Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zwracam się z prośbą o pomoc przy poprawieniu parametrów rysunku. Próbowałem zmieniać różne parametry w ustawieniach a jednie wydłużał się czas renderu a jakoś-jak widać- pozostawia wiele do życzenia. Chciałbym uzyskać bardziej poprawny i bardziej realistyczny wygląd rysunku, a nie jestem w stanie tego osiągnąć. POMOCY. Wiem, oglądając wasze extra prace, że można wykonać dużo więcej, ale nie mogę tego osiągnąć.

 

Parametry rysunku:

- mental ray, FG-500, GI-brak, oświetlenie -mr Area Omni+skylight

 

Moje zastrzeżenia do poprawy:

- zbyt duże ziarno,

- mały realizm sceny,

- zamazane szczeliny pomiędzy drzwiami w dolnej szafce,

- jakieś plamy na szybie(zwłaszcza na bocznej)

 

Proszę chociaż o wskazanie kierunku, gdzie można coś poprawić i zmienić.

 

Z góry dziękuję za pomoc

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

po pierwsze, render to nie rysunek.

Następnie, przeanalizuj co to jest FG i jak je stosować, kiedy warto itd.

Na Twoim renderze scena chyba nie jest zamknięta, widać dwie ściany.

Proponuje, żebyś zamknął scene w boxie, zrobił okno i właśnie użył mrOmini + FG.

Znajdź tutorial by SWRSC na tym forum odnośnie shadingu w Mental Ray'u :) wiele wyjaśnia.

 

 

Aha...

 

Materiały też do poprawki, zarówno jak i sampling całej sceny. Staraj sie używać wyjściowego materiału typu "Mental ray". Jeżeli korzystasz z wersji MR'a 3.5 i wyższa polecam Arch&Design material.

Napisano

przede wszystkim włącz GI. włącz kontrole ekspozycji (jaką to zależy od wersji 3d studio jeżeli poniżej 2008 to logarythmic exposure control). Co do zamazujących się szczelin zwiększyć musisz ilość sampli, zmniejszy to też ziarno. a plamy na szybie to najprawdopodobniej powstają własnie przez brak GI

 

udostępnij scenke, oczywiście jeśli chcesz, to pomysli sie coś więcej

Napisano

Dzięki szanownym kolegom za ukierunkowanie. Mam jedno małe pytanie. Czy lepsze efekty uzyskuje się w zamkniętych pomieszczeniach czy w na otwartych płaszczyznach oraz jakie tam używać oświetlenie (skylight czy inne)? Skróciłoby to moją drogę na dalekie wyżyny doskonałości w temacie 3dstudia. A ja tymczasem zagłębiam się lekturę polecanych przez gientekwl_a tutoriali.

Napisano

No wiec tak:

Gi (w sensie mentala to photony) - to lepiej do zamknietych przestrzeni, mozna lepiej doswietlic zakamarki i fotonki sie nie gubia bo zawsze natrafiaja na jakas powierzchnie.

FG - coz jest uniwersalne mozna zarowno na otwartych przestrzeniach jak i zakmnietych. Na otwartych warto dawac samo FG i podbic diffuse bounce np do 2 lub wiecej zaleznie od sytuacji i ogolnie juz mamy ladnie rozposzone swiatelko. W zakmnieciu warto laczyc FG + GI wtedy zamiast bounca w FG ktory jednak pozadnie wydluza rendering rozswietlac energia fotonow.

Napisano

wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Niedawno robiłem scenę "otwartą".

Przyznam, że lepiej takie sceny zamykać, lub używać do tego oswietlenia skylight + hdri + fg.

 

No i materiały, materiały też są bardzo ważne.

 

Daj swoją scene to więcej Ci pomogę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności