Posted December 7, 200717 yr Mam problem z renderem szkła. Mam do zrobienia kieliszek. Wybrałem z materiałow gotowy architectural i potem glass clean. Niestety przy renderku wychodzi takie coś: http://draxter.xcx.pl/kieliszek.jpg Czy można uzyskać taki efekt: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg Świateł nie używałem ( przy użyciu skylight nic nie było widać) oraz renderer mental rey.
December 7, 200717 yr Użyj świateł, zbuduj studio, zwiększ głębokość śledzenia promieni przez raytracer. Pokombinuj z ustawieniami wszystkiego, zwłaszcza światła i materiałów. Bez światła chyba nie jest możliwym uzyskanie takiego efektu. Nad modelem też popracuj. Pamiętaj, że prawdziwy kieliszek (i dowolny inny przedmiot w naszym świecie) nie maja nieskończenie cieńkich ścianek. Jeśli chcesz odwzorowywać rzeczywistość, musisz się skupić na każdym aspekcie. Modeling + texturing + shading + lighting + rendering. "If one fails, all fail." ;)
December 7, 200717 yr Author Uzyskałem taki efekt z dwoma światałami omni, jeden bodajże 0.5 górny i 0,3 dolny. http://draxter.xcx.pl/kieliszek2.jpg Nie korzystam z vraya. Nawet nie wiem czy to plugin czy osobny program do maxa. O ściankach to się nawet bałem czy nie będą za grube. A model chyba od nowa muszę zrobić. Już przestał mi się podobać. :P
December 7, 200717 yr Jak renderujesz w mentalu to wykorzystaj jego potencjal: wez wywal architectural'a a uzyj arch&desing tam nawet jako noob mozesz wziasc preste glass i masz super szklo pozniej doczytaj cos o causticach o FG i jazda :].
December 8, 200717 yr Author Temporal pomogłeś mi najbardziej. Uzyskałem mniej więcej to co chciałem. Punkt reputacji został przyznany :) Streaker, jestem początkujący a model mnie również się nie podoba. Mam zamiar dzisiaj zrobić nowy i pomyśleć jak zrobić dno i tą nóżke aby to wyglądało faktycznie jak by było zrobione z jednego kawałka. Nie obraże się za wskazówki :)
December 8, 200717 yr Author Xiz0r, korzystałem z lathe przy robieniu górnej części kieliszka. Niestety coś słabo mi wychodzi rysowanie za pomocą line i nie potrafiłem zrobić całych kontur kielicha. Wpadł mi teraz do głowy pomysł jak mogę zrobic całykielich z kontur następnie lathe. Dziękuję za wskazówkę :)
December 9, 200717 yr Author zrobiłem od nowa model kieliszka. Cały jest z kontur z lathe. Oceńcie czy jest do w miare dobre czy jeszcze nad tym popracować, ewentualnie pokazać gdzie są niedociągnięcia w renderze, modelu.
December 9, 200717 yr Pojdz do barku, wez kieliszek, popatrz na niego jak jest zrobiony, popatrz na to jak zrobiles swoj. Jak zrobisz dobry model, to wtedy sie zabierz za renderowanie.
December 9, 200717 yr to jest kieliszek: http://grawerowanielaserem.netmark.pl/galerie/kieliszki-dla-mlodej-par_382.jpg a trochę wyżej coś co wymodelowałeś. nie widzę podobieństwa. nie baw się materiałami dopóki nie zrobisz dobrego modelu. druga sprawa to studio. pytałeś jak zrobić taki kieliszek: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg na pewno nie tymi boxami jakie ustawiłeś jako tło. podstawa, jasny wygięty plane i czarny envirnoment. dwa światła i.. coś co się może odbić w kieliszku: kamera daleko z bardzo małym FOV'em, retusz w PS i wynik: Pozdrawiam
December 9, 200717 yr Author Ok, nad modelem zaraz popracuję. zrobie całkowicie inny od nowa. Faktycznie nie jest to co powinno i na dodatek wygląda jak by miał dno przy nodze. :) Rozumiem wszystko tylko co to jest envirnoment, gdzie tego szukać ? Pozdrawiam D.r.X
Create an account or sign in to comment