Skocz do zawartości

[riggowanie] SKRZYDLA ptaszka [3dsMax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

superwokotutiq2.jpg

 

Szybko sklecony tutek, mojego przepisu na temat riggowania skrzydla ptaszyszyska. Troche slaba kompresja, no ale pliczek nie wielki - chyba wszystko widac. Tutek opatrzony komentarzem, nawet moim wlasnym. Poznacie tu zagadnienia typu: Position, orientation constraint, splineIKcontrol, spring. Milej lektury.

 

http://rs241l3.rapidshare.com/files/73084010/superwoko_skrzydlo_rigg.avi (compr - xvid, 58Mb, link bezposredni)

 

w super kiepskiej jakosci Youtube, bez komentarza i przyspieszony

 

Zapraszam rowniez do mojego poprzedniego tutka na temat tworzenia panelu do kontroli twarzy

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628

  • Like 4
  • Confused 3
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Prawie kazde oko ino jest spoko ;) Dorzucilem wszystkie linki. Na youtubie mozecie sobie przejrzec jak to wszystko wyglada ogolnie a pozniej zassac w lepszej jakosci. Mam nadzieje, ze moje 3 godziny wyjete z zycia zeby to wszystko upiekszyc i skompresowac nie poszly na marne i komus sie to przyda.

Napisano

nagrany na szybciora bez zadnych bajerow rigg dloni.. filmik 5min [2mb] .. proponuje sciagnac go 3tys razy zeby mi moj rapid przez miesiac przechulal jeszcze innaczej wszystkie tuty przepadna FOR EWA .. slyszycie FOR ewaaaaaaaaaa..... i to za 10 dniiiii!!!! Ratujcie

 

http://rapidshare.com/files/75831239/lapa_superLokowa.wmv

 

Dodam jeszcze, ze to pseudo tut zrobiony na prosbe uzytkownikow forum. Bardziej on pokazuje zasade dzialania reaction menagera niz proces riggowania dloni. Wsumie ja bym nawet tego nie nazwal riggiem ale komus kto dopiero raczkuje w tych sprawach napewno sie przyda.

Napisano (edytowane)

--------EDIT-------

Znalazłem rozwiązanie, potrzebuje tylko potwierdzenia czy nie jest przekombinowane i czy tak to trzeba bylo zrobic :)

 

stworzylem kosc, zlinkowalem 2 zielone helpery (IK kosci skrzydla) do nowej kosci, pozniej jeden niebieski spline IK control helper przy samym poczatku skrzydla(z lewej na obrazku "1") zlinkowalem do pierwszej kosci skrzydla (poruszajac pierwsza koscia skrzydla helper stał w miejscu), nastepnie pierwszą kosc skrzydła zrobilem position constraint na nową kosc ktora stworzylem. Teraz jak ruszam nowa koscią cale skrzydlo rusza sie i zachowuje swoja animacje i wlasciwosci IK i spline IK controls.

 

--------------------------

post przed edycją

-------------------------

Dzieki za tutorial, jest genialny! Mam tylko jedno pytanko:

 

Tutorial wykonalem krok po kroku i wszystko wyszlo super, ale przy probie polaczenia skrzydla do innej kosci, tak zebym przesuwajac ją przesuwal cale skrzydlo natrafiłem na powarzne problemy:

 

1: stworzylem kosc (wybrana na obrazku) i przylaczylem poczatkowa kosc skrzydla narzedziem linkujacym do nowej kosci. efekt widoczny na obrazku "2" , zielone helpery nie podarzaja za kością, niebieski przy poczatku skrzydla tez.

 

3: na tym obrazku dolączylem zielone helpery do tej samej kosci narzedziem linkujacym, ale teraz 2 niebieskie pointy stworzone przez spline IK control stoja w miejscu.

 

4: dolączylem oba niebieskie helpery, wszystko porusza sie poza jednym niebieskim helperem, cokolwiek zrobie dalej z tego miejsca pogarsza sytuacje :/

 

 

Jak dołączyc skrzydło z tego tutoriala do reszty szkieletu ciała? tak zeby poruszajac calym cialem skrzydlo ladnie za nim podarzalo, zachowując wszystkie swoje własciwosci(IK, spline IK controls).

 

19158163.jpg

Edytowane przez PiotrAdamczyk
Napisano
--------EDIT-------

Znalazłem rozwiązanie, potrzebuje tylko potwierdzenia czy nie jest przekombinowane i czy tak to trzeba bylo zrobic :)

 

Witam. Nic nie przekombinowales, czyli Tak - tak to wlasnie miales zrobic ;)

 

Dzieki za komentaze.. i pozdrawiam.

Napisano
Szybko sklecony tutek, mojego przepisu na temat riggowania skrzydla ptaszyszyska. Troche slaba kompresja, no ale pliczek nie wielki - chyba wszystko widac. Tutek opatrzony komentarzem, nawet moim wlasnym. Poznacie tu zagadnienia typu: Position, orientation constraint, splineIKcontrol, spring. Milej lektury.

 

http://rs241l3.rapidshare.com/files/...zydlo_rigg.avi (compr - xvid, 58Mb, link bezposredni)

 

 

dasz rade super_oko zuploadowac ten tutek? za niedlugo bede mial robil skrzydla i przydaloby mi sie to cholernie, pozdrawiam

Napisano

Mam jedno pytanie. zrobilem wszystko jak w tutku i napotkalem problem. kiedy zaczalem position constrantem przylaczac na koncu kosci od pior to przy ostatnim helpery cos sie dzieje nie tak. jak czubek kosci przylaczam do prawego hhelpa jest ok, ale dolczam potem do prawego to spline sie wygina i nic nie moge z tym zrobic

 

4t2taovfeqhp.jpg

z16hcxhemaew.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności