałeś. Czasem po prostu czytam posty na wyrywki :P

 

Fluidy to hmm ogólnie taki algorytm implementujący fizykę płynów do oprogramowania 3d. Maya Unlimited ma swoją wersję, do maxa jest plugin FumeFX. Pozwala stworzyć bardzo realistyczne (oczywiście to uzależnione od umiejętności grafika) efekty dymu, ognia, wybuchów itd.

 

Chociaż jeśli to miasto ma się palić, czy jakiś pożar za miastem, to raczej będzie widać tylko dym i można to zrobić za pomocą jedynie maxowych cząsteczek i sprite'ów.

Napisano

ale efekt nie bedzie taki jak we FUME FX... którego mam! ale znalałem tutoriali jak na lekarstwo! Jest dla mnie za trudny chyba zebym mógl zrozumiec jak co robic. Może pomożecie w znalezieniu dobrych tutków do tego? Bo to według mnie najlepszy sposób na cząsteczki... efekty jakie tam widziałem mnie zamórowały...

Napisano

Zamurowały, nie "zamórowały". Ściągnij najnowszego firefoxa jak masz problemy z ortografią.

 

No sprite'ami nie da się uzyskać tak realistycznych efektów, chociaż to na dobrą sprawę zależy od ujęcia. Widziałem genialne efekty wolumetryczne robione na sprite'ach.

 

Próbowałeś ten: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/fumefx/fumefx01.asp ? Wygląda na dość prosty. Możliwe, że brakuje Ci po prostu podstaw maxa, ale tego nie nadrobi się w jeden dzień. Z drugiej strony człowiek najwięcej się uczy przy projektach wszelkiego typu.

Napisano

Jak spomniałem nie mam problemu z cząsteczkami, tak próbowałem tego tutoriala bo to jedyny jaki znalazłem do FUME FX i nie wyjasnia on działania wszystkie w FUME i nie moge zrobić nic wiecej niż takowy plomień. I dzięki za rade co do ortografii, Ty za to wpisz w goole "dysortografia" czegoś tez o ludziach się dowiesz.

 

Pozdrawiam

Napisano

http://blog.sina.com.tw/tensun3d/ - tutaj masz kilka wideotutów. Więcej Ci nie pomogę, bo nie znam tego pluga. Od kilku lat jestem userem Mayi. Z pluginem dostajesz na pewno manual, warto by go przejrzeć, wyjaśni wątpliwości.

 

Wiem co to dysortografia, jest ona powodem żeby częściej sięgać po spellcheckera, a nie z niego rezygnować.

Napisano

Mam go razem z mozillą i wiem przynajmniej kiery robie błędy ale nie chce mi się ich poprawiać bo uwazam to za nie isototne w trakcie rozmowy z kims na forum.

 

Dzieki za pomoc, te tutoriale na pewno pomogą... A polecasz Maye zamiast 3Ds?

Napisano
Mam go razem z mozillą i wiem przynajmniej kiery robie błędy ale nie chce mi się ich poprawiać bo uwazam to za nie isototne w trakcie rozmowy z kims na forum.

 

... no człowieku... a niech Cię świnia powącha...

Napisano
bo uwazam to za nie isototne w trakcie rozmowy z kims na forum.

 

 

To źle uważasz... skoro robisz błędy i ich nie poprawiasz mimo ze przeglądarka pokazuje ci w którym miejscu je popełniasz, to świadczy to o tym że nie masz do nas szacunku :)

 

A teraz do rzeczy.

Zależy do czego ci jest potrzebny program.

To co chcesz zrobić można spokojnie wykonać w maxie jak i w majce, dodać jakiś obiekt czy np płomienie, a później w programie do kompozycji złożyć je w całość

 

Ja osobiście polecam majkę do animacji i efektów, chociaż 3ds max tez ma dobre wtyczki z pomocą których można sporo zdziałać (np fumefx czy afterburn).

Nie ucz sie kilkunastu programów, naucz sie jednego ale dobrze.

Zawsze możesz pobrać darmowe wersje programów do 3d z oficjalnej strony i je przetestować, sprawdzić czy ci pasuje w nich wszystko i czy jakiś jest dla ciebie np łatwy czy też nie.

Mi np max nie podpasował ale majka tak dlatego wole jej używać.

Napisano

Co do ortów - mam takie samo zdanie jak przedmówcy.

 

Co do wyboru oprogramowania - było wałkowane setki razy i nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od czego chcesz soft wykorzystać, chociaż tak na prawdę wszystko co da się zrobić w jednym da się i w drugim, różnica jest tylko w ilości czasu (i pieniędzy - pluginy).

 

Najważniejsze jest to, żeby się nie kierować bzdurną ideologią w stylu max ssie, bo jest tylko pod winde, albo maya ssie bo nie ma vraya.

Napisano

Rety nie miałem zamiaru nikogo obrazić, porpsotu uważam że na forum dla grafików nie najwazniejsze jest chyba poprawianie bledow :| Nie pisze Waszych nickow z malej litery, nie wykazuje innego braku szacunku... rety to tylko ortografia :| + Jakbym poprawial wszystkie bledy ktore robie w postach, pisanie jednego zajeloby mi 200% czasu! Zlitujcie sie :|

 

Wracajac do tematu, szukam dobrego programu do composingu, mozecie jakis polecic? (oczywiscie w miare mozliwosci, z tutorialami)

Napisano

Obraza nas sama ortografia... a właściwie jej brak , to ze robisz błędy i nie poprawiasz bo twierdzisz ze zajmie ci to sporo czasu jest bzdurnym tłumaczeniem.

Ja również robie błędy ort. ale je poprawiam bo widzę co jest podkreślone w modzilli na czerwono i prawdę mówiąc poprawa ich nie zajmuje mi sporo czasu.

 

A co do programu do kompositingu to wszystko zależy od tego ile masz zamiar wydać pieniędzy na takie oprogramowanie.

Temat był już poruszany napewno kilka razy na forum.

Adobe After Effects

Fusion

i wiele innych.

Napisano

no programów jest pełno, zajrzyj do działu z Editing & Composition.

 

"rety to tylko ortografia" tak... to tylko ortografia za którą wielu naszych przodków oddało życie, żebyś nie musiał pisać cyrylicą, albo stawiać dwukropki nad samogłoskami. Szanuj naszą spuściznę.

 

ps. tylko dodam że mnie to osobiście nie obraża, bo czemu mam się obrażać jak ktoś mówi "jestem leniem i mam na to papier" ;)

Napisano

To nie jest tylko ortografia. To jest aż ortografia. Nie po to mamy język polski, żeby olewać jego zasady. Przestań się bronić rękami i nogami, przed poprawnym pisaniem. Przyjmij do wiadomości, że Twoje podejście może być złe i pracuj więcej nad sobą.

 

Programy do compositingu były już dogłębnie omawiane na forum. Swego czasu Rascal zrobił ładne zestawienie. Tak ogólnie: oparte na node'ach: Fusion, Nuke, Houdini Halo; na warstwach: After Effects, Combustion.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności