SUPER_OkO Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Szybko sklecony tutek, mojego przepisu na temat riggowania skrzydla ptaszyszyska. Troche slaba kompresja, no ale pliczek nie wielki - chyba wszystko widac. Tutek opatrzony komentarzem, nawet moim wlasnym. Poznacie tu zagadnienia typu: Position, orientation constraint, splineIKcontrol, spring. Milej lektury. http://rs241l3.rapidshare.com/files/73084010/superwoko_skrzydlo_rigg.avi (compr - xvid, 58Mb, link bezposredni) w super kiepskiej jakosci Youtube, bez komentarza i przyspieszony Zapraszam rowniez do mojego poprzedniego tutka na temat tworzenia panelu do kontroli twarzy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628 4 3
JmTm00 Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 sie zasysa ju :] dzieki macz za poświęcony czas!
peterr Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 oko jesteś spoko:D dzięki ;) edit: no a repa nie moge jeszcze znowu dać :/
SUPER_OkO Napisano 29 Listopad 2007 Autor Napisano 29 Listopad 2007 Prawie kazde oko ino jest spoko ;) Dorzucilem wszystkie linki. Na youtubie mozecie sobie przejrzec jak to wszystko wyglada ogolnie a pozniej zassac w lepszej jakosci. Mam nadzieje, ze moje 3 godziny wyjete z zycia zeby to wszystko upiekszyc i skompresowac nie poszly na marne i komus sie to przyda.
biszkopte Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 thx:D wlasnie zaczynam przygode z riggggowaniem:D:D i tutek jak z nieba spadl:D no ...moze z drzewa:D pozdrawiam!
SUPER_OkO Napisano 11 Grudzień 2007 Autor Napisano 11 Grudzień 2007 nagrany na szybciora bez zadnych bajerow rigg dloni.. filmik 5min [2mb] .. proponuje sciagnac go 3tys razy zeby mi moj rapid przez miesiac przechulal jeszcze innaczej wszystkie tuty przepadna FOR EWA .. slyszycie FOR ewaaaaaaaaaa..... i to za 10 dniiiii!!!! Ratujcie http://rapidshare.com/files/75831239/lapa_superLokowa.wmv Dodam jeszcze, ze to pseudo tut zrobiony na prosbe uzytkownikow forum. Bardziej on pokazuje zasade dzialania reaction menagera niz proces riggowania dloni. Wsumie ja bym nawet tego nie nazwal riggiem ale komus kto dopiero raczkuje w tych sprawach napewno sie przyda.
PiotrAdamczyk Napisano 26 Kwiecień 2009 Napisano 26 Kwiecień 2009 (edytowane) --------EDIT------- Znalazłem rozwiązanie, potrzebuje tylko potwierdzenia czy nie jest przekombinowane i czy tak to trzeba bylo zrobic :) stworzylem kosc, zlinkowalem 2 zielone helpery (IK kosci skrzydla) do nowej kosci, pozniej jeden niebieski spline IK control helper przy samym poczatku skrzydla(z lewej na obrazku "1") zlinkowalem do pierwszej kosci skrzydla (poruszajac pierwsza koscia skrzydla helper stał w miejscu), nastepnie pierwszą kosc skrzydła zrobilem position constraint na nową kosc ktora stworzylem. Teraz jak ruszam nowa koscią cale skrzydlo rusza sie i zachowuje swoja animacje i wlasciwosci IK i spline IK controls. -------------------------- post przed edycją ------------------------- Dzieki za tutorial, jest genialny! Mam tylko jedno pytanko: Tutorial wykonalem krok po kroku i wszystko wyszlo super, ale przy probie polaczenia skrzydla do innej kosci, tak zebym przesuwajac ją przesuwal cale skrzydlo natrafiłem na powarzne problemy: 1: stworzylem kosc (wybrana na obrazku) i przylaczylem poczatkowa kosc skrzydla narzedziem linkujacym do nowej kosci. efekt widoczny na obrazku "2" , zielone helpery nie podarzaja za kością, niebieski przy poczatku skrzydla tez. 3: na tym obrazku dolączylem zielone helpery do tej samej kosci narzedziem linkujacym, ale teraz 2 niebieskie pointy stworzone przez spline IK control stoja w miejscu. 4: dolączylem oba niebieskie helpery, wszystko porusza sie poza jednym niebieskim helperem, cokolwiek zrobie dalej z tego miejsca pogarsza sytuacje :/ Jak dołączyc skrzydło z tego tutoriala do reszty szkieletu ciała? tak zeby poruszajac calym cialem skrzydlo ladnie za nim podarzalo, zachowując wszystkie swoje własciwosci(IK, spline IK controls). Edytowane 26 Kwiecień 2009 przez PiotrAdamczyk
SUPER_OkO Napisano 27 Kwiecień 2009 Autor Napisano 27 Kwiecień 2009 --------EDIT------- Znalazłem rozwiązanie, potrzebuje tylko potwierdzenia czy nie jest przekombinowane i czy tak to trzeba bylo zrobic :) Witam. Nic nie przekombinowales, czyli Tak - tak to wlasnie miales zrobic ;) Dzieki za komentaze.. i pozdrawiam.
johnmcload Napisano 9 Maj 2013 Napisano 9 Maj 2013 Szybko sklecony tutek, mojego przepisu na temat riggowania skrzydla ptaszyszyska. Troche slaba kompresja, no ale pliczek nie wielki - chyba wszystko widac. Tutek opatrzony komentarzem, nawet moim wlasnym. Poznacie tu zagadnienia typu: Position, orientation constraint, splineIKcontrol, spring. Milej lektury. http://rs241l3.rapidshare.com/files/...zydlo_rigg.avi (compr - xvid, 58Mb, link bezposredni) dasz rade super_oko zuploadowac ten tutek? za niedlugo bede mial robil skrzydla i przydaloby mi sie to cholernie, pozdrawiam
Muzzy Napisano 11 Maj 2013 Napisano 11 Maj 2013 Hej. Pozwoliłem sobie wrzucić tego tutoriala na MF, w razie czego, jedno słowo i go usuwam :-) [klik]
johnmcload Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 Mam jedno pytanie. zrobilem wszystko jak w tutku i napotkalem problem. kiedy zaczalem position constrantem przylaczac na koncu kosci od pior to przy ostatnim helpery cos sie dzieje nie tak. jak czubek kosci przylaczam do prawego hhelpa jest ok, ale dolczam potem do prawego to spline sie wygina i nic nie moge z tym zrobic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się