petersen Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Witam, Mam pytanie. Jak użyć mapy HDRI przy wizualizacji typu exterior z włączonym silnikiem - Mental Ray. Już precyzuję o co chodzi. Do tej pory przy tego typu scenach używałem MR Sun i MR Sky i funkcjonowało to jako tako. Ale chciałem, żeby pojawiły się i odbicia i oświetlenie było lepsze. Problemy zaczęły się gdy chciałem użyć jako oświetlenia mapy HDRI. Podłączenie HDRI do slotu Environment wypadło fatalnie. Próbowałem zamiast MR Sun i MR sky użyć Skylighta z mapą HDRI ale kompletnie nie wiem jak ustawić jasność przy włączonej logarytmicznej kontroli ekspozycji. Ustawiłem w mapie HDRI jasne i ciemne punkty i w material editor wygląda ok. Ale na renderze jest za ciemno. Próbuję zwiększać jasność źródła światła, ale skutkuje to w końcu zupełnym wypraniem z kolorów. Przy włączonej logarytmicznej kontroli ekspozycji jest po pierwsze za ciemno a po drugie w odbiciach pojawiają się psychodeliczne kolory. Powiedzcie co robię nie tak, lub jak Wy ustawiacie mapy HDRI przy wizualizacjach zewnętrznych. Wiem, że w Maxie 2008 pewnie jest już łatwiej, ale w tym momencie nie mam szans, żeby upgradować maxa i muszę sobie jakoś radzić na maxie 9. Dzięki A tak przy okazji - znacie może opis funkcji Mia exposure control?
Temporal Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Coz przydalby sie jakies renderki by obczaic problem. Co do psychcolorkach to moze w LEC zaznacz affect envirroment bacground czy jakos tak :P
gientekwl Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 temporal ma rację :) w końcu sam mu kiedyś to doradziłem ;P a do exteriorów oświetlenie hdri, bo ja wiem... Zrób mr sun & sky, bez zastosowania skylight + hdr. A Mia exposure control to bardziej filtr aniżeli shader, rozjaśnia Ci sceny tak samo jak w PS'ie. Tesotowałem go spod maxa, w PS'ie lepsze efekty, nic fajnego. Chodź jak masz samego maxa a już Cię nie stać na PS'a to przydatne ;P ale... po to jest Log. Ex. Con. :).
Hynol Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Zwiększaj RGB level mapy HDRI zamiast kręcić siłą światła.
petersen Napisano 30 Listopad 2007 Autor Napisano 30 Listopad 2007 Dzięki chłopcy, problem rozwiązany. Temporal - faktycznie włączenie affect env. background zlikwidował problem - psychodelia zniknęła; gientekwl - Mr Sun i Mr sky stosowałem i było ok. A co do mia - to poradzono mi, aby używać tego filtra zamiast Logarytmicznej kontroli ekspozycji. Przeciwdziałać ma to wypranym kolorom na renderze. Hynol - dzięki wielkie za radę, poskutkowało - mam pytanie - czy to normalne że przy właściwie ustawionej mapie HDRI trzeba kręcić RGB level tak że w material editorze właściwie nie widac już bitmapy (prześwietlenie) - ale światło w scenie jest ok ? I jeszcze jedno jak rozwiązujecie problem odbić w modelach (bo przy mapach HDRI odbicia są rozmyte)?
Hynol Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 Tak - to normalne - material editor pracuje w normalnej skali - 24 bitowej, liniowej, a HDRKa w logarytmicznej 16/32 bity na kanał. Co do odbić i ich rozmycia to niestety musisz mieć bardzo dobre HDRki w wysokiej rozdziałce żeby ominąć ten błąd - szczególnie jeżeli masz duże płaskawe powierzchnie, bo na małych sferycznych lub zaokrąglonych wszystko powinno być ok. Inaczej pozostaje ręczne budowanie enviromentu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się