Skocz do zawartości

Kości - zapis sekwencji animacji


Huter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam takie pytanie odnośnie kości. Zrobiłem sobie dłoń robota i animacje zaciśnięcia pięści za pomocą kości. Teraz się zastanawiam czy da się "jakoś" zapisać tą sekwencje i ją uaktywnić w dowolnym momencie ...

 

Może lepiej będzie to opisać na przykładzie ... chce wymodelować robota bojowego ... powiedzmy, że w pewnym momencie chce by zacisną pięść ... powiedzmy, że nie raz ... robienie animacji tego za każdym razem wydaje mi się być bardzo męczące, a kopiowanie klatek przy dużym szkielecie może doprowadzić do obłędu i pomyłek.

 

Dla tego właśnie zastanawiam się czy mogę raz zrobić tą animacje i ją zapisać przypisując pewnym kościom, a potem kiedy chce uaktywnić i na przykład - wykonaj sekwencje od klatek 20, 176, 874

 

ewentualnie czy jest inny sposób by raz wykonaną animacje kilku kości ponawiać bez męczących procedur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zrób sobie suwaczki (kotrolery) (wire parameters) za pomocą których będziesz otwierał i zamykał pięść, lub każdy palec z osobna.

Ustawiasz na suwaku po prostu zakres rotacji danego jointa.

 

Jeśli nie potrzebujesz dużej kotroli, czyli np tylko otwieranie-zamykanie pięści, otwieranie oczu, zrób po prostu morphtargety, najszybciej i najprościej.

 

pozdro!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie suwaczki (kotrolery) (wire parameters) za pomocą których będziesz otwierał i zamykał pięść, lub każdy palec z osobna.

Ustawiasz na suwaku po prostu zakres rotacji danego jointa.

 

Jeśli nie potrzebujesz dużej kotroli, czyli np tylko otwieranie-zamykanie pięści, otwieranie oczu, zrób po prostu morphtargety, najszybciej i najprościej.

 

pozdro!

 

 

OOOO! OOOO! OOOO! Mówisz o Slider? Nie mam z tym doświadczenia (pierwszy raz w życiu to użyłem, 40 minut temu nie wiedziałem, że to się tak nazywa ;P) ... w sumie ciekawie działa ... jednak mam mały problem ... Ruszam suwakiem manipulując wartością Value w panelu modyfikacji. Tak się zastanawiam czy suwakiem mogę ruszać za pomocą kursora? ... złapać za trójkącić Slidera i przeciągnąć na przykład w prawo

 

 

 

Co do dużej kontroli to sam nie wiem ... pierwszy raz robie coś takiego i ja to traktuje jak naukę ... coś mnie naszło na rigowanie bo kiedyś ugryzłem ten temat ale bez kłamstewek - nie wiele umiem.

 

 

 

Tak czy owak Lewus wskazałeś mi drogę :) ... będzie troche roboty ale potem będzie miło się animowało ... łap plusik do reputacji :)

 

 

A jak ktoś ma jakieś rady to śmiało pisać :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz suwać sliderem, na górnym panelu interfejsu (main toolbar) masz taką ikonkę, krzyżyk z kulkami na końcach, zaraz obok ikonek z magnesami-snapami:p

Załączasz ją i suwasz:)

Zabawa z rigiem i animkami jest fajna, tylko trzeba wszystko powoli, spokojnie i uważnie.

 

Luknij sobie jeszcze tutek super_oka o rigowaniu twarzy z kontrolerami:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628

Fajna sprawa!

 

 

Thx za repa!

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz suwać sliderem, na górnym panelu interfejsu (main toolbar) masz taką ikonkę, krzyżyk z kulkami na końcach, zaraz obok ikonek z magnesami-snapami:p

Załączasz ją i suwasz:)

Zabawa z rigiem i animkami jest fajna, tylko trzeba wszystko powoli, spokojnie i uważnie.

 

Luknij sobie jeszcze tutek super_oka o rigowaniu twarzy z kontrolerami:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628

Fajna sprawa!

 

 

Thx za repa!

pozdrawiam!

 

 

Wielkie dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnych chwilach się bawie ... i trafiłem na chyba tyci problem ...

 

Oto jedna z moich prob ;P

 

1.jpg

 

Nie jest ona ustawiona równo z osiami ... oto co się dzieje po ruszeniu slidera

 

2.jpg

 

Rotacja względem osi Y jest realizowana poprawnie ... jednak bryły nie stoją równo z tą osią więc wszystko jest poprawne ... moje pytanie brzmi jak zrobić by rotacja była względem osi Y jednak względem pivota modelów

 

3.jpg

 

Byłbym wdzięczny za podpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem robiles to tak jak napisal Lewus czyli za pomoca - WIRA.. z tego co zrozumialem dane kosci nie obracaja ci sie w ich lokalnym systemie tylko w globalnym.. albo nie zrozumialem tego dokladnie - Tak czy siak jest to troche nie mozliwe.. albo nie wiadomo cos musial zle podpiac ni wim. Ogolnie system takiej dloni mozna zrobic na miliard sposobow.. jak komu wygodniej jest. Manipulatory/Sliderowate nie naleza do najwygodniejszych, nie operuje sie nimi wygodnie, sa zawsze na wierzchu co przeszkadza. Trzeba sie przelaczac co chwile w Manipulate. Itd i ble ble ETC. Wirowanie danej kosci do danego naszego kontrolera(to moze byc cokolwiek) jest procesem tez letko czasochlonnym. Nie oplacalnym. Zazwyczaj kosci nie poruszaja sie rowno, kazda ma jakas graniczna wartosc ruchu.. a znowu kolejna kosc wzgledem poprzedniej ma inna max i min wartosc obrotu, co zmusza nas do przeliczania danego obrotu*x wzgledem naszego KONTROLERA.. takze w tym wypadku chyba najprostrzym sposobem jest uzycie reaction menagera. Jak opanujesz go, to wszystko przychodzi latwo i bez najwiekszego wysilku. Szybko prosto i bez bolesnie.

 

Zrobilem na szybko mini tutka - Zamiast manipulatorowego/sliderka uzylem w tym wypadku zwyklych spher.

 

Rys. 1 Jakas tam lapka.. paluchy zlinkowane do naszego calego pseudo nadgarstka. Na koncach porobione male spherki.

 

Rys. 2 Odpalamy reaction menagera. Jako mastera wybieramy sphere -> rotation Y..za nasze dzieci wybieramy kosci danego palca oczywiscie tez odpowiednia os obrotu w tym wypadku rowniez os Y.

 

Rys. 3 Tworzymy kolejne motywy dla np obrotu 90 naszej spery palec odpowiednio sie wygina w dana strone. Kolejne palce robic mniej wiecej w podobnych wartosciach..

 

Rys. 4 Tutaj zrobilem motyw 2 dla wychylenia w 2 strone jakas tam

 

Rys. 5. Tutaj zrobiona cala dlon. Jak zaznaczymy wszstkie spherki i rotatniemy je o jakas wartosc Y to paluszki ukladaja nam sie odpowiednio tak jak je zdefiniowalismy. Finito.

 

Oczywista oczywistosc jest taka, ze to tez nie najlepszy patent na animowanie dloni.. ale takie spherki mozna polaczyc pozniej np. Z naszymi Cust.Attrybutami dloni (spinnery, slidery i inne dziwa), nastepnie to wszystko polaczyc w calosc i ustawic w zdefiniowane ruchy odpowiednie dla palcow wybieranych z listy (dziwnie to brzmi - ale zasada jak w CATcie) Na koncu to wszystko mozna polaczyc z zapisywaniem poz dla dloni i mamy wszystko .. ale to je juz duzo dluzsza historia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze się przyznam, że mało z tego rozumiem ale postanowiłem się zapoznać z Reaction Manager ... i doczłapałem do czegoś takiego:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=38BeqzBXtIE (może siękomuś przyda :) )

 

...

 

Mam pytanie, SUPER_OkO, skoro wykonałes ten pliczek mógłbyś go udostępnić?

 

Tak czy siak masz repa :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie wersja maxa to 9.0 .. przeczytaj sobie mojego tutka odnosnie FACIAL Control panel tam masz obszerniejsze wyjasnienie do czego sluzy REACTION MEnager. Polacz to z tym co tu napisalem przejzyj sobie jeszcze raz ten filmik youtubowski i wszystko bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności