palmer Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 Witam ... juz od 2 tygodni probuje (z lepszym lub gorszym skutkiem) wymyslec jak stworzyc "idealna" powierzchnie z plytek ceramicznych. Mam w zwiazku z tym kilka pytan .... 1. Problem z powtarzalnoscia ... Sciagnalem z sieci material ktory uzyje na powierzchnie plytki (http://www.tubadzin.pl - bardzo ladne tekstury). W 3ds stworzylem pojedyncza plytke (chamfer box + kilka modyfikacji) Nastepnie skopiowalem plytke kilkanascie razy tak aby stworzyc powierznie podlogi. Nastepnie na plytke nalozylem material ktory stworzylem z tekstury sciagnietej z sieci (vray mat+bump). Pojedyncza plytka ladnie wyglada Jednak gdy uloze cala podloge wszystko traci swoj urok. Plytki sa jednakowe i otrzymuje brzydka powtarzajaca sie teksture na podlodze. Jest moze jakis sposob aby to naprawic ....??? Na zalaczonym obrazku plytki sa powiekszone wiec jeszcze jako tako wygladaja. Jednak gdy maja mniejszy rozmiar - tragedia ...wygladaja jak puzle ... 2. Problem z fuga ... Nie wiem ....jak zrobic fuge :( Jak widzicie plytki sa tylko odsuniete od siebie i przeswituje to co jest pod spodem.... 3. Problem z fuga 2 - polaczenie plytek z zaokraglona powierzchnia schodka.. Jak widzicie - nie moge (nie umiem) uzyskac tez ladnego fugowanego polaczenie 2 prostopadlych do siebie powierzchni ... bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki.. pozdrawiam p.s te czarne nieregularne ksztalty na podlodze to fotele :) (tym zajme sie pozniej)
pionix Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 ja mam taki sposób na szybkie i efektywne zrobienie płytek (modelu). Może ci to coś pomoże. Fugi dajesz ID 2 płytki wraz z zaokrągleniami ID 1. Nakładasz materiał Multi/Sub-Object i wszystko. Co do tekstury kafla to z tego jednego kafelka co masz nic się ciekawego nie wyciągnie.
palmer Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Napisano 7 Grudzień 2007 swietnie !!! pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!! wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko. co do kafla .... hmm - skoro mam tylko jednego kafla ktorego zassalem ze strony producenta to moze powinienem go jakos rozmnozyc - np. w photoshopie ... Ile mniej wiecej bedzie potrzebnych klonow zeby podloga byla ladna .....
palmer Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Napisano 7 Grudzień 2007 swietnie !!! pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!! wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko. update: ooops ...a gdzie Ty masz ikonke z serduchem ....??
Shalivan Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 na texturze uzywasz 1 płytki i to z odbiciami swiatła (te białe kreski) i w materiale włącz odbijanie swiatła jeszcze będzie bardziej naturalnie :) pozdro 1
palmer Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Napisano 7 Grudzień 2007 jeszcze mam szybkie pytanie mam scianiety z sieci obiekt - krzeslo jest to cala bryla , nie moge jej "rozbic" na poszczegolne czesci tak aby np zastosowac inne materialy na wykonczenie, .... czy jest jakis sposob aby to zrobic ??? group-ungropup jest nieaktywny widze ze tylko moge zaznaczac polygony i przypisywac im id ....mocno to pracochlonne p.s. dzieki Shalivan !
Gość ant-3d Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 mozesz pozaznaczac poligony i zrobic detach
Loki Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 w kwestii płytek : jest jeszcze modyfikator "MaterialByElement" warto o nim poczytac (losow nadaje material z puli zadeklarowanych materiałów poszczególnym elementom - fajna sprawa jak sie robi jakies dachówki / płytki podłogowe i chcesz osiągnąc pewien efekt losowości, ale w określonym zakresie) w kwestii krzesła: sprawdz czy to krzesło nie ma juz określonego materiału (i mapowania) większość (jesli nei wszystkie) modele w necie mają tak, wystarczy "pipetą" z material edytora pobrac materiał z krzesła i zmodyfikować (z regóły to "multi/subobject material") oszczedza duzo czasu (nie jestem pewien czy to tak wyglada w przypadku tego krzesła oczywiscie)
palmer Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Napisano 7 Grudzień 2007 loki ... w kwestii krzesla - pipeta dziala ! ant-3d sprobuje sposobu z detach. na razie zaznaczylem wszystkie poligony ktorym przypisalem chrom ....dziala ale sie sporo nameczylem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się