Skocz do zawartości

Modelowanie, teksturowanie drogi (do programu/gry)


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Właściwie nie wiem czy tematu tutaj pasuje ale szczerze mówiąc to do żadnego działu nie pasuje ;)

 

Wpadłem na pomysł, żeby zrobić taki program dla instruktorów nauki jazdy oraz dla samych uczących się, który pomaga przy skrzyżowaniach. Pewnie większośc z Was ma prawo jazdy i pamięta, że trzeba było wiedzieć kto pierwszy pojedzie, komu ustąpić na skrzyżowaniu itp. Wszystko fajnie, łatwo i w ogóle gdy się to widzi z góry ale gdy jest się na mieście w aucie to juz nie jest takie proste (dla tych którzy się uczą). Dlatego mam taki pomysł, że z wykorzystaniem grafiki 3d stworze swoje miasto (mapke już mam, drogi będą ładnie odwzorowane ;) ). Oprócz "trybu nauki" była by też gra gdzie można jeździć dowolnie. To tyle o samym pomyśle.

 

Chodzi mi raczej o modelowanie drogi i teksturowanie. Zastanawiam się jak zrobić drogę, żeby dobrze się teksturowało.

Mam pomysł żeby zrobić ją z bloków (poly) o takiej samej wielkości - potem nakładałbym odpowiednie tekstury (np. linia przerywana, lini ciągła itp.). Te bloki były np. 2 metry na szerokość drogi (nie wiem ile ma ;) ), tylko że czy nie będzie za dużo poly żeby to płynnie chodziło w tym programie/grze. Bo do tego dojdą jeszcze budynki i samochody.

Jest też pomysł, żeby zrobić to z różnej wielkości bloków (poly) ale wtedy musiałbym stworzyć tekstuę 15100900xbla bla bla. To nie jest ekonomiczne wyjście.

I kolejny pomysł, żeby robić drogę z różnej wielkości bloków i do każdego bloku dopasowywać tekstuę. Wtedy musiałbym zrobić masę tekstu.

 

Macie jeszcze jakieś inne sposoby/pomysły/sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tutaj brdzo wiele zalezy od silnika jaki chcesz wykorzystać bądx stworzyć. o ile wiem, w grach jest to rozwiązane za pomocą litych fragmentów trasy, czyli na przykład robisz jako jeden lity segment model trasy zawierający drogę i to, co wokół na obszarze dajmy na to 50/50 lub 50/100m (jednostki podałem ad hoc). Możesz wówczas stworzyć indywidualna mapę dla niepowtarzalnych dla danego segmentu obiektów, jak na przykład grunt. obiekty powtarzalne, jak np słupki, latarnie, znaki drogowe, będa miały swoje własne tekstury.

Potem gdy jedziesz, to na bieżąco komp Ci ładuje iles tam dalszych segmentów przed tobą, na przykład 2 - 3, byś widzial droge przed obą i jeden segment pozostawia w pamięci, byś go miał w lusterku.

Także proponuje rozwazyć takie podejscie do tematu.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności