Skocz do zawartości

game art - różne pytania


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań co do tworzenia grafiki na potrzeby gier. Chciałbym się zainteresować tym tematem na poważnie. Jestem jeszcze początkujący ale nie chodzi mi akurat o to jak coś wymodelować tylko jak zrobić to dobrze od strony techniczniej.

Na przykład zrobiłem sobie parę taką prostą scenkę:

http://damian.cratta.pl/elzbieta.jpg

Zrobiona była, żeby nabrać kolegę, że istnieje taka gra jak Elżbieta Online ;) Hehe

No ale mniejsza z tym. Jak widać jest tam pare kamieni. I tutaj pierwsze pytanie:

1. Czy jeżeli mam kilka kamieni które mają mieć taką samą teksturę to co jest lepsze:

- robić Unwrap UVW i dla każdego zrobić osobną teksturę,

- zrobić Unwrap UVW dla każdego kamienia i ładować tą samą teksturę

 

Pytanie drugie dotyczy tworzenia miasta. Dokładniej chodzi o takie proste miasto jak w grach MMORPG (np http://img172.imageshack.us/img172/1084/town27kx.jpg). Czyli mury i parę budynków. Jako, że mury mogą być długie to:

2. Czy zrobić długi mur i nałożyć na niego dużą teksturę czy może podzielić mur na kawałki i nakładać mniejsze tekstury? Co będzie bardziej ekonomiczne?

 

Z tego co słyszałem to w grach MMORPG tereny tworzone są z kawałków a więc jeżeli mam na przykład takie coś: http://l2r.ru/images/trade_map_dion.jpg To czy tekstura trawy i piasku jest jedną wielką teksturą? Wydaje mi się to trochę nieekonomiczne ale właśnie dlatego pytam. Chyba, że te tekstury są jakoś nałożone?

 

Mam jeszcze parę pytań ale muszę już iść, napiszę później

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

1. Jeśli zrobisz dla każdej osobną to będzie ładniej, jednak nie ekonomicznie dla pamięci i gry.

Można dać tą samą texturę dla kilku modeli, modyfikując ją co nie co przy uv. a jeśli to będzie inny kamień, to pewnie inaczej będzie wyglądał z tą samą texturką.

 

2. Jeśli chcesz uzyskać dobry efekt do trzeba będzie dzielić, jednak tym razem również więcej zjada pamięci.

 

3. W zależności od efekt jaki chcesz uzyskać w grze, jeśli użyjesz jednej textury i powtórzysz ją tak jak to widać na tym screenie to też będzie dobrze.

 

Wszystko jest zależne od tego jaki posiadasz silnik, do kogo kierujesz grę(do wszystkich czy do tych co mają tylko wypas sprzęt). Trzeba poznać możliwości silnika by tworzyć pod niego grafikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że gre kieruję do osób z przeciętnym sprzętem. Na dodatek ma to być gra internetowa MMORPG (tak sobie marzę ;)). Wiadomo, że najlepiej mieć jak najmniej trisow i małe tekstury ale z wiadomych powodów nie zawsze jest to możliwe. Chodzi mi dokładniej to technikę tworzenia grafiki do takich gier. Szukałem spory czas jakichs modeli z takich gier ale nic nie znalazłem. Próbowałem też importerów/pluginów które czytałyby takie formaty jakie są w takich grach ale nic niestety nie znalazłem/programy nie działały poprawnie.

A jeśli chodzi o silnik to chciałbym np. wykorzystać Irrlichta. Co muszę wiedzieć żeby się dowiedzieć (masło maślane ;)) jak tworzyć grafikę pod niego? Chyba musiałbym się wczytać w jakąś bardziej szczegółową dokumentację niż tą którą prezentują na stronie(http://irrlicht.sourceforge.net/)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności