Skocz do zawartości

od czego zaczac :) ? ;/


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam program maya i chcial bym zaczac przygode z 3d. teraz pytanie od czego zaczac, moze powiedzcie jak wy sie uczyliscie, ile juz w tym siedzicie, czego po kolei mam sie uczyc ? bo niejestem w stanie z masy tutoriali wybrac co mi jest potrzebne ;/ ?! a moze na poczatek lepiej przeczytac jakas ksiazke ??

 

narazie zaposnalem sie z interfejsem , obsluga kamery itd. troszeczke nCloth czy jak ro sie nazywa (ubrania) , no i przesuwanie obracanie skalowanie itd wszystko co zwiazane z podstawami a nawet "podstawami podstaw" ^^

 

sorry ze tak chaotycznie ale niemialem zbytnio czasu na przemyslenie tresci tego tematu ;p

 

 

hip9k

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w maxie poprostu niewiem co z czym sie je interfejs kompletnie nielogiczny przynajmniej nie dla mojego muzgu ;p niby ostatnia wersja maxa jaka widzialem byla 5 jak kolega sie bawil ale chyba duzo sie niezmienilo niewiem moze xsi albo co innego jak nie maya ? dlaczego nikt nielubi tego programu bardzo szybko skminilem duzo rzeczy podstawowych a w maxie to ja bym nawet niewiedzial jak sie pudlo wstawia ^^ (zarcik) czy radzisz poprostu dlatego ze wiecej ludzi z polski na maxie siedzi ? :)

 

najlepiej to ja bym byl za tym zeby ktos wypisal czolowe progsy i w kazdej katygori przydzielil pkt za wszystko + za jakies fajne rozwiazania :]

Napisano

Nie zaczynaj wojny typu "który lepszy".

 

Jak dobrze Ci w Mayi to siedź w Mayi.

 

Kup, bądź pożycz od kogoś (nie wnikam skąd to będziesz miał) jakieś videotutoriale od gnomona albo digital-tutors. Osobiście poleciłbym raczej te pierwsze.

Napisano

ok a jesli chodzi o rzeczy typu symulacja jakichs sil natury itd mozliwosci maxa sa takie same jak mayi ? bo wogule jest to dla mnie troche dziwne ze 1 firma ma 2 softy praktycznie do tego samego ;/ pozatym jaka jest najnowsza wersja maxa ?

 

2008 czy 9 ? ;/ bo jakos dziwnie zaczeli robic bylo 1 2 3 4 5 ... a tu nagle 2008 ;/ ?

 

edit: nie no sory glupie pytania ;p

 

moze napiszcie tylko jak wy zaczynaliscie ? :P czy poprostu studia grafika komputerowa ? czy moze ksiazki, tutki albo co ? aha i czego sie uczyc najpierw ? modelowania puzniej co ? tak zeby mi sie to we lbie poukladalo dobrze :P plzz o wyczerpujaca odp. i juz nietruje d***

Napisano

Zapodawaj maxa nie pożałujesz interface jest prosty i w ogóle mnóstwo tutków. Maya to soft mega profesjonalny ale jak chcesz się zająć sprawami bardziej przyziemnymi to w maxie będzie Ci łatwiej. Co do symulacji sił natury to wszystko jest w porządku ale nie wiem jak to się ma w porównaniu do mayi.

Napisano

ok moze skusze sie na maxa chociaz i tak wydaje mi sie ze maya jest o duzo bardziej zaawansowana ma duzo wiecej rozwiazan itd ale juz nie o to chodzi

 

moze teraz ktos w miare zaawansowany napisac jak zaczynal (same tutki), moze jakies ksiazki polecicie albo ebooki czy jak ;p ? aha i w jakiej kolejnosci sie uczyc 3d :/ ? najpierw interfejs itd itd puzniej modelowanie ? i co dalej... , moze pokazecie swoje 1st pracki tak zeby mnie podbudowac na silach ;p bo jak patrze na to co sie wyprawia to mi sie odechciewa 3d jak porownam to z tym co jestem w stanie zrobic ;p ?

Napisano

To że niektóre pracki tak wymiatają to min. zasługa opanowania softu. Na początku mojej przygody z 3d też patrzyłem na wiele prac i sobie myślałem jak oni to zrobili i ile czasu to musiało zająć. Po opanowaniu kilku podstawowych narzędzi człowiek dochodzi do wniosku że to nie żadne cuda i że wszystko się da zrobić. Niewtajemniczony myśli w trochę innych kategoriach ponieważ nie wie jak to się właściwie robi, nie zna narzędzi aplikacji 3d. Często ludzie postrzegają grafikę 3d jako dziedzinę dla artystów, znam nawet gościa który myślał że taki model buduje się podając mozolnie współrzędne wszystkich vertexów z których jest zbudowany- takie myślenie może skutecznie odstraszyć.

Co do początków to samo uczenie się interfejsu jest chyba trochę nudne, lepiej się uczyć na konkretnych zadaniach wtedy lepiej się zapamięta co do czego jest bo będzie to można z czymś skojarzyć. Książka na początku jest bardzo pomocna więc możesz sobie jakąś załatwić. W czasach internetu wszystko możesz znaleźć w sieci, tutków jest naprawdę mnóstwo więc jakby co to i się bez książki obejdzie.

  • Confused 1
Napisano

Bardo Dziękuje temu który odjął mi punkty Resp. za mój komentarz, przy czym widząc ten watek dużo ludzi jest mojego zdania. Nie twierdze też że May'a jest be, lecz wole maxa i ludziom raczej go polecam, więc proszę następnym razem zanim ktoś mi odejmie ptk. niech najpierw pomyśl (albo wyśle mi PM'a) bo to żałosne w tym przypadku i świadczy że się zdenerwował moją przewodnią opinią całkowicie bez najmniejszego sensu. Teraz to przydało by się odzyskać trochę ptk... ktoś mnie wspomoże? :)

  • Confused 1
Napisano

ok tomala jak jakis zarys mam teraz tylko jak jeszcze bys mogl/mogla bo troche avater mnie myli ;p powiedziec mi jakie tutki najpierw a ktore puzniej :) bo narazie mysle ze kolejnosc jest taka modeling, texturowanie, rigowanie czy jakos tak ;p, animacja, oswietlenie i inne bajery no i na koniec renderowanie ? chyba ze cos pominolem ?

 

pozatym dostajesz odemnie punkciki :) bo widze ze to dla was cos waznego ;p eheehhe

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności