Napisano 7 Grudzień 200717 l Mam problem z renderem szkła. Mam do zrobienia kieliszek. Wybrałem z materiałow gotowy architectural i potem glass clean. Niestety przy renderku wychodzi takie coś: http://draxter.xcx.pl/kieliszek.jpg Czy można uzyskać taki efekt: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg Świateł nie używałem ( przy użyciu skylight nic nie było widać) oraz renderer mental rey.
Napisano 7 Grudzień 200717 l Użyj świateł, zbuduj studio, zwiększ głębokość śledzenia promieni przez raytracer. Pokombinuj z ustawieniami wszystkiego, zwłaszcza światła i materiałów. Bez światła chyba nie jest możliwym uzyskanie takiego efektu. Nad modelem też popracuj. Pamiętaj, że prawdziwy kieliszek (i dowolny inny przedmiot w naszym świecie) nie maja nieskończenie cieńkich ścianek. Jeśli chcesz odwzorowywać rzeczywistość, musisz się skupić na każdym aspekcie. Modeling + texturing + shading + lighting + rendering. "If one fails, all fail." ;)
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor Uzyskałem taki efekt z dwoma światałami omni, jeden bodajże 0.5 górny i 0,3 dolny. http://draxter.xcx.pl/kieliszek2.jpg Nie korzystam z vraya. Nawet nie wiem czy to plugin czy osobny program do maxa. O ściankach to się nawet bałem czy nie będą za grube. A model chyba od nowa muszę zrobić. Już przestał mi się podobać. :P
Napisano 7 Grudzień 200717 l Jak renderujesz w mentalu to wykorzystaj jego potencjal: wez wywal architectural'a a uzyj arch&desing tam nawet jako noob mozesz wziasc preste glass i masz super szklo pozniej doczytaj cos o causticach o FG i jazda :].
Napisano 8 Grudzień 200717 l Autor Temporal pomogłeś mi najbardziej. Uzyskałem mniej więcej to co chciałem. Punkt reputacji został przyznany :) Streaker, jestem początkujący a model mnie również się nie podoba. Mam zamiar dzisiaj zrobić nowy i pomyśleć jak zrobić dno i tą nóżke aby to wyglądało faktycznie jak by było zrobione z jednego kawałka. Nie obraże się za wskazówki :)
Napisano 8 Grudzień 200717 l spróboj poczytać w helpie o modyfikatorze lathe. idealny do wszelkiego szkła;)
Napisano 8 Grudzień 200717 l Autor Xiz0r, korzystałem z lathe przy robieniu górnej części kieliszka. Niestety coś słabo mi wychodzi rysowanie za pomocą line i nie potrafiłem zrobić całych kontur kielicha. Wpadł mi teraz do głowy pomysł jak mogę zrobic całykielich z kontur następnie lathe. Dziękuję za wskazówkę :)
Napisano 9 Grudzień 200717 l Autor zrobiłem od nowa model kieliszka. Cały jest z kontur z lathe. Oceńcie czy jest do w miare dobre czy jeszcze nad tym popracować, ewentualnie pokazać gdzie są niedociągnięcia w renderze, modelu.
Napisano 9 Grudzień 200717 l Pojdz do barku, wez kieliszek, popatrz na niego jak jest zrobiony, popatrz na to jak zrobiles swoj. Jak zrobisz dobry model, to wtedy sie zabierz za renderowanie.
Napisano 9 Grudzień 200717 l to jest kieliszek: http://grawerowanielaserem.netmark.pl/galerie/kieliszki-dla-mlodej-par_382.jpg a trochę wyżej coś co wymodelowałeś. nie widzę podobieństwa. nie baw się materiałami dopóki nie zrobisz dobrego modelu. druga sprawa to studio. pytałeś jak zrobić taki kieliszek: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg na pewno nie tymi boxami jakie ustawiłeś jako tło. podstawa, jasny wygięty plane i czarny envirnoment. dwa światła i.. coś co się może odbić w kieliszku: kamera daleko z bardzo małym FOV'em, retusz w PS i wynik: Pozdrawiam
Napisano 9 Grudzień 200717 l Autor Ok, nad modelem zaraz popracuję. zrobie całkowicie inny od nowa. Faktycznie nie jest to co powinno i na dodatek wygląda jak by miał dno przy nodze. :) Rozumiem wszystko tylko co to jest envirnoment, gdzie tego szukać ? Pozdrawiam D.r.X
Napisano 9 Grudzień 200717 l w helpie programu dowiesz się co to jest envirnoment i gdzie go znaleźć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto