D.r.X Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 Mam problem z renderem szkła. Mam do zrobienia kieliszek. Wybrałem z materiałow gotowy architectural i potem glass clean. Niestety przy renderku wychodzi takie coś: http://draxter.xcx.pl/kieliszek.jpg Czy można uzyskać taki efekt: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg Świateł nie używałem ( przy użyciu skylight nic nie było widać) oraz renderer mental rey. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 Użyj świateł, zbuduj studio, zwiększ głębokość śledzenia promieni przez raytracer. Pokombinuj z ustawieniami wszystkiego, zwłaszcza światła i materiałów. Bez światła chyba nie jest możliwym uzyskanie takiego efektu. Nad modelem też popracuj. Pamiętaj, że prawdziwy kieliszek (i dowolny inny przedmiot w naszym świecie) nie maja nieskończenie cieńkich ścianek. Jeśli chcesz odwzorowywać rzeczywistość, musisz się skupić na każdym aspekcie. Modeling + texturing + shading + lighting + rendering. "If one fails, all fail." ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 o kieliszku niestety pod vrayem było tu http://www.aversis.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D.r.X Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2007 Uzyskałem taki efekt z dwoma światałami omni, jeden bodajże 0.5 górny i 0,3 dolny. http://draxter.xcx.pl/kieliszek2.jpg Nie korzystam z vraya. Nawet nie wiem czy to plugin czy osobny program do maxa. O ściankach to się nawet bałem czy nie będą za grube. A model chyba od nowa muszę zrobić. Już przestał mi się podobać. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 7 Grudzień 2007 Share Napisano 7 Grudzień 2007 Jak renderujesz w mentalu to wykorzystaj jego potencjal: wez wywal architectural'a a uzyj arch&desing tam nawet jako noob mozesz wziasc preste glass i masz super szklo pozniej doczytaj cos o causticach o FG i jazda :]. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 8 Grudzień 2007 Share Napisano 8 Grudzień 2007 i przede wszystkim zrób porządku model kieliszka, potem reszta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D.r.X Napisano 8 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2007 Temporal pomogłeś mi najbardziej. Uzyskałem mniej więcej to co chciałem. Punkt reputacji został przyznany :) Streaker, jestem początkujący a model mnie również się nie podoba. Mam zamiar dzisiaj zrobić nowy i pomyśleć jak zrobić dno i tą nóżke aby to wyglądało faktycznie jak by było zrobione z jednego kawałka. Nie obraże się za wskazówki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 8 Grudzień 2007 Share Napisano 8 Grudzień 2007 spróboj poczytać w helpie o modyfikatorze lathe. idealny do wszelkiego szkła;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D.r.X Napisano 8 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2007 Xiz0r, korzystałem z lathe przy robieniu górnej części kieliszka. Niestety coś słabo mi wychodzi rysowanie za pomocą line i nie potrafiłem zrobić całych kontur kielicha. Wpadł mi teraz do głowy pomysł jak mogę zrobic całykielich z kontur następnie lathe. Dziękuję za wskazówkę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D.r.X Napisano 9 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2007 zrobiłem od nowa model kieliszka. Cały jest z kontur z lathe. Oceńcie czy jest do w miare dobre czy jeszcze nad tym popracować, ewentualnie pokazać gdzie są niedociągnięcia w renderze, modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 9 Grudzień 2007 Share Napisano 9 Grudzień 2007 Pojdz do barku, wez kieliszek, popatrz na niego jak jest zrobiony, popatrz na to jak zrobiles swoj. Jak zrobisz dobry model, to wtedy sie zabierz za renderowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 9 Grudzień 2007 Share Napisano 9 Grudzień 2007 to jest kieliszek: http://grawerowanielaserem.netmark.pl/galerie/kieliszki-dla-mlodej-par_382.jpg a trochę wyżej coś co wymodelowałeś. nie widzę podobieństwa. nie baw się materiałami dopóki nie zrobisz dobrego modelu. druga sprawa to studio. pytałeś jak zrobić taki kieliszek: http://draxter.xcx.pl/wino2.jpg na pewno nie tymi boxami jakie ustawiłeś jako tło. podstawa, jasny wygięty plane i czarny envirnoment. dwa światła i.. coś co się może odbić w kieliszku: kamera daleko z bardzo małym FOV'em, retusz w PS i wynik: Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D.r.X Napisano 9 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2007 Ok, nad modelem zaraz popracuję. zrobie całkowicie inny od nowa. Faktycznie nie jest to co powinno i na dodatek wygląda jak by miał dno przy nodze. :) Rozumiem wszystko tylko co to jest envirnoment, gdzie tego szukać ? Pozdrawiam D.r.X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 9 Grudzień 2007 Share Napisano 9 Grudzień 2007 w helpie programu dowiesz się co to jest envirnoment i gdzie go znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się