Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam

 

Mam tak bryle. Wymodelowalem ja w dosyc prosty sposob w maxie przeuwajac jedynie wierzcholki w poziomie. Chcialbym teraz przerobic ta forme na budynek - wiezowiec. W uproszczeniu jest to graniastoslup o podstawie trojkata, skrecony o 60stopni na srodku.

Potrzebuje wymodelowac okna w tej siatce, ale nie bardzo wiem jak. Chcialbym, zeby okna krzywily sie razem z tym miescem gdzie bryla sie wygina (to znaczy zeby nie byly rownolegle do ziemi.

Wiem, ze jak juz wymodeluje siatke okien to pozniej extrudujac ja otrzymam zaglebienia. Jaka jest najprostsza metoda na zrobienie tego?

 

Pozdrawiam

 

17269560lz2.jpg

  • Replies 21
  • Views 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

no to chyba dość proste... skoro poobracałeś vertexy w poziomie no to polygony też Ci się wykrzywiły. Zaznacz poligony przeznaczone na okna i użyj opcji extrude z ujemną wartością. pozdrawiam

  • Author

Siatka nie jest jakas imponujaca, ale najwazniejsze, ze udalo mi sie otrzymac zamierzony efekt :) Krawedzie sa zdublowane, srodek minimalnie zageszczony. Mam nadzieje, ze udlao mi sie wybrac w miare czytelne ujecie.

 

http://img504.imageshack.us/my.php?image=siatkaty7.jpg

 

Kamil. No wlasnie problem w tym, ze chcialbym zeby okna nie ukladaly sie w rytm mojej siatki tylko w rym bryly. Czyli u spodu zeby biegly rownolegle do ziemi, a pozniej stopniowe obracaly sie razem z ksztaltem bryly. Boje sie ze bede to musial modelowac, a przy takim ksztalcie to ciezko o precyzje :/

No to pozostaje chyba boolean, jeśli chcesz najprościej, ale też nie jestem do końca przekonany... Albo cutem się pobaw i extrude.

Pozdrawiam

  • Author

Za boleana to boje sie zabrac bo cos mi sie wydaje, ze to duzo pracy zajmie i nawet nie bardzo mam pomysl jak sobie z tym poradzic. Chyba od nowa wymodluje bryle wykorzysujac juz ta istniejaca jako "foremke".

 

Nie bardzo jednak wiem jak majac nieregularnego splina 3D podzielic go na rowne czesci.

chętnie pomogę :D ... zaznacz wszystkie poziome edge i kliknij to okienko przy connect... zagęścisz siatkę i łatwiej będzie zaznaczać Ci poligony

nie chodzi o to :P to było raczej do tego booleana :P bo sobie nie wyobrażam jak to można booleanem zrobić :D

  • Author

Kamil. Twoja metoda moge rozwiazac problem pionowych podzialow okien, ale co z poziomami. Tam gdzie jest to zakrzywienie musialbym najpierw "na oko" powyginac edge.

aha... no to jak dla mnie nie ma innej metody jak ręcznie... chociaż nie... może zrób tak. usuń ten "skręt" zrób wygiętego splajna i wyekstruduj po nim podstawę z użyciem parametru twist... powinieneś otrzymać podobny efekt a będziesz miał również przekrzywione poziomy podziały... jak na razie nic innego nie wpada mi do głowy

  • Author

Problem tylko w tym, ze ta bryla nie jest do konca matemata. Zostala wykonana na podstawie rzezby i teraz staram sie ja uporzadkowac, ale bez ingerencji w ksztalt.

Dzieki za pomoc.

  • Author

Kamil. Nie bardzo rozumie "zrób wygiętego splajna i wyekstruduj po nim podstawę z użyciem parametru twist". Mam przerobionego tutoriala z evermotion z Poly Modelingu, a splajnow uzywam tylko jako pomoc. Kiedys sie tym bawilem, ale efekt nie byl zdumiewajacy :) Gdybys mogl troche bardziej to wyjasnic...

 

4maxwell. List do Lisa napisany. Mam nadzieje, ze pomoze :)

wrzuc plik i napisz ile okien ma byc na wysokosc i na szerokosc

  • Author

t0m3k. Dzieki za pomoce. Plik dodalem z zalaczniku. Chcialbym zeby okna wygladaly jak w nowoczesnych biurowcach, czyli ich laczenie znajduje sie od wewnetrznej strony budynku, a na zewnatrz widzimy tylko niewielka szczeline miedzy taflami (okolo 0,5cm w rzeczywistej skali). Generalnie podzial jest nie istotny. Mozemy przyjac, ze w pionie niech bedzie 10 a w poziomie 50. Ale bardziej zalezy mi na zasadzie jak cos takiego sie robi. Wiec jak mozesz to sprobuj opisac co nalezy wykonac.

chodziło mi o użycie opcji "extrude along spline". robi się to tak że zaznaczasz obiekt-bazę (podstawę), klikasz extrude along spline i pojawia Ci się okienko. Dalej chyba sobie pooradzisz... Gratuluję 100 posta :D

nie wiem czy o to Ci chodzi ale jesli tak to w seleckji Edge pobaw sie funkcjami Ring, Loop, Connect i Chamfer a pozniej w sel. Poly uzyj Bevel albo Extrude.

  • Author

Kamil. Nie wiedzialem o tej opcji. Troche mi to przypomina LOFTw compound object. Ale raczej z tego nie skorzystam bo pozniej musial bym wprowadzic sporo zmian w tej jednak nieregularnej bryle. Tak czy inaczej zawsze to cos nowego i kiedys moze sie przyda :)

 

t0m3k. Dzieki za poswiecony czas. Chodzilo mi o cos troche innego. Chialem, zeby te poziome podzialy okien w miejscu gdzie wygina sie bryla rowniez sie wyginaly wzgledem poziomu terenu. Innymi slowy, zeby ten poziomy podzial, zawsze byl prostopadly do dwoch krawedzi budynku. Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo. Po konsultacji z nauczycielem uzgodnilismy, ze jednal lepszym rozwiazaniem bedzie to co pokazales w na swoim obrazku.

Jakbys mog jeszcze wytlumaczyc jak udalo ci sie zrobic takie rowne poziome podzialy bez zmiany ksztaltu bryly. Jak do tego celu korzystam z przesuwania verteksow i w edit geometry ustawiam " po krawedziach". Moze masz jakas innea metode o ktorej warto wiedziec? :)

 

Pozdrawiam

jakosc nie jest najlepsza ale nie chcialo mi sie screenshot'ow robic

 

  • Author

t0m3k. Bardzo dziekuje za pomoc. Nie spodziewalem sie, ze poswiecisz na ten temat tyle czasu. Dodalem pozytywny punkt do twojego konta...chociaz tyle moge zrobic, zeby sie odwdzieczyc.

 

Pozdrawiam

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy