Skocz do zawartości

realistycznie wygladajace plytki/fugi- jak to zrobic


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ...

 

juz od 2 tygodni probuje (z lepszym lub gorszym skutkiem) wymyslec jak stworzyc "idealna" powierzchnie z plytek ceramicznych.

Mam w zwiazku z tym kilka pytan ....

 

1. Problem z powtarzalnoscia ...

 

Sciagnalem z sieci material ktory uzyje na powierzchnie plytki (http://www.tubadzin.pl - bardzo ladne tekstury).

W 3ds stworzylem pojedyncza plytke (chamfer box + kilka modyfikacji)

Nastepnie skopiowalem plytke kilkanascie razy tak aby stworzyc powierznie podlogi.

Nastepnie na plytke nalozylem material ktory stworzylem z tekstury sciagnietej z sieci (vray mat+bump). Pojedyncza plytka ladnie wyglada

Jednak gdy uloze cala podloge wszystko traci swoj urok. Plytki sa jednakowe i otrzymuje brzydka powtarzajaca sie teksture na podlodze.

Jest moze jakis sposob aby to naprawic ....???

Na zalaczonym obrazku plytki sa powiekszone wiec jeszcze jako tako wygladaja. Jednak gdy maja mniejszy rozmiar - tragedia ...wygladaja jak puzle ...

 

2. Problem z fuga ...

Nie wiem ....jak zrobic fuge :(

Jak widzicie plytki sa tylko odsuniete od siebie i przeswituje to co jest pod spodem....

 

 

3. Problem z fuga 2 - polaczenie plytek z zaokraglona powierzchnia schodka..

Jak widzicie - nie moge (nie umiem) uzyskac tez ladnego fugowanego polaczenie 2 prostopadlych do siebie powierzchni ...

 

 

bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki..

 

pozdrawiam

 

p.s

te czarne nieregularne ksztalty na podlodze to fotele :) (tym zajme sie pozniej)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ja mam taki sposób na szybkie i efektywne zrobienie płytek (modelu). Może ci to coś pomoże. Fugi dajesz ID 2 płytki wraz z zaokrągleniami ID 1. Nakładasz materiał Multi/Sub-Object i wszystko.

Co do tekstury kafla to z tego jednego kafelka co masz nic się ciekawego nie wyciągnie.

 

 

 

447724e47e0d3183.jpg

 

51b275cc9992fb14.jpg

 

2cc9b83ed47857f2.jpg

 

969bb207be3a6efb.jpg

 

0f2cbaf61c599dad.jpg

 

df74bbecb25fa2ab.jpg

 

a3565398003a87ff.jpg

 

d1d0e7cb001316d6.jpg

Napisano

swietnie !!!

 

pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!!

 

wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko.

 

co do kafla ....

hmm - skoro mam tylko jednego kafla ktorego zassalem ze strony producenta to moze powinienem go jakos rozmnozyc - np. w photoshopie ...

Ile mniej wiecej bedzie potrzebnych klonow zeby podloga byla ladna .....

Napisano
swietnie !!!

 

pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!!

 

wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko.

 

update:

ooops ...a gdzie Ty masz ikonke z serduchem ....??

Napisano

na texturze uzywasz 1 płytki i to z odbiciami swiatła (te białe kreski) i w materiale włącz odbijanie swiatła jeszcze będzie bardziej naturalnie :) pozdro

  • Like 1
Napisano

jeszcze mam szybkie pytanie

 

mam scianiety z sieci obiekt - krzeslo

 

jest to cala bryla , nie moge jej "rozbic" na poszczegolne czesci tak aby np

zastosowac inne materialy na wykonczenie, ....

 

czy jest jakis sposob aby to zrobic ???

group-ungropup jest nieaktywny

 

widze ze tylko moge zaznaczac polygony i przypisywac im id ....mocno to pracochlonne

 

 

p.s.

dzieki Shalivan !

Napisano

mozesz pozaznaczac poligony i zrobic detach

Napisano

w kwestii płytek : jest jeszcze modyfikator "MaterialByElement" warto o nim poczytac (losow nadaje material z puli zadeklarowanych materiałów poszczególnym elementom - fajna sprawa jak sie robi jakies dachówki / płytki podłogowe i chcesz osiągnąc pewien efekt losowości, ale w określonym zakresie)

 

w kwestii krzesła: sprawdz czy to krzesło nie ma juz określonego materiału (i mapowania) większość (jesli nei wszystkie) modele w necie mają tak, wystarczy "pipetą" z material edytora pobrac materiał z krzesła i zmodyfikować (z regóły to "multi/subobject material") oszczedza duzo czasu (nie jestem pewien czy to tak wyglada w przypadku tego krzesła oczywiscie)

Napisano

loki ...

 

w kwestii krzesla - pipeta dziala !

 

 

ant-3d

sprobuje sposobu z detach. na razie zaznaczylem wszystkie poligony ktorym przypisalem chrom ....dziala ale sie sporo nameczylem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności